به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از رسانههای غربی، ارتش کویت در X نوشت: «دفاع هوایی کویت در حال حاضر با حملات موشکی و پهپادی خصمانه مقابله میکند. از همه خواسته میشود به دستورالعملهای ایمنی و امنیتی صادر شده توسط مقامات مربوطه پایبند باشند.» به گفته وزارت کشور، آژیرهای حمله هوایی در بحرین دو بار به صدا درآمد و از ساکنان خواسته شد «آرامش خود را حفظ کنند و به نزدیکترین مکان امن بروند.»
وزارت امور خارجه بحرین بعداً بیانیهای صادر و حملات مجدد ایران به خاک خود را محکوم کرد. این وزارتخانه گفت که ایران دوباره بحرین را با تعدادی موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار داده است. این وزارتخانه افزود که اقدامات تهران نه منفرد و تصادفی، بلکه بخشی از یک الگوی عمدی و سیستماتیک تجاوز مکرر علیه حاکمیت بحرین بوده است.
ارتش بحرین بعداً اعلام کرد «تعدادی از پرتابههای این حملات ایران را رهگیری و منهدم کرده» و افزود که در «آمادگی کامل» است. وزارت کشور پادشاهی همچنین اعلام کرد در نتیجه تجاوز ایران، یک ساختمان مسکونی در استان محرق آسیب دیده، اما حمله تلفات جانی نداشته است.
وزارت امور خارجه کویت هم به نوبه خود حملات مکرر ایران علیه این کشور را که آخرین مورد آن سحرگاه امروز رخ داد، محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «ادامه این حملات آشکار، در زمانی که تلاشهای منطقهای و بینالمللی برای کاهش تنش در حال انجام است، تلاشها را تضعیف میکند و چالشی مستقیم برای اراده بینالمللی در حمایت از این مسیر است.» ارتش کویت بعداً در همان روز اعلام کرد که دو موشک بالستیک را بدون خسارت یا تلفات رهگیری کرده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه اعلام کرد در تلافی حملات آمریکا به خاک ایران، حملاتی را علیه کویت و بحرین انجام داده و هشدار داد که هر گونه تجاوز بیشتر با «پاسخ کوبنده» مواجه خواهد شد. ارتش آمریکا روز شنبه برای دومین روز متوالی ایران را بمباران کرد، در حالی که گفته میشود تلافی حمله ایران به یک نفتکش در تنگه حیاتی هرمز بوده است.