دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ - ۱۶:۳۸
نظرات: ۱
۰
-
نفتکش‌های قطر با مجوز ایران از تنگه هرمز عبور کردند

در حالی که غرب از پیشرفت مذاکرات سوئیس به عنوان گشایشی در تنگه هرمز نام می‌برد، چهار نفتکش غول‌پیکر حامل گاز مایع قطر برای نخستین‌بار پس از ماه‌ها تنش، مسیر ورود به این آبراه را از کریدور ایران پیش گرفته‌اند.

فارس نوشت: داده‌های شرکت کپلر نشان می‌دهد که چهار فروند نفتکش حامل گاز طبیعی مایع متعلق به قطر، امروز دوشنبه در مسیر ورود به تنگه هرمز قرار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، نفتکش‌های «وادی السیل»، «مکینس»، «السد» و «مسیمیر» برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ در منطقه، از مسیر آبی ایران وارد این آبراه می‌شوند.

با وجود این، داده‌های حمل‌ونقل دریایی از کاهش شدید تردد در تنگه هرمز طی ساعات اخیر حکایت دارد؛ اتفاقی که پس از اعلام مجدد ایران مبنی بر بسته شدن این آبراه در اعتراض به آنچه نقض آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا خوانده شده، رخ داده است.

بر اساس آمار کپلر، دیروز یکشنبه تنها پنج فروند کشتی از این تنگه عبور کرده‌اند؛ از میان شناورهایی که موفق به عبور شده‌اند، سه نفتکش بزرگ هر یک حامل حدود دو میلیون بشکه نفت خام عربستان و سوخت سنگین بودند که یکی از آنها عازم ژاپن بوده است.

بلومبرگ تاکید کرد: «عملاً تمامی کشتی‌هایی که اکنون از تنگه عبور می‌کنند، این کار را از طریق مسیرهای تأییدشده توسط ایران انجام می‌دهند و اغلب پس از مذاکره برای دریافت مجوز عبور امن اقدام می‌کنند».

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • منتشرشده: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیرقابل انتشار: 0
  • لقمان نظیری IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    راهبردی ضروریست

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی