صادرات ریلی کشور از ابتدای امسال تا پایان آبانماه در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،شهریار نقیزاده ، مدیر کل بازرگانی خارجی راهآهن دراین باره گفت: از ابتدای امسال تا کنون در مجموع بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن انواع محمولهها از طریق ناوگان ریلی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به میزان ۵۵۰ هزار تن معادل ۴۰ درصد رشد را نشان میدهد.
وی ادامهداد: اعمال سیاست تعرفهای هوشمند و شناور، تغییر فرایندهای تامین واگن امدادی، تسهیل تردد واگنهای ایرانی در خارج از شبکه ریلی کشور و حمایت از بخش خصوصی صلاحیت دار و توانمند، به عنوان بازوهای اجرایی صنعت حمل و نقل ریلی از مهمترین اقدامات انجام شده است که در تحقق این مهم نقش داشته است.
وی، ثبت این آمارها را نتیجه تبیین دیپلماسی ریلپایه در اجلاسها، همایشها و توافقات چندجانبه در بین کشورهای واقع در کریدورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی برشمرد که مقدمه ای برای خیز جدید در جهت رشد ترانزیت بار ریلی است.
قنبرزاده ادامهداد: مطابق آمارها، طی هفتسال پیش از دولت چهاردهم، در مجموع هفت قطار باری از چین به ایران وارد شده بود، این در حالی است که در دولت چهاردهم تاکنون ۳۱ قطار از چین و ۴۷ قطار از روسیه به ایران وارد شده است.
درهمین حال، وزیر راه و شهرسازی از انجام مذاکرات اولیه و گفت و گو درباره اتصال ریلی چین به اروپا از طریق قطار برقی سرخس به چشمه ثریا خبر داد.
به گزارش ایرنا، فرزانه صادق که به منظور شرکت در دومین نشست بینالمللی اتصال ریلی چین به اروپا به چین سفر کرده است، گفت: باتوجه به جایگاه ژئوپلیتیک و استراتژیک ایران در منطقه و چشمه باری که در چین وجود دارد، ایران میتواند دروازه ورود به اروپا باشد.
وی ادامه داد: در همین زمینه مذاکرات اولیه برای راه اندازی قطار برقی در مسیر سرخس به چشمه ثریا نیز انجام شده است.
شما چه نظری دارید؟