سرویس حوادث: جنگل‌های الیت چالوس و مراوه‌تپه استان گلستان پس از گذشت چند روز همچنان در آتش می‌سوزند.
فرماندار چالوس درباره آتش سوزی در منطقه الیت گفت: ۲ فروند بالگرد در منطقه مستقر شده‌اند و عملیات اطفا همچنان ادامه دارد. یحیی یوسف‌پور در گفتگو با مهر با اشاره به سختی عملیات مهار اطفای حریق در منطقه یاد شده اظهار داشت: شرایط جغرافیایی بسیار دشوار و به دلیل صعب‌العبور بودن محل حریق، عملیات نیروهای انسانی را با مشکل مواجه شده است.
فقدان پایگاه هوایی در غرب مازندران
سرهنگ محسن مرادی صادق فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران - نوشهر هم گفت: این منطقه فاقد پایگاه هوایی برای انجام عملیات اطفای حریق در جنگل‌های هیرکانی است و راه اندازی این پایگاه هوایی را ضروری دانست.
مهرداد خزایی‌پول مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران –نوشهر هم با اشاره به گرمای اخیر و کاهش رطوبت هوا، اظهار داشت: افزایش دما و خشکی پوشش گیاهی، احتمال بروز آتش‌سوزی دوباره و همچنین گسترش دامنه نفوذ آن را در جنگل‌ها و مراتع افزایش داده است. البته در ساعات پایانی دیشب شروع بارش،‌ امیدها را برای اطفای حریق زنده کرد.
از سوی دیگر حضرتقلی حاجیلی دوجی فرماندار مراوه‌تپه در استان گلستان از وقوع آتش‌سوزی در بخشی از عرصه‌های جنگلی مشترک میان این شهرستان مرزی و شهرستان کلاله در محدوده پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: آتش‌سوزی این عرصه‌های جنگلی از پریشب در منطقه کوهستانی و سخت‌گذر «اگری قاش» آغاز شده بود و بلافاصله نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست در محل حضور یافتند اما این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.  آتش‌سوزی در ۳ نقطه مینودشت ، آزادشهر و عرصه‌های جنگلی بالادست روستای محمدآباد، موسوم به سرگل هم دیروز اطفا شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی