حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با تأکید بر پیروزی ملت ایران تا این مرحله از جنگ تحمیلی سوم، شرط حفظ این پیروزی را حمایت از تصمیمات کلان نظام دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران، وی خطاب به مدیران و امدادگران جمعیت هلال احمر گفت: به عنوان ناظر زحمات شما می گویم که یکی از دوره های درخشان کار این جمعیت، حضور و تلاش برای سلامت مردم ایران در دوره جنگ تحمیلی سوم بود.
یادگار حضرت امام خمینی افزود: بحمدالله رهبر معظم انقلاب مشرف بر امور هستند و حتما تصمیمات در فرآیند خود طی می شود و ایشان آنها را قبول و امضاء می کنند.
ما باید هم به این تصمیم نظام احترام بگذاریم و هم به قدرتمندی، غیرت، توانمندی، فهم و درایت مسئولینی که در صحنه هستند، اعتماد کنیم.
وی سپس با اشاره به زوایای مختلف جنگ اخیر، ادامه داد: ما دوره ای ۷۰ روزه را پشت سر گذاشتیم که سالها می توان در مورد علل و زمینه های پیدایش آن، استقامت کشور و وقایع میدانی و نیز نتایج و ثمرات و اثراتش بر کشور، منطقه و جهان سخن گفت؛اما قطعا بدانید که در آینده، این جنگ در زمره مهمترین بازه های زمانی خواهد بود که تغییر بزرگی را در منطقه ما پدید آورد.یادگار امام تصریح کرد: علی رغم تمام تلخی هایی که رخ داد و مهمترین آن شهادت رهبر انقلاب و نیز فاجعه مدرسه میناب و ناوچه دنا، شهادت فرماندهان، مردم، مسئولین، کودکان، زنان و حمله به زیر ساخت ها بر خلاف قوانین بین المللی، بود؛ اما جنگ اراده ها که در پایمردی مردم ایران و شکست مفتضحانه و همه جانبه دشمن خود را نشان داد، یک تغییر بزرگ را در منطقه ما پدید خواهد آورد.
وی با بیان اینکه تا اینجا به اذعان همه مردم دنیا، پیروزی از آن ملت ایران بوده است و از این پس هم اگر خداوند لطف کند حتما چنین اثری بر مبارزات و استقامت مردم ایران مترتب خواهد بود، گفت: حفظ این پیروزی دو شرط دارد؛ اولین شرط، آمادگی برای استقامت و این نکته است که هیچ گاه خسته و فرسوده نشویم. بحمدالله، سرزندگی و آمادگی مردم با وجود تمامی سختیهایی که در حوزههای معیشتی و نیز اضطراب حوادث تحمل میکنند، برای همه درس آموز است. شرط دوم، اعتماد مردم به تصمیمات رهبران و مسئولان است. این خیلی مهم است که در جامعه ای که مسئولان آن برآمده از مردم هستند، مردم در نهایت به آنچه تصمیم گرفته می شود، اعتماد کنند.
سید حسن خمینی در پایان با بیان اینکه نقش آفرینی جمعیت هلال احمر در جنگ اخیر یکی از برگ های درخشان در کارنامه این جمعیت را رقم زد، از اورژانس و جامعه پزشکی نیز قدرانی کرد و آینده روشنی را برای جامعه آرزو کرد.
شما چه نظری دارید؟