اکبر عزیزی
در اتفاقی تلخ و نگرانکننده، چند نفر از بوکسورهای جوان تیم ملی کشورمان که در اردوی آمادگی در مجموعه ورزشی انقلاب حضور دارند، درگیر یک نزاع شدید با افراد ناشناس شدند. این حادثه که با دخالت مردم حاضر در مجموعه و نیروهای حراست خاتمه یافت، موجی از نگرانی را در میان جامعه ورزشی به وجود آورده است.
گزارشها حاکی از آن است که این درگیری با یک مشاجره لفظی بین بوکسورهای جوان و تعدادی از افراد حاضر در مجموعه آغاز شده و به سرعت به یک درگیری فیزیکی تمامعیار کشیده شد. متأسفانه در این نزاع، از سلاح سرد استفاده شد که منجر به آسیبدیدگی جدی تعدادی از ورزشکاران شده است. این اتفاق نگرانیهایی را بابت امنیت ورزشکاران در مجموعههای ورزشی افزایش داده است.
در پی این حادثه، سئوال مهمی مطرح است که چگونه چنین اتفاق ناگواری در مکانی که انتظار میرود امنترین محیط برای ورزشکاران باشد رخ داده است.
اکنون چه کسی باید پاسخگوی این مسئله باشد و شفافسازی کند؟
اگر اتفاقات ناگوارتری رخ میداد، مسئولیت آن با چه کسانی بود؟ اهمیت حفظ امنیت و جان ورزشکاران، به ویژه در ردههای سنی جوانان که آینده ورزش کشور محسوب میشوند، امری حیاتی است و اینگونه حوادث تلنگری جدی برای بازنگری در پروتکلهای امنیتی و نظارتی در کلیه اماکن ورزشی است.
شما چه نظری دارید؟