مسعود پزشکیان که امشب در حرم امام خمینی (ره) سخن میگفت،اظهار کرد: هیچ ملتی روی سعادت نمیبیند، مگر اینکه به قرآن عمل کند. من به عنوان مسئول در این کشور، وظیفهام این است که کتاب خدا در مقابل دیدگانم باشد و به آن عمل کنم و عدالت را در جامعه پیاده کنم. من نمیتوانم مسئول مملکتی باشم که مملکت شیعه و علی باشد و یک عده بیکار باشند و گرسنه باشند. خدا از من نخواهد گذشت، از دولت نخواهد گذشت.
پزشکیان گفت: از زمانی که ما آمدیم صهیونیستها و آمریکا خواستند برای ما مشکل ایجاد کنند، آنها نمیخواهند ما عزت و سعادت داشته باشیم، روز اول اسماعیل هنیه را شهید کردند.
وی افزود: تا کنون به برکت رهبری داهیانهای که در این مملکت هست توانستیم سر بلند کنیم. باور کنید امروز ایران را در منطقه به عنوان یک قدرت میبینند. فکر میکردند کار جمهوری اسلامی سه روزه تمام است و مثل سوریه یک شخصی از خودشان را سر کار میآورند. سپاهیان و ارتشیان ما با جانفشانی کاری کارستان کردند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب در پیامش به ما وحدت و انسجام را ابلاغ کرده است. اگر میخواهیم به جایی برسیم باید برای رسیدن به وحدت و انسجام تلاش کنیم. امروز هم در سران قوا، هم در شورای امنیت و هم در مجموعه سیستم یک نگاه مشترک داریم و اگر دستاوردی داریم دستاورد این مجموعه، رهبر بزرگ و مردم عزیز است.
وی افزود: عزت و سربلندی امروز ایران به برکت رهنمودها و راهنماییهای رهبر شهید انقلاب اسلامی است و قطعاً راه ایشان همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.
پزشکیان ادامه داد: وظیفه دولت ما این است به هر شکلی مشکلات و گرههایی که وجود دارد را از سر راه برداریم.\رئیس جمهور یادآور شد: دشمن با حمله به پایگاههای انتظامی و مرزهای ما، به دنبال میدان دادن به تجزیهطلبان و خودفروختگان بود تا شیرازه مملکت را از هم بپاشد اما اکنون با گذشت بیش از ۱۱۰ روز، به جای تحقق خواب دشمن، این مردم دانا و هوشیار بودند که در میدان حضور یافتند.
پرشکیان اضافه کرد: ما در دولت، از وزیران و استانداران تا فرمانداران و مدیران، تمام توان خود را به کار گرفتیم تا در معیشت و خدماترسانی به مردم خللی ایجاد نشود. در شرایطی که تقارن عید نوروز، ماه مبارک رمضان و شرایط جنگی میتوانست منجر به قحطی یا کمبود جدی شود، با برنامهریزی پیشدستانه مسئولان، مردم کمبودی احساس نکردند. اما برای ادامه این مسیر، نیازمند طرحی نو هستیم.
رئیس جمهور افزود: هر کسی که به هر بهانهای بخواهد وحدت و انسجام را بر هم بزند، آب به آسیاب دشمن ریخته است و این موضوعی است که باید نسبت به آن هوشیار و مراقب باشیم.
رئیسجمهور با بیان اینکه تفرقه، دودستگی و چنددستگی، به معنای قرار گرفتن بر لبه آتش است، گفت: مقام معظم رهبری در تمامی پیامهای خود، وحدت و انسجام را به عنوان یک اصل اساسی به مردم عزیز ابلاغ کردند.
به نقل از ایسنا، رئیس جمهور افزود: هر کسی که به هر بهانهای بخواهد وحدت و انسجام را بر هم بزند، آب به آسیاب دشمن ریخته است و این موضوعی است که باید نسبت به آن هوشیار و مراقب باشیم.