شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ - ۱۳:۲۴
نظرات: ۰
۰
-
پاسخ ایران به تعرض ارتش آمریکا؛ بحرین چرا شاکی شد؟

ایران در پاسخ به اقدام آمریکا در تعرض به جزایر جنوبی، با چند پهپاد به پایگاه‌هایی ارتش ایالات متحده در منطقه حمله کرد؛ اقدامی که واکنش وزارت امور خارجه بحرین را در پی داشت.

به گزارش اطلاعات آنلاین، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد در پاسخ به حملات هوایی ایالات متحده در سواحل جنوبی خود که نقض منشور سازمان ملل و تفاهمنامه پایان جنگ بین دو کشور است، به اهدافی مرتبط با نیروهای آمریکایی حمله کرده است. ایران اهداف را مشخص نکرده و نگفته کجا قرار دارند.

همزمان منابع امنیتی می‌گویند یک پهپاد اردوگاه مخالفان کرد ایرانی را در شمال اربیل عراق هدف قرار داده است. منابع امنیتی روز شنبه به رویترز گفتند که یک پهپاد انفجاری به اردوگاهی متعلق به یک گروه مخالف کرد ایرانی در شمال اربیل عراق حمله کرده است. این منابع افزودند هیچ تلفاتی گزارش نشده زیرا این اردوگاه اخیراً تخلیه شده بود.

از سوی دیگر، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای ادعا کرد ایران بامداد شنبه با چند پهپاد به خاک این کشور حمله کرده است. این وزارتخانه با محکوم کردن حمله، آن را نقض حاکمیت بحرین و تعهدات جمهوری اسلامی بر اساس تفاهمنامه اسلام‌آباد با آمریکا دانست.

در این بیانیه آمده است: حمله پهپادی، نقض آشکار حاکمیت بحرین، تهدید علیه امنیت شهروندان و ساکنان کشور و مغایر با قوانین و عرف‌های بین‌المللی است. ادامه حملات ایران همزمان با تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کاهش تنش، روند صلح را تضعیف می‌کند و نشان‌دهنده رویکردی برای بی‌ثبات کردن منطقه است.

وزارت خارجه بحرین با اشاره به تفاهمنامه اسلام‌آباد مدعی شد ایران متعهد به توقف دائمی عملیات نظامی و احترام به حاکمیت کشورهای منطقه شده بود، اما حمله اخیر نشان می‌دهد تهران به تعهدات خود و جامعه بین‌المللی پایبند نبوده است.

برچسب‌ها

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی