چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۰
نظرات: ۳۶۳
۹
-
مطهری: نصب مجسمه شاپور در میدان انقلاب امری ناصواب است

علی مطهری به ساخت مجسمه والرین واکنش نشان داد و نوشت: ساختن مجسمه از یک امر تخیلی و نصب آن در میدان انقلاب تهران یک کار ناصواب به نظر می‌رسد.

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: 

سند زانو زدن والرین امپراتور روم در مقابل شاپور اول ساسانی تصویری است که پس از پیروزی به دستور شاپور در نقش رستم پدید آمده و این حادثه در عالم واقع رخ نداده است. علاوه بر این، رفتار شاپور با اسیر خود والرین ناجوانمردانه و توأم با شکنجه بوده است.

لذا ساختن مجسمه از یک امر تخیلی و نصب آن در میدان انقلاب تهران یک کار ناصواب به نظر می‌رسد، ضمن این که این کار تعصب نژادی را زنده می‌کند و طرف مقابل را هم تشویق به مقابله به مثل درباره شکست‌های ایران باستان از روم و یونان قدیم می‌کند. مردم برای ادامه مقاومت و حفظ اتحاد ملی نیازی به این کارها ندارند.

لازم است شهرداری تهران از مشاوران فرهنگی فهیم استفاده کند و صرفاً نگاه سیاسی به مسائل نداشته باشد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 118
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 245
  • جلیلی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    دمت گرم که حرف دل مردم را زدی.پول مردم را هدر دادند.
    • امیر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
      کدوم مردم؟ امثال تو که این نظر رو دارن مردم ایران نیستند! برو ساکن لبنان و فلسطین شو ایران چکار میکنی؟!
    • رضا IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
      جناب آقایان.... گویا خبر ندارید که همین یونان و غرب از چه سالی دوی ماراتون را در المپیک قرار داده‌اند. آنهم به افتخار پیروزی شان بر ایران باستان
    • صمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
      حالاچراتا یه چیزی میشه گیرمیدیدبه لبنان وفلسطین؟اینهمه ایرانی تو مناطق مختلف جهان زندگی میکنن تولس آنجلس ودبی وترکیه. اگه بخوای به نژادی که بیشتر از همه توایران ساکن هستن بپردازی اکثراریشه غیرایرانی وفارسی دارن، عربهای خوزستان ترکهای آذربایجان ترکمنهای گلستان ،واینکه الان بیایی بگی من از نوادگان مثلا داریوش وشاپورم اینطورنیست واصلا مهم نیست که چه نژادی داری فقط باید ۷۰یا۸۰سالی که زندگی میکنی تقو
    • جلیل CA ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
      یک نگاهی به تعداد موافق و مخالفهای حرفت بنداز تا حداقل حرف اکثریت مردم رو بفهمی
  • شیرزاد IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    درود بر شهیدان جنگ تحمیلی: جناب مطهری ، در خصوص اظهار نظر بابت واژه صواب و یا تا صواب بودن امری و یا عملی در اجتماع ، حتماً می‌بایستی نظر فقها و مجتهدین را پرسید.ایثارگر و فرزند شهید
  • مهدی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    امر صوابش چیست
    • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
      صوابش این که با همه ی مردم دنیا دوست باشیم درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد درخت دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد
  • حامد US ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    بر خلاف سخن آقای مطهری نوع رفتار با والرین و دستگیری وی از افتخارات ایران باستان هست والرین در جنگ اسیر و به شهر بیشابور در ۱۵ کیلومتری سهر کازرون در استان فارس منتقل میشود و در آنجا در کنار کاخ پادشاه ایران برای او کاخی در نظر می گیرند و والرین در آن کاخ زندگی میکند .... این کاخ به کاخ والرین معروف است و آثار آن هنوز وجود دارد و سالانه مورد بازدید توریست ها قرار میگیرد و این رفتار انسانی
  • حامد کازرونی US ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    برعکس رفتار ایرانیان با والرین بسیار انسانی بوده بطوریکه در شهر باستانی بیشابور در ۱۵ کیلومتری کازرون در استان فارس در کنار کاخ پادشاه در کاخی از والرین پذیرایی میشود که نام آن به نام کاخ والرین معروف میشود کاخ در یک کیلومتری همین نقش معروف زانو زدن والرین و در ۴ کیلومتری غار شاهپور در کازرون است و سالانه توریست های زیادی از آن بازدید میکنند .
  • علی US ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    بایستی ایرانی باشی تا این عظمت را درک کنی
  • رسول IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    نشان دادن ناف دختران جوان ایرانی در خیابان ها چطور ؟صواب یا ناصواب؟؟
  • خواجوی IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    چرا ناصواب است کشورهای دیگر به تاریخ نداشته افتخار می کنند وبرای خود تاریخ سازی می کنند چرا ما نباید به تاریخ خود افتخار کنیم درصورتیکه چندی پیس رهبر معظم انقلاب هم به مدرک تاریخی این مجسمه اشاره کرده بودند .
  • ناشناس IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    مطهری با این حرفها داره ایرانی نبودن خودش رو ثابت میکنه و فریاد می‌زنه..
    • جواد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
      ایران دارای چند ملت است که باید به همه شان احترام گذاشت . مثل سلطنت طلبها با نداشتن منطق ، تمت نزن .
  • کامران IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    اقایونی که این کارو انجام دادن شاهنامه پر از داستانهای حماسی چرا دوتا فیلم و سریال ازش نمسازن فقط هی جومونگ خیالی و بدونه تاریخ برای مردم پخش میکنن نکنه میخوان حس کره دوستی مردم و بالا ببرن
    • حسین IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
      حتی جمنگ هم خیالی نیست و منابع و آثار تاریخی در کره دارد تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها شاهنامه هم تا حدی منابع معتبر تاریخی دارد و هم کمی آثار باستانی اگر مردم ایران تاریخ خود را ندانند از ریشه و هویت تاریخی خود بی خبر شده و خودباخته می شوند
  • ایرانی IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    واقعا درست است افرادبدلیل ارتباط نسبی وسببی در بالاترین مراکز قدرت واقتصادوتصمیم گیری کشورباشندبعدنخبه های جوان بیکار باشند
  • احسان IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    سلام واقعا چقدر تفکر می‌تواند ضعیف و فقط از روی اندیشه ی حزبی باشد خدا رحمت کند شهید مطهری واقعا تعجب می‌کنم از این همه جهل
  • راستی IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    چرا ناصواب،خیلی هم صواب است...همه ایرانیها باید درمورد تاریخ کشور بدانند ،و بفهمن چه بودیم و چه هستیم...
  • عباس IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    عادت کردید گل به خودی بزنید؟
  • علی جبار IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    استدلال چرا میفرمایید ناصواب ،بفرماییدمغرضانه جهت ضربه زدن به ملک وملت یا بفرمایید ابلهانه واحمقانه ودور حقیقت درونی عامل
  • ملک محمد IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    آقای مطهری حالا شما اینقدر رئوف و پایبند هستی که کار شاپور با والرین غیر انسانی بوده آفرین بر غیرت ومردانگییت که هنوز اینقدر بکر و دست نخورده باقی مانده ما هم خوشی ایران را مدیون آدمهایی چون شما میبینیم
  • علی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    این مطهری اگه یک حرف درست زده که از تحلیل قوی برخوردار است بنظرم همین است
  • اسماعیل IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    بسیار کار خوبی بود روش‌های شما اشتباه بود اینقدر روی اشتباهاتتان تاکید نکنید
  • جاسم IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    واقعن حرفتون عاقلانس
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    در مورد صحبت های مطهری که این امر ناصواب هست هیچ نظری هیشکی نداده یعنی این ناصواب و جمله های بعدش که در مطلب اومده ،ناجواب است. برای همین کسی نظری نداده.
  • امیر IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    جناب مطهری عزیز اولا"بر فرض که بقول شما در عالم واقع رخ نداده باشد. توجه نمایید این نمادی است از عظمت ایران و ایرانیان و این نماد منطبق با واقع است چرا که روم شکست خورد و امپراتور روم اسیر گشت . ثانیا" کجای آن تعصب نژادی است . اینکه در عصر حاضر سردمداران جنایتکار غرب و در راس آن ترامپ مجنون و نتانیاهوی نجس سعی در تحقیر ایران و ایرانی و تجزیه ایران دارند افتخار به دلاورمردان ایران تعصب نژادی است؟
  • سجاد ترک IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    تو اصلا ایرانی هستی آقای مطهری ؟ امید وارم ک باشی
  • محسنیان IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    تخیلی که سند دانستن امضای جان کری برای بیرون نرفتن آمریکا از برجام بود. در زمانی که ایالات متحده آمریکا مجسمه غول پیکر تائیس فاحشه آتنی اسکندر مقدونی را بر فراز آبهای آتلانتیس در نیویورک بعنوان سمبل آزادی با همان مشعلی که تخت جمشید را آتش زد علم میکند و به خورد جهانیان میدهد از نظر سیاسی تفکرات امثال آقای مطهری خودتحقیری است
  • محسنیان IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    ای کاش توانایی این را داشتیم نظر این آقای مطهری را در مورد مجسمه غول پیکر تائیس فاحشه آتنی اسکندر مقدونی بر فراز آبهای آتلانتیس در نیویورک با همان مشعلی که تخت جمشید را آتش زد را سئوال کنیم
  • صمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    به نظر من کاری پسندیده ووطن پرستی همراه با غرور ملی واتحاد میباشد بنظر من آقای مطهری ترسو است که این چنین گفته وطن پرست هم نیست احتمالا
  • سامان IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    ناصواب هدر دادن پول ملت تو سوریه و لبنان و عراق بود
    • روحی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
      اگر متوجه دفاع برون مرزی و نیز لزوم جامعیت برای تحلیل نیستیم بیشتر دقت کنیم
    • سجادازایران IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
      شمااصلا نمیخاهیدلبنان وسوریه وفلستین روجوانمردانه درک کنید
    • وطن IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۵
      اره اگر همون دفاع برون مرزی نبود علاوه براینکه داعش هنوز وجود داشت در خوشبینانه ترین حالت داشتیم لب مرز هامون باهاشون میجنگیدیم و هروز هزاران کشته می‌دادیم تازه اسرائیل و آمریکا هم صدرصد کمکشون میکردن و شک نکنید کار ما تمام بود در صورتی که با کمک کردن به سوریه و عراق اونها واسمون جنگیدن خودمون هم خیلی خیلی کمتر کشته دادیم البته این چیزها رو امسال شما نمی‌فهمند پس بیخیال
  • امیر IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    باید ایرانی باشی تا بفهمی اما دولتمردان ما ایرانی نیستن
  • م ر IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    تاریخ ایران باستان که بر دل کوهها به صورت نقش برجسته و تندیس‌هایی حک شده افسانه و داستان سرایی نیست!!! پادشاهان قدیمی وقت در جایی پیروزی به دست می آوردند دستور می دادند آن واقعه را به صورت مصور و نقش برجسته و مجسمه در جایی ثبت کنند.
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    باید در همه حال به ملی گرایی وایران توجه کرد نه فقط وقتی خطر جنگ و حمله وجود دارد
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    یک نفر یک نکته قشنگ دیدم گفت واسه داستانهای شاهنامه واقعا اگه ازشون یک سریال بسازند واقعا از جومونگ جذابتر میشه
  • تاریخ IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    الان یک واقعهء تاریخی که سند زنده هم داره در نقش رستم، شده خیالی و غیرواقعی. داستان هایی که یه عده معلوم الحال هرروز یه جور تعریف و روایت می کنن واقعی شدن.
