رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به خطر فساد غذای نذری در گرمای هوا هشدار داد.
به نقل از مهر، محسن فرهادی با اشاره به برنامههای نظارتی این وزارتخانه در ایام عزاداری گفت: بخش عمده فعالیتهای کارشناسان بهداشت محیط در این ایام بر پایه آموزش، مشاوره و پیشگیری خواهد بود، اما در مواردی که سلامت عزاداران در معرض خطر باشد، اقدامات لازم برای جلوگیری از توزیع مواد غذایی ناسالم انجام میشود.
وی با تأکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی در تهیه و توزیع غذا و نوشیدنیهای نذری، افزود: در فصل گرما، نگهداری نامناسب غذا بهویژه غذاهای پروتئینی مانند غذاهای حاوی گوشت و مرغ میتواند خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد.