ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار مجلس خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس، این بیانیه را آمریکایی و مداخلهای آشکار در امور منطقه و بی اعتبار دانست.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: توان موشکی و پهپادی ایران خط قرمز است و با هیچ معاملهای محدود نخواهد شد.
وی ادامه داد: تنگهٔ استراتژیک هرمز بخشی جداییناپذیر از حاکمیت ملی ایران است و مدیریت آن صرفاً در اختیار جمهوری اسلامی ایران میباشد. حاکمیت لبنان نه با خلع سلاح مقاومت، که با پایان اشغالگری و تجاوز تأمین میشود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سران شورای همکاری هشدار داد که امنیت وارداتی از واشنگتن، سرابی بیش نیست؛ قمار روی سناریوی آمریکا، ثبات و امنیت شما را بر باد خواهد داد.
عزیزی تصریح کرد: عصر مداخلهٔ آمریکا در امور منطقه به سر آمده و بازگشت مجدد شکستخوردگان، هرگز دستاوردی به همراه ندارد.
به گزارش فارس، اخیرا شورای همکاری خلیج فارس در بیانیهای مشترک با آمریکا مدعی شدهاند که صلح در منطقه مستلزم مقابله با ایران، از جمله موشکها، پهپادها و حمایت از نیروهای مقاومت است.
در این بیانیه ضمن تاکید بر بازگشایی بیقید و شرط تنگه هرمز، عنوان شده است که هرگونه سرمایهگذاری یا تجارت با ایران مشروط به پایبندی به یادداشت تفاهم و توافق نهایی با آمریکا است.