صفحات پي دي اف روزنامه اطلاعات فردا، ساعت 11 هرشب آپلود ميشود
Ettelaat Twitter تويتر روزنامه اطلاعات  Ettelaat Facebook فيس بوك روزنامه اطلاعات  Ettelaat RSS آراس اس روزنامه اطلاعات  دريافت آخرين اخبار روزنامه اطلاعات از طريق ايميل

تاريخ خبر: چهار‌شنبه 2 اسفند 1391 ـ 9 ربيع‌الثاني 1434ـ 20 فوريه 2013ـ شماره 25534 پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 ـ 5 رجب 1434ـ 16 مه 2013ـ شماره  25593

آيت الله العظمي وحيد خراساني:
براي نجات شيعيان سوريه و بحرين در «ليله الرغائب» دعا كنيد

آيت الله العظمي وحيد خراساني ديروز در پايان جلسه درس تفسير از مومنين خواستند امشب در ليله الرغائب براي نجات شيعيان جهان و به ويژه شيعيان سوريه و بحرين دعا کنند.

متن سخنان ايشان رادر ادامه مي‌خوانيد:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين وصلي الله علي سيدنا محمد وآله الطاهرين سيما بقيه الله في الأرضين واللعن علي أعدائهم إلي يوم الدين

رسيد قضيه ي مرسلين به اين آيه ي کريمه: قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّهَ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ، بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ، اين قضيه، قضيه ي صاحب آل ياسين است. سه مؤمن در روزگار پيدا شده که مثل و مانند آنها نبوده و نخواهد بود؛ يکي مؤمن آل ياسين است. اين همان مردي است که خدا در قلب قرآن[سوره ياسين] از او ياد مي کند: وَجَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَى قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ ‏؛ اين همان مردي است که در راه پروردگار کاري کرد که اين آيه ي بهت انگيز در شأن او نازل شده، وقتي ايمانش را ابراز کرد و آن دو نفر را کمک کرد که آن کمک فوق تصور ماست،- چون در قرآن غير از عبارات، اشاراتي است و لطايفي است- فَعَزَّزْنَا بِثَالِثٍ ‏، مطلب در ناحيه ي اين مرد به قدري مهم است که خدا مي فرمايد: آن دو را معزز کرديم به اين سومي، بعد وقتي او را بردند پيش ملک، گفتند: چرا ايمان به اين دو آوردي؟ بعد جوابي که داد: وَمَا لِيَ لَا أَعْبُدُ الَّذِي فَطَرَنِي.

بعد که اين جواب را داد، آماده شدند يک امت. اين استقامت است در راه خدا؛ بعد جزا هم همان است. کشتند او را، اما چه نحوه؟ انداختند روي زمين، يک قوم آمدند، تقرباً به اصنام شان لگدمالش کردند. به اين زجر جان داد، رمقي هم که بود، سوزاندند.

اين کار او، اما جزا: قيلَ ادْخُلِ الْجَنَّهَ؛ داخل بشو در بهشت. برزخ طي نکرده، به جنت راه يافت. قيلَ ادْخُلِ الْجَنَّهَ. حالا مقام چه مقامي است؟ ما کوچکتر از اين هستيم که درک کنيم. قالَ يا لَيْتَ قَوْمي‏ يَعْلَمُون؛ اي کاش! قوم من مي دانستند که در مقابل، خدا با من چه کرد. - کار براي او بکنيد؛ شما به اندازه ي خود کار مي کنيد اما جزاي او به فضل لا يتناهي است. افسوس! که عمر گذشت و نه علمي و نه عملي...- قيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قالَ يا لَيْتَ قَوْمي‏ يَعْلَمُون‏ بِما غَفَرَ لي‏ رَبِّي- مهم اين جمله است- وَجَعَلَني‏ مِنَ الْمُكْرَمين‏؛ مرا قرار داد از مکرمين. مکرمين کيان اند؟ عِبادٌ مُكْرَمُونَ لا يَسْبِقُونَهُ‏ بِالْقَوْل‏ وَهُمْ بِأَمْرِهِ يَعْمَلُون.‏ يک بشر چه کرد که به اين جا رسيد.

درّ المنثور- کسي که امام اهل حديث، ادب، تاريخ، عند العامه است جلال الدين سيوطي- چند روايتي اينجا نقل مي کند، يک قسمت را مناقشه مي کند به ضعف سند، يک قسمت که اسناد را بي نقاش آورده در ذيل اين آيه، کاشف از حقايقي است.

متن حديث آن هم به طرق عامه با انتخاب او اين است: وأخرج ابن عدي وابن عساكر : ثلاثة ... ثلاثة ما كفروا بالله قط، دامن آنها به کفر هرگز آلوده نشد. مؤمن آل ياسين ، اين فحل که گفت: يا لَيْتَ قَوْمي‏ يَعْلَمُون لم يکفر بالله قط، آن هم در محيط سراسر کفر. دوم: آسية امرأة فرعون. همان گوهري که خدا در قرآن او را مَثَل براي اهل ايمان قرار داد. سوم:

علي بن ابي طالب.

وأخرج البخاري في تاريخه عن ابن عباس، قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله : الصديقون ثلاثة . اين نص کلام اين امام عامه است از خود رسول: الصديقون ثلاثة. معلوم مي شود مراتب در صديق، به تشکيک اعلا مرتبه، منحصر است در اين سه؛ اين سه صديقي که در قله ي مقام صديقيت اند: حزقيل مؤمن آل فرعون ، وحبيب النجار صاحب آل ياسين ، وعلي بن أبي طالب.

آنچه که فصل الخطاب است، اين حديث سوم است. افضل از کل شدند اين سه در اوج ايمان که لم يکفر بالله قط، در اعلا مرتبه ي صديقيت، ولي باز از بين اين سه کي افضل است؟ واقعا اين روايات و اين ناقلين و اين جور حقايق مکتوم!!!.

وأخرج أبو داود وأبو نعيم وابن عساكر والديلمي عن أبي ليلى قال : قال رسول الله -صلى الله عليه وآله- : الصديقون ثلاثة : حبيب النجار مؤمن آل ياسين ، الذي قال : يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ وحزقيل مؤمن آل فرعون الذي قال: أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَنْ يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ

خصوصيت اين روايت، تعدد سند است از طرق عامه. بيان صديقيت اين سه است با اشتمال بر وصفي که به اين مقام آن دو رسيدند و سومي. سومي کيست؟ وعلي بن أبي طالب وهو أفضلهم.

اين جا است که اگر نبود الا اين، آن قرآن و اين سنت يکفي براي جميع امت. رساند رسول خدا اهل ايمان را به آخر درجه؛ بعد در آن درجه باز به آخر مرتبه ي صديقيت، باز در آن جا رساند به آخر مرتبه، ثابت کرد که کلي، منحصر است در يک فرد، و آن فرد علي بن ابي طالب است؛ وهو افضلهم.

آن کس که پنهان کرد و منشأ ضلال شد، معاويه بود. چه کرد؟ آن ذخائر مملکت اسلام صرف شد که همه ي اين فضائل، مکتوب[بود]، بعد رسيد به جايي که از بيت المال مسلمين، داد مبالغي به محدثين؛ اين حديث را جعل کردند: وَمِنَ‏ النَّاسِ‏ مَنْ‏ يَشْرِي‏ نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّه‏ ، اين آيه در شأن ابن ملجم است. کار به اين جا رسيد. ريشه ي احاديث عامه هم از اين جا روشن مي شود. او[معاويه] بود که کُشت کسي[حجر بن عدي] را که کفر و الحاد هر دو دست به دست هم دادند و قبر او را در دمشق ويران کردند.

اين ها حقايقي است که بايد به عالم برسد. ابن اثير کسي که بزرگ شخصيت علمي، رجالي نزد جميع مذاهب است. اين مرد اين مطالب را نقل مي کند.- از اين جا روشن مي شود وهابيت يعني چه: کفري در لباس اسلام، الحادي در صورت ايمان- مي گويد: معاويه وارد شد بر عائشه، سلام کرد، عائشه به او پرخاش کرد، گفت: اي معاويه! چرا کشتي حجر بن عدي را؟ گفت: يا ام المؤمنين! کشتم او را براي مصلحت اسلام. عائشه به معاويه - به نقل ابن اثير در أسد الغابه- گفت: کشتي کسي را که پيغمبر فرمود: کشته مي شود حجر بن عدي و اصحابش، آن کساني که مصلين و عابدين لله اند، و خدا به قتل حجر بن عدي غضب مي کند و تمام اهل آسمان. اين چه مردي است؟!

از طرق شيعه امروز هيچ نقل نخواهم کرد، فقط از عامه، آن هم از محکم ترين سند. مطلب به اين جا رسيد: آيا وهابيت سعودي قدرت دارد جواب اين عمل را بدهد با اين مطالب؟ وقتي خبر قتل حجر به عبد الله بن عمر رسيد، در بازار صيحه زد. حجر بن عدي اين است.

قبر چه کسي ويران شد؟ بر خلاف فتواي ابو حنيفه، مالک، شافعي، ابن حنبل ، بر خلاف اجماع چهار مذهب، اين قبر چرا به هم خورد؟ آن هم چه مقامي است؟ عامل معاويه!... عامل معاويه در خراسان خبر قتل حجر به او رسيد، همان جا دست بلند کرد به آسمان، گفت: پروردگارا! بعد از قتل حجر اگر خير من در اين است که من را ببري، الآن جان من را بگير. از مجلس بر نخواست تا جنازه اش بيرون آمد.

اهانت به چه کسي کرديد؟ الحاد و کفر امروز دست به دست هم داده، براي فشار بر شيعيان. کسي قبرش در دمشق، در عذرا دمشق، مورد اهانت واقع شد که نص کلام ابن اثير اين است: وکان مجاب الدعوه، دعاي او از درگاه خدا رد نمي شد.

آن کسي که افضل آن ها است، تربيت شدگانش اينان­ اند. حجر بن عدي دست پرورده ي کيست؟ شاگرد مکتب کيست؟ اين همان کسي است که روز بيستم رمضان وقتي آمد کنار بستر[اميرالمؤمنين علي عليه السلام]، بعد ديد آن شمشير چه کرده، شمشيري که بر فرقي وارد شد که جبرئيل گفت: تَهَدَّمَتْ وَاللَّهِ أَرْكَانُ‏ الْهُدَى‏ وقتي چشمش افتاد... - اين کلام خيلي مهم است- فيا أسفي... اين، کنار بستر افضل الصديقين اين شعر را خواند حجر بن عدي:

فيا أسفي على‏ المولى‏ التقي‏ أبو الأطهار حيدره الزكي

چشم باز کرد يک نگاهي به حجر کرد، فرمود: كيف‏ لي‏ بك اذا دعيت إلى البرائه منّي؟ چه خواهي کرد آن روزي که تو را بخواهند، بگويند: از علي بيزار باش. قال: واللّه يا أمير المؤمنين! لو قطعت بالسّيف إربا إربا و اضرم لى النّار، اگر با شمشير قطعه قطعه بشوم، آتش روشن کنند، مرا در آن آتش بسوزانند، دست از تو بر نمي دارم، از تو تبري نمي کنم، لآثرت ذلك على البراءة منك. يک دعايي براي او کرد که عقل مبهوت است، فقال: وفّقت لكلّ خير يا حجر! کسي در عالم به اين مقام رسيده: وفّقت لکلّ خير، هيچ خيري نماند مگر تو به آن موفق شوي، جزاك اللّه خيرا عن أهل بيت نبيّك. اين مرد به کجا رسيد؟

ختم کلام اين است شبانه روز هزار رکعت نماز مي خواند. اين هم عمل.

ختم کلام اين جمله ابن اثير است: وكان‏ مُجَاب‏ الدَّعْوَه، دست او به هر دعايي بلند مي شد رد نمي شد. همچو قبري خراب شد.

فردا شب ليله الرغائب است، شب جمعه اول رجب. مؤمنين در مساجد دعا کنند: خدا شر اين ملحدين و آن کفار را از شيعيان سوريه، از شيعيان بحرين، قطع کند؛ و امروز وظيفه همه دعا براي نجات شيعه سوريه و بحرين است.

خدايا به پهلوي شکسته فاطمه زهرا [سلام الله عليها]، به سوز قلب علي مرتضي [عليه السلام]، کنار قبر صديقه کبري شيعيان دنيا را از شر کفار و ملحدين خلاص کن.

codex01x

page03

PDF صفحات روزنامه

1
Text Box (double-click to edit)

Ettelaat International

حكمت و معرفت
يادداشت
فرم اشتراك
ettelaat newspaper روزنامه اطلاعات

آدرس: تهران. بلوار ميرداماد - خيابان نفت جنوبي

تلفن : 29999
22258022 : فاكس

Ettelaat Newspaper

Tehran Mirdamad Boulvard

Tel : 009821 29999

Fax : 009821 29999

email: ettelaat@ettelaat.com

چهار‌شنبه 2 اسفند 1391 ـ 9 ربيع‌الثاني 1434ـ 20 فوريه 2013ـ شماره 25534 شنبه 29 تیر 1398- 17 ذی القعده 1440ـ 20 جولای 2019ـ شماره 27333

 

صفحات روزنامه را ورق بزنيد Latest Edition آخرين شماره

88 سال حضور مستمر در صحنه اطلاع رساني کشور

PDF صفحات نيازمنديها

PDF صفحات ضميمه

فروشكاه كتاب
روزنامه PDFآرشيو
آرشيو روزنامه