  • حسین IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    شاید منظور این باشه که هزینه این کار باید تو سوریه و لبنان و عراق صرف میشد
  • خاوری IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    باید منابع این قصه تاریخی ، مشخص و اثبات شود که آیا واقعیت داشته یاخیر ؟
  • ا IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    والرین اسیر شاهپور بوده و بارها در مقابلش زانو زده آخرش هم در اسارت عمرش را تمام کرده. چرا میگی زانو نزده؟؟؟
  • امیر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    حالا تاریخ دان هم شدی؟ واقعا حیف شهید مطهری که تو فرزندش باشی در عالم واقع روم و چند امپراتوری روم اسیر شاهپور و پادشاهان ایران باستان شدن تو غربگرا معلوم نیس نگران جی هستی
  • ناشناس IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    مشکل این ها با زاکانی است نه مجسمه شاپور حالا یک نفر هم پیدا شده دارد کار می کند به هر بهانه ای بدنبال تخریبش هستند علی جان برو بابت گرانی های یکسال گذشته و مصائبی که به ملت تحمیل شد فتوا بده
  • محمدرضا IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    و از آن ناصواب تر اینکه به دست شما تریبون آزاد دادن است
  • سامان CA ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    🤐🤐🤫🤫
  • سعید IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    در طول تاریخ غرب خصوصا اروپاییها هیچ حرمتی از ایران و ایرانی رعایت نکردن هرچه خواستند گفتند و کردند بدون اینکه با خود بگویند که شاید به روح مردم ایران بر بخوره بیایید ما هم کمی اروپایی باشیم خودخواه مغرور بی‌ادب حق به جانب بی اخلاق ستمگر چپاولگر ووحشی
  • مصطفی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    تنها ملتی هستیم که از تاریخ خود بیزاریم
  • ناشناس IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    یکی وکالت روسها را بر عهده می‌گیرد یکی دیگر وکالت رومیان را ،تنها کسی که وکیلی ندارد بدبخت مردمی هستند که زیر فشار گرانی، تورم، اختلاسها، رانتها ،فساد ادارات و نهادها و اشخاص، شرمنده خانواده هستند.اما فریادرسی ندارند چون مردم غریبه هستند و تعداد قلیلی خودی ،فشار را باید مردم بکشند و بریز و بپاشها را آقایانی که مدعی دینداری دارند اما در لذات دنیوی غرق شده‌اند، پدری که پسرش خودش را آتش زده وکیل ندار
  • جواد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    نشان دادی که واقعا ازرانی نیستی شاپور بزرگ ار او نخواسته زانو بزند او خود زانو زده
  • علی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    آقای مطهری امر ناصواب شما و امثال شما هستند
  • درگاهی CN ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۲
    خب از تو انتظاری نمیره چیره دیگه ای بگی
  • محمد حسن BG ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    این کار حاکمیت تخریب تاریخ ایران است و دشمن کردن تاریخ ایران با غرب . چرا مجسمه کوروش کبیر جای آن نصب نشد. چرا مجسمه نادر شاه یا خشایار شاه و داریوش جای آن نصب نشد تا شکوه و عظمت ایران را برساند
  • تاریخ IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    شاهپور اول ساسانی پسر اردشیر در پنج نقطه از خاک ایران این پیروزی هارا بر دل کوه حک کرده است .واصل واقع را در داخل کعبه زرتشت بردیوار به خط پهلوی ساسانی نگارش کرده است .در اصل ایشان سه امپراطور روم را شکست داد.ابتدا گردیانوس را کشت .در جنگ دوم امپراطور فیلیپ عرب را مجبور به اطاعت کرد.در جنگ سوم امپراطور والریانوس به دست خود شاهپور اسیر شد با چندین هزار اسیر رومی .ساختن پل شادروان و شهر نیشاپور
  • فرید IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    ایشان چقدر در تاریخ تخصص دارند که ادعا میکنه این امر در عالم واقع اتفاق نیافتاده و شاپور الکی دستور ساخت چنین حجاری را داده ؟در ضمن زانو زدن نه به دستور شاپور بلکه از سر حقارت امپراتور اسیر بوده که زانو زده و در خواست آزادی خود را داشته و نه آزادی سربازانش را و شاپور به خاطر همین حقارت و رذالت امپراتور که برای رهایی خودش زانو زده دستور جاودانه کردن این لحظه را داده.خوب است آقایان کمی تاریخ بخوانند
  • تاریخ IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    در واقع او به شخصه راس سپاهیان خود می جنگید.و راز پیروزی های او در شجاعت وصف ناپذیرش بود.
  • علی علیمحمدی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    آقای مطهری عزیز ما از نظرات جنابعالی حدود چهل سال است استفاده کرده ایم و وضعیت ما این است که در تمام زمینه ها میبینیم لطفاً شما دیگر اظهار نظر نفرمایید
  • سیاوش IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    شماها هرآنچه به گذشته وهویت ایران برمی‌گردد تخیل میدانید ولی خرافات و جهل حقیقت دارد.
  • محسن IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    بهتر است کمی مطالعه کنی و حقایق تاریخی و شناسنامه یک کشور را انکار نکنی. این تخیلات به قول شما را مورخان اروپایی ثبت کرده اند .
  • ایرانی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    بخشی از صحبت قابل قبول است اما این حرکت نشان از این دارد که متاسفانه گروهی خود تحقیر که بدنبال خواسته های غرب هستند چگونه می توان به آنها فهماند گه اگر عقلتان کار نمی کند چشمتان ببیند
  • حبیب IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    برای پدر شما ارزش بسیارقایلم اما مگر پدر شما بیان نکرد که از فردوسی بیزار است چون زبان فارسی را جایگزین زبان عربی و اسلامی کرد .مگر نقاشی های حماسی در میدان انقلاب همگی تخیلی نیست آیا سند و عکسی از آن وقایع دارید . اصالت این اثر می رسد به بیش از دو هزارسال پس چنین رویدادی رخ داده که نقش برجسته ی آن موجود است شما هم تاریخ مدرن رو زیر سوال می برید و هم تاریخ کهن .
  • مجید گنجی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    درود خدا بر شهردار ایرانی ، شما کار درستی کردی البته به عرب پرستها برخورده آنها انتظار دارن در ایران پر سید شود.
  • رثا IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    این نمادها هویت ایران عزیز است
  • م IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    جناب مطهری چرا در مقابل غرب اینقدر ایران رو تحقیر میکنید تاریخ رو تحریف میکنید که مبادا اربابان غربی بهشون بربخوره؟ پیروزی شاپور بر والرین واقعی نبوده؟ ی سر بزنید به کتابخانه حداقل مجازی و این جنگ رو تو دوتا منبع موثق سرچ کنید . ضمنا چرا عمل انسانی نیست چطور است رفتار متکبرانه غربیها در دنیای امروز با ایران و سایر ملتها نشان کدخدا بودن است و رفتار شاپور با دشمن برای ارتقای روح پهلوانی انسانی نیست؟
  • مسلم حسينی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    این افکار هزاران سال پیش پسندیده بوده برای هر طرف پیروز اما امروز که جوامع انسانی ترکیبی زندگی می‌کنند نه واژه نژاد و نه ملی گرایی محض ونه دین گرایی صرف معنا نمی دهد
    • نیرونشان IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
      آقای مسلم حسینی مگه شما و امثال هم همان های نیستی که میگفتی عرب نمی پرستی ولی برای ولنتاین و کریسمس و ... یقه پاره می کردی . غربی که به ایرانی و خاورمیانه به نگاه حقارت نگاه می کنه و می گوید نصر سفیدپوست و .... باید اینطور رفتار کرد .
  • رضا IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    عظمت این کار بزرگ تاریخی رو کسانی درک می کنند که ریشه ایرانی دارند
    • حجت US ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
      تصور کنید همه چیز برعکس بود .اونا چیکار میکردن
    • محمد IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
      اینکه واقعیت داره و مردم وپادشاه ایران به والرین روی خوش نشان دادن و جناب مطهری وارونه جلوه داد مخالفم اما اینکه پادشاه و شخص اول یک کشور رو در انظار مردم ایران خوار و ذلیل نشان دهی با جناب مطهری موافقم . و قطعا مردم ایتالیا درصدد انتقامجویی برخواهند آمد به همین لحظ پشت این قضیه مجسمه ، سیاست کثیفی است که بعد ها پرده برداری خواهد شد . واین را سیاسیون افراطی کاملا آگاهانه انجام داده اند
  • ولی اله کاظمی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    بعضی از غرب زده هاونوکران غرب وآمریکا و اسرائیل فقط دنبال زن های دوره کوروش کبیر وپادشاهان پیروز(درهمه زمینه ها )هستند اگر مجسمه که نشان اقتدار ايرانی وزبونی غرب وبریتانیارا نشان دهند آنوقت زبون باز میکنن ومیگو یندنباید چنین کارهایی از طرف یک شهردارباغیرت وانقلابی سر بزند وکار ی اشتباهی است ولی اگر زنان بی حجاب وغرب زده در خیابان های شهربرعلیه ایران اسلامی ونظام جمهوری بد گویی کنند همه آنها لال مشن
  • ارتاویالیک مزموریان US ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    روم و ایران همدیگر را کامل شکست ندادند ولی تورکان سلجوقی و عثمانی روم را واقعا شکست دادند و الان در اناتولی ساکن هستند.‌بهتره جنگ ملازگرد نشان داده بشه و کشته شدن دیجیانوس امپراطور روم در برابر آلپ ارسلان تورک سلجوقی ایرانی.
  • محمد US ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    جناب مطهری یاد اوری گذشته یک ملت به گذشته پر افتخار گذشته برای یک ملت امر واجب است . در ثانی زانو زدن والرین نه به دستور شاه ایران بود ، والرین بخاطر جلو گیری از جنگ ودر خواست از شاه ایران زانو زد . شما به ظاهر فرد دانایی و تحصیل کرده و پدرتان مرد بزرگی بود حیف است که گذشته افتخار افرین خود را نادیده بگیری
  • محمد رضا غلامزاده IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    سلام دقت کردید بعضی به گفته بعضیا که ادعا میکنن صاحب نظر در امور جاری کشور هستند اولا ایده همدیگر قبول ندارن چون ممکن هست بمزاجشون خوش نیاد دوم هیچکدوم نمیگن دوغ من ترش هس سوم مرغ همسایه غازه یگی نمیگه بیای با هم ایران بسازیم همه در حال متلاشی کردن مردم از نظر روانی متهد در برابر دشمنان قسم خورده فکری بحال اقتصاد دین مردم تربیت جامعه مدیریت فقط حرفی که صد تا یه قاض مینم ارزه
  • جان فدای ایران IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    این آقایان دشمن تاریخ و تمدن ایران هستند دیگر کشورها دارند تاريخ برای خودشان جعل می‌کنند با فیلم و کتاب و تقلبی تاریخ می‌سازند این آقایان تاریخ چند هزار ساله پوچ و واهی وحتی تخیلی می‌خواند ما ایرانی‌ها به تاریخ و فرهنگ و تمدن و عدل و انصاف ایرانی افتخار می کنیم زنده و پاینده ایران و تمام اقوام ایرانی
  • یک ایرانی US ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    به نظر منه ایرانی باید مجسمه کوروش داریوش آریوبرزن یعقوب لیث صفاری وشاهپور را تو خیابان‌ها با مجسمه هاشون بزنند ونام خیابان‌ها چون فلسطین ومطهری را نام بزرگان ایران زمین بگزاریم تا یک بار دیگه بفهمند که ایران خودش نام آور داره وکارگردانان ایرانی فیلم‌های عربی وکارهای را نسازند چون برا چاپلوسی وتملق این کار را میکنند
  • اجنبی پرستان IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    میخوای مجسمتوسفارشی بسازم؟صواب داره؟
  • بهروز توحید فر باید IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    آقای مطهری باید اثری از ایرانی بودنمان در جامعه باشد که آیندگان اصالاتشان یادشان باشد
  • A IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    مطهری تو کاخ حضور داشتی که میگی این اتفاق نیافتاده ؟! چقدر تا الان درباره مسائل نظرات غلط و بلکه برعکس دادی، بسه دیگه
  • سجاد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    دقیقا
  • ماشاالله نظامخواه IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    اقای مطهری بچه محل عزیز همانطورکه حب وطن در اسلام سفارش شده کسانی را که در راه وطن کاری ارزشمند کرده اند برای مردم دوست داشتنی هستند همانطور که سوار سلیمانی وشهدا را مردم دوست دارند وبزرگداشت برایشان میگیرنداین دوست باهم هیچ منافاتی ندارد
    • خیرالله IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
      ماشاالله انشالله کی بریم
  • مجتبی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    اگراین واقعه رخ نداده پس چه جوری رفتار ش ناجوان مردانه بوده .جوان مرد
  • ایرانی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    من نمی دونم چرا همه تاریخ و تمدن ملت ایران که دوست و دشمن به آن افتخار میکنن از نظر شماها تخیلی است ؟! گرچه مهم نیست ولی نمی‌دونم شما چکاره ماهستید؟!
  • علی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    دوست داشتنی ترین برایم کسیکه عیبایم رابمن هدیه وبگوید امام صادق
  • علی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    باید مجسمه سرداران ایرانی در همه نقاط ایران نصب شود تا ایندگان ما سرداران کشورش را بشناسد مثل نادر افشار مثل رستم سهراب زال اسفندیار
  • ناشناس IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    علی مطهری اولین حرف حسابی خودرادردوران انقلاب زد،به نظر زیاد ضروری نیست این مجسمه البته باید بامشاوران فرهنگی خبره نشست ویژه خصوصی غیرعلنی برگزارکنند و عواقب وسود وزیان آن راباهم مقایسه کنند
  • امین DE ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    ما هم همینو میگیم، زیرا ما ایرانی هستیم ، اما شماها جمهوری اسلامی هستید ، نمادهای میهنم ایران هیییچ ربطی به جمهوری اسلامی ندارد.
  • عاطف IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    این جماعت غرب گدا نمیدونم ترسشون ازچیه که میخان واقعیت هاپنهان بمونه
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    سلام علیکم بله من اطلاعی از ماهیت واقعیت این مجسمه ندارم ان شاءالله میرم تاریخ رو نسبت به این موضوع مطالعه می کنم . ولی اینجور که جناب مطهری می فرمایند چه دلیلی برای این کاره هستش .باید از سوژه‌ای واقعی وارزشی استفاده کرد.
  • رضا IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    دزدی های میلیاردی صوابه
  • هائیده رحیم DE ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    طبق توضیح دکتر وحدتی نسب دیرینه شناس اون کسیکه در برابر شاپور ساسانی زانو زده فلیپ عرب است والرین رومی فرد پست سر اوست که دست شاپور بر گرده اوست
  • Sh IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    تعصب به ایران و ایرانی نعمتی است که اونایی که با دسترنج خودشان بزرگ شده اند دارا هستند متاسفم که هیچ ارزشی به فرهنگ ایرانی قایل نیستید
  • ناشناس IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    عجب تو بعله!!!!!
  • علی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    شما ها الان نتانیاهو رو اسیر کنید شکنجه نمیکنیدش با دسته گل میرید پیشوازش
  • میر حسن مرتضوی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    به نظر من نصب ان در معبر عمومی کار پسندیده ای نیست و موجب موضعگیری ظرفهای مقابل می‌شودو صحبت اقای مطهری در این قسمت مورد تایید نظر من هم هست ولی در مورد تخیلی بودن ان کاملا مخالف هستم و ان صحبت را مردود میدانم
  • علیرضا سلیمه کاریزی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    با عرض سلام تاریخ ریشه ملت هست حالا هر نامی داشته‌ باشد کشور ما ۲۵۰۰ سال پادشاهی اداره شده مقتدر وسربلند جوان ما حق دارد ببیند ریشه اش از کجاست
  • اهوازی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    از یک طرف اسارت امپراطور روم را انکار می کند و از طرف دیگر از رفتار غیرانسانی امپراطور ایران انتقاد می کند بالاخره کدومشون درسته در ضمن بحث سر پادشاهان نیست سر همت و غیرت ملت بزرگ و مسلمان ایران است که می تواند در همه عرصه ها اروپا و آمریکا را یک بار دیگه به زانو درآورد ما ملت امام حسین هستیم
  • عباس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    آقای مطهری مگه نمیدونه اونا شروع کردند توریست میبرن میگن ایرانیها اینجا در فلان بیابان و دشت شکست مفتضحانه خورده اند پس از چی میترسی و تا کجا عقب نشینی میکنی ترکها یه مثلی دارن میگن اگه اولشم مرگ آخرشم پس خرخر کردنش چیه حالا تا کی باید فقط ایران جانب داری کنه مگه اروپا کیه اونا از آبا و اجداد ما حساب میبردن متاسفانه مسولان دو رو نه چند رو اروپا رو بسیار پر رو کرده
  • ابی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    به نظرمن ایرانی انقدر تاریخ و فرهنگ غنی داره که این توش گمه .حالا شهرداری اینا دستاویز کرده مردم متحد بشن .ما متحد هستیم
  • رضا IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    مشکل ما اینه که درزمان ورود شماها به عرصه حکومت وانقلاب فقط و فقط افتخارات و نیاکان بزرگمون را به باد فراموشی گرفتیم و خودمونو مستعمره عرب ها کردیم..والانم که جمهوری اسلامی مخش جرقه خورده که باید متحد باشیم وملی گرا و دیگر به کشورهای عربی اعتماد نکنیم شما کاسه داغتر از آش شدی؟زنده باد اصالت ایرانی
  • محمود IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    احسنت بسیارمنطقی ومعقول!فراموش نکنیم رزمندگان وشهدای دفاع مقدس باانگیزه دینی وتکلیف شرعی قدم به میدان گذاشتند اگرمدرک می خواهیدوصیتنامه شهدارابخوانید@
  • معلم IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    آقای مطهری اینا رو ول کن شما چه کار ثوابی برای این مردم کردین؟ منظور از این حرفا چیه؟
  • ز.امیری IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۳
    کاملا موافقم که کار اشتباهی هست
  • ص د IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
    برای چی اصلاح طلب ها اینقدر ناراحت اند انگار دوست دارند سواره کسی مثل اسکندر باشه و اونی که به زانو در اومده مثلا کورش باشه
  • رضا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
    تمام کارهای قبلی تحریک پذیر وتفرقه انگیز نبود این یکی چون به زمان قبل از اسلام برمیگرده مشکل داره اتفاقا همون سنگ نوشته خودش بزرگترین سنده واتفاق افتاده دوما شاه ایران اون زمان بشیار دانا وبخشنده بوده وچندین بار در مورد روم گذشت داشته ولی به دلیل تکرار جنگ ودست اندازی روم اخر مجبور به زانو زدن شدن .من خودم ادم تقریبا معتقدی هستم ولی بفرما مجسمه ونقاشی ونمادهای اسلامی که ازعاشوراهست تفرقه نمیشه وثو
  • غضنفر IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
    دقیقا ، جناب مطهری به نظرتون نصب مجسمه خالدابن ولید و سعدابن ابی وقاص در کنار هم عین صواب هستش ؟یا .........
  • غضنفر IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
    جناب مطهری عزیز شما که آدم فرهیخته ای هسنید برید یه کم تاریخ ایران باستان رو که به قلم دشمن( یونانیان) نوشته بخوانید و ببینید که سورنا سردار ایرانی والرین رو چگونه اسیر کرد و بعد از پایان جنگ پادشاه ساسانی والرین رو دوباره در منصب خودش باز گرداند
  • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۷
    اگه تخلی هست ..پس بیزحمت تمام مجسمه های موردعلاقه خودتو هم قطاری هات روهم جمع کن...اونام ناصوابه
  • اصغر‌شرفی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۷
    مگه این‌50سال‌کار‌ثوابی‌هم‌اتفاق‌افتاده؟
  • محسن IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
    برای اولین مرتبه است که می بینم جناب مطهری حرف شفاف ودرست میزند واقعیت این است در جوامع انسانی هر تاکیدی بر زور وتحقیردیگران جائی ندارد وهیچ انسان آزاد وسالمی از تحقیر دیگران لذت نمی برد نصب این مجسمه نتیجه ای جز گسترش نفرت در جامعه وعکس العمل طرف مقابل ندارد آیا ما خوشحال می شویم در کشورهای شمالی سابقا متعلق به ایران صحنه های شکستمان را باز سازی ودر معرض دید عمومی قرار دهند؟
  • اکبر IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
    چی میگی تومطهری اصلاتواگه بابات نبودتواین کشوربنظرت چکاربودی که حالابراخودت تذمیدی
  • حسن IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
    آقای مطهری این حرفهای شماست که امری ناصوابی.تمام منابع تاریخی حکایت ازاین دارن که این اتفاق حقیقت داره و تا حالا خلافش اثبات نشده .شما بر اساس کدام اسناد ومدارک نتیجه گرفتین که تخیلی و دور از واقعیته؟
  • یک ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
    جناب مطهری. در هیچ کجای دنیا از متجاوز استقبال نمیشه وبراش طاق نصرت نمیزنن و این کار شاپور نه تنها ناصواب نبوده ونیست بلکه اقدامی درست وشایسته است.به نظر شما جلوش گوسفند قربانی میکردن چطور بود؟
  • ایرانی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
    مطهری جان!؟ اگه شاپور ساسانی جلو والرین متجاوز زانو میزد به ثواب مورد نظر شمانزدیک تر نبود؟خدا به ایران رحم کرده شما مشاور شهردار نیستین وگرنه به جای مجسمه شاپور مجسمه اسکندر مقدونی رو تجویز میکردین
  • ناشناس IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
    شما سواد تاریخی نداری مشکل خودت است. ایرانی اصیل نیستی .
  • حسینی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    همه ی کشورها تاریخ خودشمون را به رخ همدیگه می‌کشند متاسفانه مسئولین کشور ما له جای اینکه تاریخ چندین هزارساله کشور را محرم کنند بر پیشانی دشمن .آن را ناچیز می‌دانند وهر وقت از تاریخ ایران به سخن می آید.امری ناصواب می‌دانند. چرا اینگونه هستند اینها ما باید تمدن هزارساله کشورمان رابا پادشاهان وپهلوانان به رخ جهانیان بکشیم تا درس عبرتی برایشان شود.نه اینک بگوییمای امر ناصوابی است

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی