حسین صمصامی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس)
dr_hsamsami@: علت اصلی تمامی گرانیها در سهدهه گذشته، افزایش نرخ ارز رسمی توسط دولتهای مختلف به نفع اقلیت دارنده ارز در کشور بوده است. سیاستهای غلط اقتصادی مانند حذف و گرانسازی ارز ۴۲۰۰ و ۲۸۵۰۰ تومانی و گرانکردن دیگر ارزهای رسمی مانند نیمایی، مبادلهای و ... به بهانه عدم اصابت، حذف رانت و ...
تورمی که اکنون در بازار میبینیم، ناشی از جنگ نیست بلکه سیاستهای غلط اقتصادی دولت در دی سال گذشته است که با افزایش نرخ ارز باعث رشد هزینههای تولید شد و آثار آن اکنون بر سفره مردم ظاهر شده است.
علی شریعتی(فعال اقتصادی و صادرکننده)
shahrooz_khan@: سه اقدام ضروری و فوری برای تنظیم بازار: ۱- ابطال طرح انتزاع (پایان کاسبی کالای اساسی در جهاد کشاورزی) و انتقال وظایف به وزارت صنعت، ۲- تقویت حوزه تجارت خارجی ذیل وزارت صنعت و ۳- برداشتن محدودیتهای تجاری در واردات (نظیر سقف و سابقه)
شما چه نظری دارید؟