تأمین انرژی مورد نیاز صنایع از فردا (دوشنبه)  از طریق تابلوی برق آزاد و برق سبز فراهم خواهد شد.
مصطفی رجبی مشهدی معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اعلام این مطلب گفت: امکان تأمین انرژی مورد نیاز صنایع از طریق تابلوی برق آزاد و برق سبز فراهم خواهد شد و دارندگان نیروگاه‌ها دارای ظرفیت عرضه می‌توانند برق تولیدی خود را در این تابلوها عرضه کنند. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با اشاره به اینکه این سازوکارها زمینه بازگشت سرمایه و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق را تقویت می‌کند، گفت: میزان انرژی تحویلی به مشترکین صنایع انرژی‌بر از تاریخ ۱۳ اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و روند تأمین برق این بخش بدون وقفه ادامه دارد.
معاون برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به آسیب‌دیدگی برخی نیروگاه‌های صنایع انرژی‌بر و پتروشیمی در جریان حوادث اخیر افزود: با وجود محدودیت‌های پیش‌آمده، وزارت نیرو با برنامه‌ریزی دقیق موفق شد برق مورد نیاز این صنایع را جبران و حتی نسبت به سال گذشته افزایش دهد.
 به گفته وی، بر اساس توافق انجام شده، برق مورد نیاز صنایع انرژی‌بر و پتروشیمی تا امروز (۲۰ اردیبهشت) به‌طور کامل از طریق تعرفه های مصوب تأمین خواهد شد. همچنین میزان برق تحویلی به صنایع پتروشیمی که سال گذشته حدود ۱۰۰ مگاوات بود، امسال بنا بر درخواست این صنایع به حدود ۹۰۰ مگاوات رسیده است.
 رجبی مشهدی با بیان اینکه سازوکار جدید برای تأمین انرژی واحدهای صنعتی زمینه بازگشت سرمایه و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق را تقویت می‌کند، ادامه داد: میزان برق تحویلی به شهرک‌های صنعتی هم به سطح سال گذشته رسیده و نشان‌دهنده افزایش فعالیت واحدهای تولیدی و تداوم حمایت وزارت نیرو از بخش صنعت است . وی ابراز امیدواری کرد با همکاری صنایع و تأمین‌کنندگان برق، روند افزایشی تحویل انرژی به واحدهای تولیدی امسال ادامه یابد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی