سرویس سیاسی- اجتماعی: معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر دفاع از سهمیه های اختصاص یافته برای جامعه ایثارگری و خانواده شهدا، آن را نص صریح قانون دانست.
سعید اوحدی در گفتگو با اطلاعات پیرامون انتقاداتی که نسبت به اختصاص سهمیه های خانواده شهدا و ایثارگران برای ورود به دانشگاهها و مساله اشتغال وجوددارد گفت: قانون برای جامعه ایثارگری مانند همه دنیا سهمیه هایی را در نظر گرفته است. در کشور ما هم سهمیه های اختصاص یافته فراتر از آنی نیست که جامعه ایثارگری و خانواده شهدا استحقاق آن را نداشته باشند، لذا در بنیاد شهید و شورای عالی انقلاب فرهنگی از این سهمیه ها دفاع می کنیم.
وی تاکید کرد :باید همه تابع قانون باشیم چرا که قانون محور وفاق است. اگر همه به قانون احترام گذاشتیم، وفاق تقویت می شود.
اوحدی همچنین در نشست خبری نخستین همایش بین المللی جانبازان شیمیایی با عنوان «نفسهای سوخته» و رونمایی از سمفونی سردشت که امروز برگزار می شود، گفت: یکی از رسالتهای بنیاد شهید معرفی قربانیان جنایات جنگی و شیمیایی حمله رژیم بعث به دنیاست. پیگیری حقوقی این جانبازان شیمیایی در قالب بیانیه ای از اهداف این همایش است.
وی، هدف اصلی برگزاری همایش مذکور را تبیین ابعاد انسانی، حقوقی و بینالمللی جنایات شیمیایی، معرفی مظلومیت بیش از ۱۳۰۶شهید شیمیایی از جمله ۱۸نفر از زنان و انتقال پیام جانبازان به جهانیان بیان کرد و افزود: در این همایش، خواهرخواندگی شهرهای حلبچه و سردشت با هیروشیما بهعنوان نماد شهرهای قربانی سلاح شیمیایی اعلام خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری افزود: از دوم تا هفتم آذر ، همایش جهانی منع سلاحهای کشتار جمعی در «لاهه» هلند برگزار می شود و مصوبات و بیانیه تهران نقش مهمی در جهتدهی مباحث حقوقی و بینالمللی این کنفرانس خواهد داشت.
وی اظهار داشت: سال گذشته تشکل هایی از جانبازان شیمیایی کشورمان در کنفرانس منع سلاحهای شیمیایی حضوری مؤثر داشتند و نمایشگاهی از مظلومیت جانبازان شیمیایی برپا کردند که در نتیجه آن ایران بهعنوان نایبرئیس شورای اجرایی سازمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی انتخاب شد.
اوحدی با اشاره به مهمترین دستاوردهای بنیاد شهید در ماههای اخیر گفت: ۳۰۰هزار مورددیدار با خانوادههای شهدا و ایثارگران، پوشش بیمه تکمیلی یک میلیون و ۶۸۹هزار نفر از جامعه ایثارگری، افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد از حدود ۱۰۵۰۰مرکزبه بیش از ۱۳هزار مرکز، پرداخت کامل هزینههای درمانی مراکز غیرطرف قرارداد حداکثر ظرف ۷۲ساعت، پایش سلامت بیش از ۳۵۲هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران، تأمین و تزریق ۲۰۰هزار دُ ز واکسن آنفلوآنزا برای ایثارگران با اولویتبندی و تعیین تکلیف پروندههای کمیسیون پزشکی حداکثر ظرف دو هفته، از جمله کارهای بنیاد شهید در سال جاری است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جنگ ۱۲ روزه هم گفت: رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بیش از ۱۲میلیون دلار فقط از ناحیه قدرت موشکی ایران خسارت دیده است و ما هم در بنیاد شهید به فوریت در مورد برقراری مقرری و حقوق خانواده شهدای این جنگ اقدام
می کنیم. وی با اشاره به تهیه ۳۲مورد مستند کوتاه با صدا و سیما و ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا گفت: وب سایتی به زودی رونمایی خواهد شد که به هشت زبان مظلومیت شهدای جنگ تحمیلی ۱۲روزه را بیان خواهد کرد که زبان عبری از آن جمله این زبانها ست.
اوحدی درباره مطرح شدن نام بانک دی به عنوان بانک ناترازو نگرانی ها در مورد این بانک گفت: بانک دی در ریل گذاری صحیح است و اعلام می کنم ۲۵هزار میلیارد تومان اضافه برداشت این بانک در سالهای گذشته ، امروز صفر مطلق شده است و در جذب منابع جز پنج بانک اول هستیم.
وی در پایان اعلام کرد که برای اولین بار با کمک مجلس و دولت ۳۰ میلیون یورو برای تامین دارو و تجهیزات جانبازان و تهیه ویلچر در نظر گرفته شده است.
شما چه نظری دارید؟