۵ طرح‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان به ارزش ۶۴۸۰ میلیارد ریال دیروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان به بهره‌برداری رسید.
فرزانه صادق دیروز در نخستین برنامه پس از ورود به استان سمنان ۳۶ کیلومتر از قطعه دوم آزادراه حرم‌تاحرم را در مسیر گرمسار-سمنان افتتاح کرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که سفر به سمنان با افتتاح این بخش از آزادراه آغاز شد که از امروز با نام آزادراه آیت‌الله شهید سید علی خامنه‌ای شناخته می‌شود،افزود: این مسیر جزیی از کریدور سرخس-مهران است و پیگیری‌ها برای تکمیل سایر قطعات آن با مشارکت بخش خصوصی ادامه دارد.
وی افزود: این بخش ۳۶ کیلومتری، بخشی از قطعه‌ای به طول حدود ۱۱۴کیلومتر در استان سمنان است که به بهره‌برداری رسید  و در مجموع جزیی از پروژه آزادراه حرم تا حرم (حرم امام رضا (ع) تا حرم حضرت معصومه (س) ) محسوب می‌شود. این ازادراه در مجموع ۹۵۸ کیلومتر طول دارد. 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه این مسیر در شبکه حمل‌ونقل کشور گفت: آزادراه حرم تا حرم بخشی از کریدور سرخس تا مهران بوده  و تکمیل آن از اهمیت بالایی برخوردار است.  صادق تصریح کرد: پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف و تکمیل سایر قطعات این آزادراه ادامه دارد و همان‌گونه که در اجرای برخی قطعات از مشارکت بخش خصوصی استفاده شده است، تلاش می‌شود ادامه مسیر نیز با مشارکت بخش خصوصی اجرا شود.

اقدامات ایمنی در مسیرهای ارتباطی
وی همچنین از افتتاح طرح‌هایی در حوزه ایمنی جاده‌ها خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها، ارتباط ایمن میان شهرها و روستاها تقویت می‌شود. در این طرح‌ها ساخت پل‌های فلزی، روگذرها و زیرگذرها در نظر گرفته شده است تا ایمنی تردد در مسیرهای ارتباطی افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به شرایط زیست‌محیطی منطقه گفت: شهرستان میامی در استان سمنان تنها زیستگاه باقی‌مانده یوزپلنگ ایرانی در این استان به شمار می‌رود، بر همین اساس در اجرای پروژه‌های عمرانی استان، علاوه بر تسریع در افتتاح طرح‌ها و توجه به کیفیت، حفظ محیط زیست نیز مورد توجه قرار گرفته و در طراحی و اجرای آزادراه‌ها لحاظ شده است.
بنا به این گزارش زیرگذر «شهدای خدمت» ،‌ نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری، ایمن‌سازی و بهسازی دسترسی‌های محور آرادان - سرخه ، بهسازی محور خطیرکوه - دوآب و ایمن سازی ورودی سرخه از جمله طرح هایی بود که دیروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از طرح‌های مسکن سمنان
  وزیر راه و شهرسازی همچنین در سفر به استان سمنان، ۲۹۴۹  واحد مسکونی را در قالب نهضت ملی مسکن  به بهره برداری رساند.
 این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن، طرح‌های خودمالکی و بازآفرینی شهری در شهرهای مختلف استان سمنان ساخته شده است. بخش عمده این واحدها در حوزه شرقی استان قرار دارد و با هدف پاسخ به نیاز متقاضیان واجد شرایط   واگذاری می شود.
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح این طرح‌ها، با اشاره به کیفیت ساخت و خدمات ارائه شده در این مجموعه‌های مسکونی افزود: این مجموعه‌ها از جمله سایت‌های مناسب در سطح کشور بوده که علاوه بر کیفیت ساخت، خدمات زیربنایی و روبنایی آن نیز مورد توجه قرار گرفته است. صادق با بیان این که تأمین خدمات روبنایی از جمله درمانگاه، پارک، فضای سبز و مدرسه نیز ضروری است، افزود: با توجه به تأکید رئیس‌جمهوری بر توسعه مدرسه‌سازی، از ظرفیت خیران نیز برای ساخت مدارس در این مجموعه ها استفاده می شود.
وی با اشاره به ضرورت تلاش مضاعف مسئولان برای پاسخگویی به مطالبات مردم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با افزایش فعالیت‌ها، بخشی از مطالبات به حق مردم جبران شود.
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی