یکشنبه ۷ تیر ۱۴۰۵ - ۱۲:۱۸
نظرات: ۰
۰
-
برداشت محصول کینوا از ۲۰ هکتار مزارع گمیشان

برداشت محصول کینوا، موسوم به «خاویار گیاهی»، از مزارع شهرستان گمیشان در استان‌ گلستان آغاز شد.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گمیشان، همزمان با آغاز فصل برداشت، روند برداشت این محصول در یکی از مزارع شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و بر توسعه کشت کینوا به‌عنوان گیاهی کم‌نیاز به آب، سازگار با شرایط اقلیمی منطقه و دارای ارزش غذایی بالا تأکید شد.

امسال کینوا در سطح ۲۰ هکتار از اراضی شهرستان گمیشان کشت شده است که تاکنون ۱۰ هکتار آن برداشت شده و میانگین عملکرد این محصول ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برآورد می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت، ۱۴ تا ۱۶ تن محصول کینوا از مزارع شهرستان گمیشان تولید و روانه بازار شود؛ محصولی که به دلیل ارزش غذایی بالا، مقاومت به تنش‌های محیطی و نیاز آبی کم، از ظرفیت مناسبی برای توسعه الگوی کشت و تنوع‌بخشی به تولیدات کشاورزی منطقه برخوردار است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی