سرویس سیاسی – اجتماعی:
مراسم تجلیل از مددجویانی که برترین های کنکور سراسری امسال شدندوهمچنین پذیرفته شدگان مدارس سمپاد و دانشگاه فرهنگیان دیروز با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، سیدمرتضی بختیاری در این مراسم با بیان اینکه در کنکور سراسری امسال ۲۲۳۱ نفر از دانشآموزان تحت حمایت موفق به کسب رتبه زیر ۱۰ هزار شدند، گفت: از میان این عزیزان سه نفر رتبه زیر ۱۰ و ۱۱ نفر رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کردند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در میان
رتبه های برتر کنکور امسال، ۱۰۴ نفر رتبه زیر ۵۰۰ را به دست آورده اند، گفت: فرزندان مددجو که حائز رتبههای برتر کنکور شدهاند، سند افتخار کمیته امداد هستند.
بختیاری با تقدیر از مؤسسات و دستگاههایی که در مسیر افتخارآفرینی مددجویان، همراه کمیته امداد هستند، افزود: مجموعههای آموزشی، سازمان سمپاد، بنیاد نخبگان، وزارت علوم و وزارت بهداشت، کمکهای قابل توجهی در حوزه کمکآموزشی، برگزاری کلاسهای حضوری و برخط، مشاوره و دیگر خدمات آموزشی به دانشآموزان کنکوری ارائه میکنند.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این سازمان شأنی جز خدمتگزاری و نوکری مددجویان ندارد، تاکید کرد: رتبههای برتر کنکور، دانشآموزان سمپادی و پذیرفتهشدگان دانشگاه فرهنگیان به خوبی از ظرفیتهای پیشبینی شده استفاده و با تکیه بر استعدادهای خود، راه موفقیت را هموار کردند.
بختیاری شکوفایی استعدادهای جامعه هدف را ماموریت اصلی این نهاد دانست و گفت: شکوفایی استعدادها و از بین بردن چرخه فقر، بهترین راه توانمندسازی مددجویان است. کمیته امداد با همه توان و ظرفیت خود، آماده خدمترسانی به دانشآموزان نخبه و استعدادهای برتر است تا با ظهور و بروز تواناییهای خود، در مسیر بالندگی قرار گیرند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد هم با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال ۹۹۰ دانشآموز تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند درحالی که این رقم سال گذشته ۷۴۰نفر بود، گفت: در سال تحصیلی جدید، ۴۸۴ نفر در آزمون تیزهوشان و ۲۸۰۷ نفر در آزمون مدارس نمونه دولتی قبول شدند. حجتالاسلام والمسلمین مهدی متقیفر از برگزاری آزمون های شبیهساز، کلاسهای حضوری و برخط و کارگاههای مشاوره برای دانشآموزان پایههای ششم و نهم خبر داد و افزود: ۶۱ درصد قبولشدگان دختر و ۳۱ درصد پسر هستند.
وی در ادامه به حمایتهای مالی این نهاد از دانشجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۰۰میلیارد تومان وام دانشجویی و نخبگان پرداخت شد و امسال هم این حمایت ادامه دارد.
در پایان این مراسم از شماری از نفرات برتر کنکور سراسری که با حمایتهای کمیته امداد موفق به کسب رتبههای یک و دو رقمی شدهاند، تجلیل شد.
شما چه نظری دارید؟