پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۴ - ۰۰:۳۰
نظرات: ۱۷۳
۵
-
ایران روی تنگه هرمز پل بزند

یک خواننده به اطلاعات گفت: در خبرها خواندم که چین توانسته است روی اقیانوس پل احداث کند. این پرسش برای من پیش آمده است که چرا ما نتوانیم با همکاری کشورهای همسایه مانند عمان و قطر پلی روی تنگه هرمز یا بین جزیره قشم و بندرعباس احداث کنیم؟ درست است که چنین پروژه‌ای دارای هزینه‌های سنگینی است، اما می‌توان با استفاده از ظرفیت کشورهایی مانند چین که در این زمینه تجربه و تخصص بالایی دارند، آن را اجرا کرد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 156
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • آیت IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اگه اینها کاربلد بودن پل بندر خمیر تا جزیره را بعد از چند دهه میساختن تا مردم این همه معطل نشن. بخاطر دست چین بود در کمتر از یکی دوسال میساخت
  • برف IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    ای اقا دلت. خوش است کی بزنه پل
    • واقعیت US ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
      خود شما اولین نفر باش ، بسم الله
  • hoseen.iranmanesh@gmail.com IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    آقا تمام دنیاکارفوق العاده زیاد انجام میدهنددرایران اگر فقط جلو دزدی هارابگیرندچرانشودپل زدچند سال پیش خواستند دریای خزر رابا کانال به خلیج فارس متصل کنند که درجهان چندکانال انجام شده درایران فقط حرف میزنندبااین ثروت فراوان
    • Amir IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      کانال خزر خلیج فارس صد برابر کانال پاناما و مصر هست
    • قاسم IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      سلام برادر که فرمودین اتصال خزر به خلیج‌فارس امکان ندارد چون خزر27متر از سطح دریا بالاتر ه پس خالی میشه
    • حمید رضا محمدیان IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
      با سلام دریای خزر ۲۷متر پایین‌تری ونه بالاتر و این کانال فرضی موجب می شود آب دریای خزر بالا بیاد نه پایین
    • حمیدرضا IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
      مش قاسم، دریای خزر ۲۷ متر پایین‌تر از سطح آبهای آزاده، یعنی اگر کانال بزنن، نصف شهرهای خزر میره زیر آب
    • رشیدی IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      کانال پاناما به طول ۳۰۰ متر است. و سطح دو اقیانوس ۲۷ متر تفاوت دارد و تنها در ۳۰۰ متر از رودخانه پاناما سه حوضچه ساخته اند که آب را ۱۰متر بالا و پایین می برد کشتی های متوسط با طول ۱۰۰ و عرض کمتر از ۳۰ متر می تونند وارد حوضچه اول شود آب وارد حوضچه میشه و تا حوضچه دوم ۱۰ متر آن را بالا می برد و کشتی وارد حوضچه یا کانال دوم‌میشه و دوباره آب وارد اون میشه تاسطحش به حوضچه سوم برسه و کشتی وارد آن شو
    • محمد الماس رو IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۱۰/۰۸
      سلام زدن کانال از خلیج فارس به دریای خزر جدا از هزینه هاس سر سام اور و مشکلات متعدد چند مورد هست انجام ان را غیر منطقی و غیر عقلانی میکنه اول این که دریای(یا دریاچه) خزر یا کاسپین 28 متر پایین تر از اب های ازاد هست پس اگه مستقیم وصل بشه 28 متر اب میاد بالا برای بعضی جا ها فاجعه ساز هست مورد دوم دریای خزر اب شیرین هست شوری خلیج فارس بیشتر از میانگین جهانی هس یعنی نابودی کل اکوسیستم دریای خزر و
  • علی IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    احداث ابر پروژه پل بین بندرعباس و جزیره قشم برای مردمان این خطه و جنوب کشور یک نیازه، چه عالی میشه اگه همچین پروژه ای اجرایی بشه
    • ممم IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      بله چشم
    • مصطفی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
      بله ولی لندیگراف داران با قدرت جلو این طرح ایستادن
    • علی IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      لطفا در سخنرانی هایتان از کلمه باید استفاده نکنید کلمه دستوری است ..باید را حذف کنید
  • وحید IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    سلام و عرض خسته نباشید هشدار بعدی؛! ایران هر چه زودتر جواب گستاخی ترامپ و کشور های دخیل در پروژه بلوبیم هارپ تهدید و غیره از هر نوع به دست دشمنان وغیره رو دهند در غیر اینصورت ایران با مشکلات شایعه و حقیقتی روبرو خواهد شد نامعلوم،لذا من پیشنهادم مبارزه پنهان با همه دست اندرکاران این قضیه باشد به صورت جنگی و بلکه هر آنچه بهتر،مخبران ما باید با تمام تکنولوژی و فناوری به جنگ بپردازند محکم و استوار.
    • ابلیا IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      خودت برو جنگ آرزو داری بری شهید بشی ما زندگی میخواهیم بگنیم
    • حاتمی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
      برای زندگی هم بایدایثارکردوشهیددادامنیت به راحتی بدست نمیادبایدایثارکرد
  • وحید IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    سلام و عرض خسته نباشید هشدار بعدی؛! ایران هر چه زودتر جواب گستاخی ترامپ و کشور های دخیل در پروژه بلوبیم هارپ تهدید و غیره از هر نوع به دست دشمنان وغیره رو دهند در غیر اینصورت ایران با مشکلات شایعه و حقیقتی روبرو خواهد شد نامعلوم،لذا من پیشنهادم مبارزه پنهان با همه دست اندرکاران این قضیه باشد به صورت جنگی و بلکه هر آنچه بهتر،مخبران ما باید با تمام تکنولوژی و فناوری به جنگ بپردازند محکم و استوار.
    • ایرانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      خودت برو بجنگ
    • سهراب IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      آقایی که اسمت رو گذاشتی ایرانی کی از توی انگل خواست بجنگی تو و امثال تو بروید پاچه خواری ترامپ و اروپایی ها را کنید
    • پیمان IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      چرت نگو جنگ جنگ میکنه مگه بازیه
    • علی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      اگه جنگ بشه همه باید با هم مقابل دشمن بایستیم مشکلی ندارد شاید یه عده نیایند میگویند خودتان بروید ولی وقتی جنگل آتش گرفت خشک متر با هم میسوزند ،اول تا میتوانیم باید با سیاست جنگ نکنیم و کشور را به مشکلات بیشتری دچار نکنیم اگر هم تحمیل شود همه ناخودآگاه به داخل جنگ کشانده میشوند حالا شما بگو ما نمی آییم ،ولی سایه جنگ بر همه می افتد
  • علی IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    پل درست نیست محل گذر است تونل زیر زمینی با شراکت چندین کشور با معنی است.
    • آرمان AE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      پل هم حتیاگه احداث بشهخللی در گذرگاه ایجاد نمیشع . خیلی جاها پل وجود داره و کشتی ها از زیر پل عبور می کنند نمونه اش تنگه بسفر در ترکیه
  • محمد رضا غلامزاده IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    سلامعزیزی خواستن که دولت پلی بر تنگه هرمز بزنه دولت اینقد کارهای صد تا یک قاض داره که عمر ادم تموم میشه ولی کار به نتیجه نمیرسه فقط باب اطلاع میتونه روانش رو افتتاح کنه اگر عجله دارید بزگوار رمانش اماده هست دویست سال دیگه پل میزنه رو تنگه هرمز اگر شیخک عربی خاست بره افغانستان بتونه بره
  • ممد IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    مگر ایران نون بر دنیا ست که پل روی تنگه هرمز بزنی
  • R IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    با این مسئولین روی یک رودخانه نمی‌توانیم پل بزنیم چه رسد روی دریا
  • حسین IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    بسیار عالی می شود اگر پل مطمئنی باشد. بامید توسعه بیشتر ،برای ایران ما.
  • محمد IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    همانند پلی که روی دریاچه ارومیه زد ؟ الفاتحه
  • محمد IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    قطر بنا داشت یک تونل از زیر دریا به ایران بزند خوب چه بهتر در محل تنگه هرمز هم میشود تونل زد و هم پل هر کدام که کرایی بیشتری دارد را انتخاب کنید
  • رضا IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    که چه بشود؟ بجای پافشاری در عناد و کینه ورزی با جهان تعامل کنید.
    • سجادازایران IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      بیتحقیق هی نگیدتامل تاریخ ايران روخوندی جناب؟درطول تاریخ مایاجنگ داشتیم یابراش اماده میشدیم مانجگیم استاداوضاعمون بدتره
  • علی IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    سلام بسیار ایده خوبی است من هم قبلا این ایده را مطرح کرده بودم این پل بسیار راهبردی و تاثیر گذار خواهد بود.
    • شهروند IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      مگه راه آبی چشه؟؟
  • غلامرضا IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    هنوز نتوانسته ایم و یا نخواسته ایم برای جزیره قشم پل بزنیم. بقیه اش پیش کش.
  • گرسنه IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    این ایده خوبی هست که ایران پل بزند اما فقط باید مواظب باشید نگویید ایران می گوید ما حقوق ها را نمی تونیم بدیم در کشوری که بول و غایطی های مدرسه نرفته و بیکاران بیسواد چند روز پشت جبهه راس کار هستند حالا روز به روز بدتر از دیروز
    • مریم IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      خجالت نمی‌کشی در مورد رزمنده ها اینطوری حرف میزنی بی تربیت؟؟ ، تعجب من اینه که اونایی که این کامنت ها تایید میکنند و در معرض دید قرار می‌دهند چرا این اراجیف شما را پخش کرده اند؟؟!! شما چطور آدم هایی هستید که اجازه پخش میدهید؟؟ بگذار من هم جواب تورا بدهم تو هم که جبهه نرفته ای ، مفت خور و تفیلی این کشورمان هستی!!
  • محمدرضا IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    تنگه هرمز محل تردد انواع کشتی ونفتکش وناوهای جنگی آمریکا ست، مگر کشورهای جنوبی خلیج فارس یکی از استانهای ایرانه که دولت چنیت پروژه ای رو با کلی هزینه واحتمال درگیری نظامی ،احداث کنه،هرچند که میشه ارتفاع این نوع پلها رو بالا برد تا عبور ومرور کشتیها هم میسر بشه، اما بااین همه کسری بودجه وتورم وتحریم وگرفتاری ملت چه توجیهی داره که دولت ایران این هزینه رو انجام بده؟
  • مهدی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    پل بزنیم که چی بشه،خدایا به تو پناه میبریم
    • داود IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      راحت پول مملکت را اختلاس کنند.
  • محمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    خواننده محترم وعزیز،کشور ایران دارای ظرفیتهای بسیار بالایی است که متاسفانه پس از انقلاب ازآن بهره برداری نشده ودرحق ملت کوتاهی شده وهزینه هایی درکشورهای دیگر شده که نتیجه ای نداشته است
  • رامین صفایی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    شک ندارم که در سلامت عقلی این پیشنهاد دهنده باید تردید کرد . آخر اگر این پل احداث شود ، کشتی های بزرگ چگونه خواهند توانست از زیر این پل عبور کرده و به خلیج فارس بیایند ؟!
  • Majid IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    از زیز تنگه هم میشود تونل زد .پل که چیزی نیست .فقط یک همت و تلاش میخواهد و سرمایه گذاری مناسب
    • محمدرضا IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
      باید دوباره حضرت موسی بیاد عصاشو بزنه به آب تنگه هرمز تا بشه اونجا پل یا تونل زد
    • بهمن آریایی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      بشین کوچولو!! اینا کی‌ان که اینقدر پراشتها هستند!! جوجه ۴۰ ساله حرف پلِ جزیره قسم را زدند هنوز عملی نشده!! {بیایید روی تنگه هرمز پل بزنیم}.!! بله بیایید شروع کنیم. بیل‌وکلنگ‌ها را برداریدبیایید!
  • لقمان IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    برادر ؟اجازه بده جاده شمال را که با همکاری چینی ها زائیده این بزرگ کنیم بعدآ به فکر همکاری مجدد باشیم.نکنه شما هم از اعتباراتی که در جاده شمال حیف و میل می شود و شده سهمی می برید.....
  • صفر محله IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    خدا بخیر کنه پل دریاچه ارومیه را زدیم دریاچه خشک شد الان هم میخواهیم خلیج فارس را بخشکانیم گوز بالا گوز
  • حسن IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    فکر کنم میخاید مثل دریاچه ارومیه که پل زدید دریای عمان رو هم خشک کنید
  • احسان IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    تر خدا ولمون کنید شماها هم 😂 ایران و چه به این کارا؟! 😂 دنبال یه بهونه برای اختلاص جدید میگردین؟! 😂
  • مجتبی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    واسه کاسبی ،،،،از هر ماشین یک ملیون پول میگیرن
  • ایرانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اگریک سدبرقی ابی‌ بتونیدبین جزایربزنیدبرق کل ایران تامینه
  • پلپوت IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    پل جزیره قشم که چندین دهه است صحبتش است ۵ درصد هم‌پیشرفت نداشته طول پل فقط ۱۸۰۰ متر است در مالزی در کشور پینانگ حدود ۴۹ سال پیش یک‌پل ۱۳ کیلومتری ساختند . واقعا جابی تاسف است اما توهم هم‌حدی دارد که پیشنهاد عجیب داده می‌شود
  • احسان IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    چین ی پل زد ریخته شدنش رو ندیدی پل پیشکش ی کاری کنن مسئولین بی سواد منظورم در قسمت کاری خودشون که خشکسالی درست شه تورم کاهش پیدا کنه با سد سازی های غیر اصولی با جابجایی آب از ی منطقه به منطقه دیگه باعث این خشکسالی شدن همین رویه پیش بره همه باید بریم از ایران دیگه پل هم لازم نیست
  • محمدم ۵۲ IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    هر کی هر ایده ی بچه گانه ای میده شما چاپ میکنید؟!!!طرف احتمالا فاصله این تنگه رو فقط روی نقشه دیده، و ضمنا پل ساختن بعضی نخبه های ما رو ندیده،نمونه ش پلی در جنوب کرمان که قبل از افتتاح ،فرو ریخت. نکته بهدی،اگه چین مشارکت کنه اندازه صدسال نفت اینده ش رو بعنوان دستمزد میبره.بازم بگم
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    زیر ساخت‌های مملکت، آب مملکت، هوای مملکت را دارن نابود می‌کنند اونوقت میخوان پل بسازند. خدا ازشون نگذره که مملکت را نابود کردند
  • محمدپور IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    پل روی دریاچه ارومیه زدند و آنرا خشکاندن می خوان روی تنگی هروز و ... پل بزنند و آنها را هم به خشکی تبدیل کنند
  • داغونه IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    مردم دارن از گشنگی دست پا میزنن ،تا ناف تو سطل آشغال هستن هر روز شرمنده بچه هامون هستیم ، وضع مملکت را درست کنند این تورم را که باعثش مسئولین دزد هست جلوش بگیرن پل پیشکش
  • Iraj IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    واسه این کاربایداول کلنگ بزنی ،......توی اب هم نمشه کلنگ زدآدم خیس میشه 😂😂
  • رزمنده ۸ سال دفاع مقدس IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    پل بزنیم هزینه اش را هم پرداخت کنیم ایران انوقت مثل دریاچه ارومیه از لحاظ مالی خشک میشود .وفرداش امریکا واسراییل بمبارانش کنند و مثل فردو ثروت ما مدفون بشود.اول امنیت دوم سازش باجهان سوم قطع دست چپاولگران وغارتگران انوقت پل خودبه خود ساخته میشود بدون نیاز به یک ریال بودجهد
  • ع. ق IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اگر سیاست خارجی رو تغییر دهید و پول‌های ایران رو خرج خونه کنید ایران رو میتونید بهتر از هر جای دنیا بسازید، شک نکنید.
  • رضا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اینم دلش خوشه!!!! این مسئولین نمی‌توانند آب و برق و گاز و معیشت مردم رو تامین کنند اونوقت پل بزنند البته پول برای مقاصد خود از جمله نیروهای نیابتی و تونل‌های موشکی و ویلا و قصر برای خود دارند ولی برای کالا برگ پول ندارند.
    • عباس اکبری IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
      اگه پل بزنند خلج فارس هم خشک میشه؟
  • محسن اسدی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    نظریه پل روی تنگه هرمز چند سال پیش من داشتم ولی متاسفانه چنین ارادی وجود ندارد
  • صفر IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اگه خواب دیدین خیر باشه اگه پل بزنن سه هفته بعدش میریزه کارشناسای چینی تعهد دارن مثل کارشناسای ما بی تعصب نیستن
  • ناصر IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    سلام درودبرشماپل روی تنگه هزمزموافقم ترددرابرای مسافران اسانترمی کند،
  • جواد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    شما مثل اینکه یادتون رفته که اینجا ایرانه بنده که تو تبریز زندگی میکنم قراره پنج خط مترو بزنند تو بیست و پنج سال فقط یک خط مترو اون هم تازه تکمیل شده توانستند بزنند ، من که فکر نمی کنم اینا بتونم از این کارها بکنند
  • هموطن IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    آقای اندیشه ورز ، ساخت چنین پلی چه توجیه اقتصادی برای ایران دارد ؟ چین که پل ساخته ، اول توجیه اقتصادی ان را با دقت بررسی کرده بعد پول خرج کرده به خاطر همین هم پیشرفت میکند ولی اندیشه ورز ما و روزنامه اطلاعات ما هر چه چشمشان ببیند هوس میکنند ، به خاطر همین جهان سومی باقی مانده ایم .
  • جبرائیل جسوری IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    مثل دریاچه ارومیه
  • بهنام IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    کشتی‌هایی که مسافر و ماشینها رو جابجا می کند، سالانه میلیاردها تومن پول به جیب صاحب آن آنها که کسی جز آقازهادها نیستند واریز می شود ، در نتیجه اینها با نفوذی که دارن نمی گذارن که این کار انجام بشه
  • رضا IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    دیگه چی...دیگه ازاین حرفانزنیدا....پل چیه...توخیابون واتوبان نمی بینیدپرازچاله چوله هست....اینامهم نیست....مهم عراق ویمن فلسطین هست...ونورچشمی های حکومت...
  • مرتضی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    سلام اتفاقا چندین سال پیش پل میخواستن بزنن بین بندر پل به قشم اونایی که با لندیگراف رفتن قشم ستونهاش رو دیدن حتما ولی متاسفانه به خاطر مافیا و سودجویی برخی برای حمل کردن خودرو با همین لندیگراف ها متاسفانه پروژه خوابید که خوابید
  • مجید -خ IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    سلام پل بزند برای قبر پدر آمریکا و خاینین منطقه با این بودجه پا در هوا..
  • محمد CA ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اتفاقا بیشترین سود به دزدان و چپاولگران می رسد ،مشخص نیست چرا تا حالا کاري نکردن
  • ایمان IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    مطالعه نداری شما. دستاوردهای کشور رو زیر سوال نبر. ایران هم یه پل احداث کرده که یکی از سازه های معروف دنیاست که نقش مهمی رو تو خشک کردن دریاچه ارومیه داشته.
  • علی عسگری IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    بنظر میرسه فکر بدی نباشه
  • خدیجه السادات غیاثی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    همین روزاست بچه های اهواز و آبودان ادعا کنن حاکم امارات هستن 😂 بیخ بن سلمان 😂
  • ارشیا US ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    بادرودبه ملت شجاع کشورعزیزمان ایران برای پل زدن بین بندرعباس و جزیره قشم برای کشوری مثل ایران هزينه آن‌چنانی ندارد.ازگمرک لافت تاگمرک پل بین ۲۰۰تا۳۰۰متربیشتر نیست چقدرخرج دارد اندازه یکی ازاین دزدی هامثل بانک آینده ویاچای دبش ویا خائن خاوری هم نمی‌شود؟؟؟اگراین پل ساخته بشود بسیارپیشرفت برای جزیره است.جانم فدای ایران وایرانی وطن پرست مرگ برخائنین بکشور ومردم جاویدان وپاینده کشورعزیزمان
  • اکبر IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    برای مردم ایران کاری نمیکنن . ولی اگه برای منافع عربها باش ایران تا ان سوی دنیا هم پل میزند . همه جا رو اباد میکنن جز ایران.. تمام
  • حسین م IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    سلام الان چند سال است که می خوان بین بندر پل و بندر لافت در قشم که مسیر بسیار کوتاهی است پل بزنند،که هنوز اجرا نشده پل روی تنگه هرمز پیش کش
  • داود IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    شما مسکن ملی بساز جاده دریایی میخوای۸ کلنگ بزنی پیشکش،
  • خسرو IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    پیش نهاد بسیار خوبیست ولی باید ببینی اول تندروها اجازه میدن پل ساخت یانه
  • بهروز IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    تو ارومیه زدین.کافیه.نکنه میخاین خلیج فارس یا دریای عمانم خشک کنید
  • فاطمه IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    پل خلیج فارس قشم که به اقیانوس راه نداره رو هوا مونده بعد از تنگه هرمز ساخته بشه یکی از آرزوهای محال حساب میشه
  • خورزوق IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    من نظری ندارم
  • نادر تهماسبی DE ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اتفاقا پیشنهاد بسیار عاقلانه و منطقی است . ایران این حق را دارد که بر روی تنگه مزبور بعنوان بخشی از ابهای سرزمینی خود این پل را احداث کند و از نظر فنی هم کاملا امکان پذیر است ، مضافا اینکه در صورت بروز حوادث احتمالی !! در آینده میتواند برای ایران اثار حیاتی و مثبتی داشته باشد و صرفنظر از همه اینها ، منبعی است برای کسب درامد ارزی از طریق اجازه عبور به کشتی های تجاری !
  • الکی خوشها IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اره بابا پل بزنید دیگه با خیال راحت تر با کامیون و تریلی دلارها و طلاهای نفت و گازوییل مملکت رو بازدید و ببرید اون ور اینجوری ممکنه خیس بشه
  • حرف مردم IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    بعد از 40 ساله جاده شمال را تمام کنید تا بعد !
  • دالنجرون IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اخه‌دولت‌پول‌از‌کجا‌بیاره‌.فقط‌سلطان‌پل‌کم‌داشتیم‌که‌اینم‌‌با‌توجه‌‌به‌شرایط‌ایجاب‌میکند‌که‌ سلطان‌پل‌هم‌داشته‌باشیم‌‌به‌یاری‌خدا‌وهمکاری‌‌مسئولین‌به‌این‌مهم‌خواهیم‌رسید‌چون‌ما‌سابقه‌ساختن‌پل‌ نیم‌متری‌‌‌‌وبیشتر‌را‌در‌کارنامه‌داریم‌حتی‌چین‌هم‌از‌سلطان‌های‌ما‌دعوت‌به‌همکاری‌داشته.موفق‌ومئید‌باشید
  • سید محمد حسینی NL ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    چینی ها در ساخت آن پل از آمریکایی ها و ایتالیایی ها و ژاپنی ها کمک فنی گرفتند. ما می توانیم با دریافت کمک فنی از ایتالیا و ژاپن و اجرای ایرانی هم سبب رشد فنی درون کشور بشویم و هم زمینه صادرات مهندسی را بهتر فراهم کنیم. چینی ها قول می داند ولی هیچ گاه سر قول خود نمانده و عمل نمی کنند
  • استاد IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اینا عرضه ندارن دو تا تصفیه آب بخرن بذارن تو دوتا بندر واسه اب اشامیدنی مردم دارن از خوزستان اب میدزدن میبرن بندر عباس تو میخوای رو تنگه هرمز پل بزنن عجب بابا چی میزنید پل زدن تکنولوزی نمیخواد دوتا پایه بتنی زدن دیگه تکنولوزی چیه عرضه میخواد که ندارن
  • بابک IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    به زودی آن شاالله میشود پل معلق به کار گذاشته میشود .
  • عباس IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    مگر میشود یک یادگاری وسنبول پیشرفت در این کشور برای روکم کنی بعضی کشورهای منطقه ساخت مرد عمل میخواهد ویک وطن دوست واقعی این کار را بکند
  • محمد جعفر یوسف زاده IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    ما باید ابتدا یکی از اولین وزیر راه دولت انقلاب اسلامی پل بین مرز و جزیره قشم است است قسم میخورم سپرده بودند به ما بسیجی ها داده بودند الان اتوبان شده بود
  • علی DE ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    جمهوری اسلامی نون نداره به مردم ایران بده و تو ابتدایی ترین نیاز های کشور مانده ایران را به یک کشور ورشکسته تبدیل کرده و اسمش را گذاشته ناترازی حالا پل در خلیج فارس بزنه نه خیر آقا با جمهوری اسلامی آینده ایران ویرانی است این را کارنامه جمهوری اسلامی کاملا ثابت کرده است که هر روز بد تر لز دیروز بوده است
  • ناشناس IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    همین مانده که پای عربها و جاسوس‌ها رو بدتر به کشور باز کنیم .کسی خبر از خودشون داره که چی کار می‌کنند؟مگه ایران صاحب نداره ؟پل بزنیم روی تنگه هرمز دیگه چی؟!!
  • پیمان IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    باید یه کاری کنن از همه کشتی های عبوری عوارض دریافت کنن ، مثل بقیه دنیا
  • امید IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    بجای ساختن پل با این هزینه زیاد از کشتی های سریع وپیشر فته بهتر است
  • امید IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    بجای ساختن پل با این هزینه زیاد از کشتی های سریع وپیشر فته بهتر است
  • ای بابا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    زمان جنگ یه سری پل تو مسیر راه‌آهن تهران جنوب تو محدوده لرستان رو عراقی ها با هواپیما زدند تا الان نتونستن بازسازی کنند با پیچ و مهره به زور پل ها رو نگه داشتن ، تو راه‌آهن جدید که برای خرم‌آباد دارن می سازند باد یکی از پاهای تازه ساز رو خراب کرد ، پل قدیم با موشک از بین نرفته پل الان با باد خراب میشه ، تفکر
  • آرمین IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    اگر ایران روی تنگه هرمز پل بزند به پروژه اسرائیل وراه ترانزیت هند امارات عربستان اسرائیل است کمک شایانی کرده ولی تونل زیر دریا بندرعباس به قطر خوب است وکشورهای خلیج فارس هم نیازمند ایران می‌شوند وقطر هم هزینه اش را قبول کرده ومنتظر جواب ایران است.
  • Mousa IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۲۹
    یکی بررسی کنه اینایی که هی میگن اونا دزدن، خودشون اگه جای دزد مورد نظرشون بودن، کار معصومانه میکردن؟ نه بخدا. قسم میشه خورد که همین الآن تمام کارهاشون با رابطه انجام میشه.
  • کریم IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    واقعا متاسفم خواننده محترم آن تنگه هرمز برای ایران است هرکسی بخواهد از آنجا استفاده کند باید هزینه پرداخت کند
  • محمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    ما بچه که بودیم دو چیز را همیشه تو گوشمون میخوندند ،یکی کانال اتصال خزر به عمان یکی هم این پل کذایی ،بشنو ولی باور مکن
  • مراد IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    همین جاده شمال زدنند تا 7نسل مان بابت هزینه ها بس مان هست
  • امید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    شما بین جزیره قشم وبندر پل یه پل ۲کیلومتری بزنید تا ببینیم بعداز چی میشه
  • شمس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    این چرندیات چیه نوشتید؟ اولا این خواننده چه کاره بوه که کمترین اطلاعاتی نداشته و نفهمیده موقعیت عمان کجاست و قطر کجا؟ دوما پل بزند که چه بشود؟ سوما ایران پولش کجا بود که پل بزند؟ چهارم با کدام تجهیزات و تکنولوژی پلی بزند که کشتی های نفتکش و سوپر تانکرها و کانتینر برها از زیر ان عبور کنند؟ و هزاران چرای دیگر
  • نواف AE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    به نظر من تونل از زیر دریا بزنن بهتره،کاری که ایران هم توش تخصص داره
  • نواف AE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    بنظر من تونل بزنن از زیر آب،کاری که ایران توش تخصص داره
  • قوچعلی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    بنظرم ما در خشک کردن دریا تبحر بالایی داریم اگه خلیج‌فارس خشک کنیم بهتر از پل زدن هست
  • اریان IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    آدم حسابی اول ببین این پل توجیه اقتصادی داره؟ ایا در شرایط رکود فعلی ، بصرفه است ؟
  • سعید GB ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    پر واضح است که پل زدن انتقال کالا و سفرها را تسهیل میکند. هزینه آنهم طی چند سال از محل صرفه جویی در سوخت تامین خواهد. به ویژه اگر کشوهای همسایه مشارکت داشته باشند
  • مهدی فرزانه IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    @بسم تبارک الله تعالا &@ احداث پل بر روی تنگه هرمز خیر نیکوست،تنگه هرمز که مالکیت ایران است و پل زنندگانش دیگران است،اهالی حیات ساکنان جنوب آسیا و نیمکره جنوبی بسعی جهد کوشش طراح و مجری و مهندس وملزومات و مصالح بیاورند با اذن و اجازه و نظارت ایرانیان پل با طول مشخص و عرض و ارتفاع مناسب احداث کنند تا زودتر و بهتر فرآیند رشد شکوفایی و ترقی و پیشرفت و کمال را بپیمایند✓از ایران اذن و اجازه از شماسازه✓
  • محسن IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    خیال باطل....
  • ایمان IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    اینها بعد ۴۵ سال تازه به فکر افتادند که از دریا می‌توانستند آب شیرین کنند برای مصارف مختلف.
  • رکسانا IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۸/۳۰
    ایده خیلی خوبیه ولی احتمال بمبارانش توسط اسراییل زیاده بعد چینی ها عمرا کمک کنند چون هزینه نفت براشون گرون تموم میشه
  • بدوی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
    در مورد حقوق بازنشستگان تا پول نگیریم مثل سالها وماهای گذشته بارها اعلام کردند که حقوق بازنشستگان در این ماه اضافه ولی اجناس رفتن بالا با کرایه خودروها ولی گرانی وخوشحالی به ریش ما چسبید خواهش دارم تا واریز نکند باور نکنید چون اضاف حقوق معلوم نیست دست چند نفراست خبرگان یا دیگر ارگانها یا مجلس یا ریس جمهور هرکدام از این گروها میتواند آنرا ابطال نماید
  • ,م ج IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
    اگرپل بزننددلارهای نفتی راچطوری درسوریه لبنان وعراق یمن وافقان وؤاتیش بزنند خایینین به ایران وایرانی
  • محمدمشهدی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
    سلام و عرض ادب فقط برادران و خواهران..توکل کنید اول به خداودوم به رهبری ومسولان باغیرت وکل نظامیان کشور...آینده روشنی درپیش است به همین زودی ها.ومن ا...توفیق
  • محمدمشهدی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
    سلام و عرض ادب فقط برادران و خواهران..توکل کنید اول به خداودوم به رهبری ومسولان باغیرت وکل نظامیان کشور...آینده روشنی درپیش است به همین زودی ها.ومن ا...توفیق
  • عباس IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
    تنگه هرمز جزیی از دریاهای آزاد است و تمام آن دریای سرزمین تلقی نمیشود از ساحل به اندازه برد یک گلوله توپ جنگی حدود 23کیلومتر طبق قوانین بین المللی برای ایران است و مابقی نیز سرزمین کشور دیگر لذا بستن تنگه هرمز و احداث پل امکان ندارد
  • حسام CA ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
    صبر کنید وقتی تنگه رو بستید اون موقع تردد نیست راحت پله رو هم میزنید میره...لول
  • ریکا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    داداش سفره جیب مارو خالی نکنند سفره مردم کوچیکتر از این نکنند پل بیشکش خودشون
  • حسن صادق فر GB ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    مسئولین بلاد اگر هنرمند هستند مشکل آب وخوشکسالی کشور را مرتفع کنند،سپس دور کره زمین پل احداث کنند،یا علی مدد
  • مممم IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    خب به سلامتی نثار روح تازه درگذشته تنگه هرمز و جد بزرگش که سالیان پیش درگذشت دریاچه‌ارومیه فاتحه مع صلوات و الرحمن
  • وحیداصلی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    کار نشد ندارن ولی اول اتوبان تهران شمال را تمام کنید بعدش هم به فکر یک جدول تصمیم‌گیری در اولویت بندی نیازهای زیر ساختی کشور باشید بعدشم سنگ بزرگ برداشتن علامت بخور بخور های بی حسابه بعدشم اگر در نهادهای تصمیم‌گیری دانا و کاربلدی نبود همه این کارها ا میتونید با دیپ سیک و چت جی پی تی بپرسید از درگاه خداوند برای همه مسعولین عقل سلیم آرزومندم.
  • ناشناس IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    چون هیچ همسایه‌ای به ایران اعتماد ندارد
  • بنده ی خدا IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    همه مردم ایران از خدا میخواهند که کشورمان دارای ظرفیت بالا و پروژه های بزرگ و سودآور باشد ،اما در شرایط فعلی که مردم همه دغدغه مخارج روزمره را دارند شاید بلند پروازی باشد ،، ولی اگر سیاستمداران و اشخاصی که اقتصاد دست آنهاست ،جلوی ریخت و پاشها و بودجه نهادهای بدون بازده را بگیرند و به جای هزینه های بیهوده پول این مردم بیچاره را در داخل مملکت هزینه کنند ، چرا که نه ؟؟
  • عرفان IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    تورو خدا بیخیال سین روی دریاچه ارومیه پل زدن خشک شد خلیج فارس رو دیگه فاکتور بگیرید
  • محمد IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    داداش پل بزنن عین دریاچه ارومیه خشک بشه
  • فرامرز صفوی ID ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۲
    ساده است. اولوىت نىست
  • تورک اوغلی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    اگه پل توخلیج بزنیم اقیانوس خشک میشه مثل دریاچه ارومیه
  • Reza IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    میخاید تنگه هرمز رو خشک کنید مثل دریاچه ارومیه😀
  • ایرانی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    با سلام من متن رو نخوندم ولی مخالفم با این طرح، چون روی دریاچه ارومیه زدیم خشکش کردیم حالا بماند چقدر بوجه درست خرج شد یا نه
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    شما فقط بخوان از بی کفایتی مدیران قیمت نان و مایحتاج عمومی نمی‌توانند درست کنند آنوقت پل بسازند آنوقت کی اختلاس کند کی حسابهای بانکی خارجش پر کند شما بخوان از در به دری ایران
  • سعید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    فقط مونده خلیج فارس خشک بشه اونم به همت متخصصینی که این نظراتو میدن
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    اره ،مونده اونجا و هم مثل دریای اورمیه خشک کنن،😅😅😅
  • عقل سلیم IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    تاتک‌تک مقامات ومردم به فرمان خداوندیکتامطابق بافرامین قرآن الهی وفرمایشات پیامبراکرم(ص)ودیگرمعصومین الهی(س)اطاعت وعمل نکنندودست ازاینهمه گناه،فساد،بی‌حیایی،دزدی،فحاشی وگمراهی برندارند وبه فکرپل صراط نباشند نه پل روی تنگه هرمزونه هیچ پل دیگری نتبجه مطلوب نخواهدداشت.چرا؟!چون هردو نعمتهای خدارابه هدرمیدهند،جهالت وناسپاسی میکنند،ظلم،خیانت ودزدی میکنند،ازتقواوحیافرارمیکنندو...
  • زارعی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    سلام اگه بخواهند و اراده کنن، جرا که نه! عزم و اراده قاطع باشه میشه پل زد من میگم اول پل جزیره قشم به بندر پل احداث کنن
  • احسان IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    بابا بیخیال شین 😂 واقعا در مورد ایران چی فکر کردین؟! 😂 ایران مگه چین هست که بتونه از این کارها بکنه 😂 این میشه پروژه جدیدشون برای اختلاص 😂🤷🤦
  • اقبالی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    پل جزیره قشم سالهاست با چارتا پایه معلق مونده نتونستن اجرا کنن . ها ها
  • علیرضایاربخت IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    اینها فقط بلدن حقوق کارگرها را بخورند و یارانه پیرمردها را قطع کنند پول برق و آب و گاز را زیاد کنند و سن بازنشستگی را بالا ببرند عرضه پل ساختن ندارند
  • جواد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    پل نیایش شیراز طولش ۲۰ متره یک ساله دارن تعمییرش میکنن شما از چی دار صحبت میکنی
  • علی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    اول که میلیون ها طرح واجب تر هست که باید انجام بشه و نشدنی هست دوما با فرض اینکه پل زده بشه همین مونده که هرکی یه ماشین سوار شه بره وسط دریا مثل ساحل و طبیعت مون که پر از آشغال و زباله کردن اونجا هم داغون کنن تو رو خدا بزارین بکر بمونه و جانداران دریا از دستمون آسوده باشن این هزینه ها و پولا رو بریم جای واجب تر خرج کنیم
  • محمد IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    فاصله بین قشم و بند ر پهل دو کیلو متر است بایستی از این موقعیت استفاده می کردیم و پل ارتباطی بین شمال چ جنوب و ترانزیت کالا بوجود می اوردیم و همه کشورها اطراف را وابسته به این راه می کردیم و خط ریلی را توسعه می دادیم و قطار سریع السیر جایگزین قطار زمان رضا شاه می کردیم
  • سید حسین IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۳
    بگذارید همین پهلی که زمان دولت احمدی نژاد استارتش زده شده در قشم به پایا ن برسد انشاالله بقیش واسه. صد ساله دوم طرح توسعه
  • جواد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    پل بین قشم بندرکاری نداردزدنش احمدی نژادستوناش هم گذاشت بخاطراینکه ازهرنفرانقدرپول بگیرن نمیزنندبزنیدپولشم ازمردم بگیرین چقدرباصفامیشه تصورش هم قشنگه
  • همشهری IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    بیا خیابونهارو اسفالت کن پل زدن پیشکش
  • کریستیانو IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    تا خزه و لبنان هست پولی برای ابادانی ایران باقی نمیمونه
  • رشیدی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    در منطقه پهل پایه های پل به قشم زده شده. فعلا برای روستاهای پهل و لافت با لندینگ‌گرافیک ها هست. هر خودرویی که وارد میشه هزینه ورودی میده. نون برخی ت این کاره. درسته پل بزنند هزینه عبور از پل را می‌گیرند اما کمتر میشه هزینه ورودی و... امکان زدن پل روی تنگه هرمز وجود ندارد پایه ها و آب‌های آزاد و عمق زیاد آن و....
  • سید علی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    ممنون. بیا. روی. خیابان اصلی. محل ما که پل عابر ندارد. پل بزن
  • آرش IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    اول که همه منتظرند دیگران انجام بدهند چون اگر خدایی نکرده شکستی داشت، دامنشون رو نگیره بعد اینکه متاسفانه ما در ایران حاکمیت یکپارچه نداریم و گاهاً میبینیم که یک بخشدار یا فرماندار یک منطقه، جلوی یک پروژه ملی رو میگیره.. اول باید کار جوری باشد که درباره هرچیزی هرکسی که دلش خواست اظهار نظر نکنه و بعد قانون:«در خانه اگر کس است، یک حرف بس است» اجرا بشه و بعد میبینید موفقیت ازدیوار این مملکت بالا میره
  • قدرت طهماسبی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    یک طرح و ایده بیهوده ، که به کجا برسیم ، قشم چی داره که براش پل بسازیم ، این بودجه را خرج جایی دیگه می کنیم .
  • احمد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    در دنیای امروز هزینه و فایده هر کاری را اول می سنجند بعد اگر فایده اقتصادی داشت آنرا احداث میکنند و آقای خواننده هم میتواند در حوزه تخصصی خودش نظر بدهد
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    الان سمت کمربندی واوان تا ورامین سمت جاده خاوران یه پل ۵۰ متری رو دوساله دارن میسازن هنوز تموم نشده تودلت به چی خوشه دریا پل بزنن اینها فقط قشنگ بلدن دزدی کنن وجیب خودشونو پر کنن به فکر مردم نیستن خوداونو خسته نکنید
  • جمشید IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    متاسفانه فعلا کشور ما پر شده از چنین ایده های بی هدف و صد البته نیمه تمام و رها شده ،که هدفی بجز نابودی سرمایه ملی و سود افرادی انگشت شمار را در پی ندارد
  • الهه IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    اونوقت دیگه اسمش جزیره نیست برید بابا جمع کنید تا یه گند دیگه بار نیاوردید و خلیج فارس رو ازبین نبردید

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی