سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۵ - ۰۷:۵۴
نظرات: ۱۳
۲
-
جمهوری اسلامی خطاب به امیر امارات: اگر به سمت ایران بیاید پذیرفته خواهد شد

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیس امارات نوشت: شیخ محمد بن زاید این را بداند که علیرغم نامهربانی‌هائی که کرده، اگر از مسیری که رفته است برگردد، راه به روی او باز است و ایران او را خواهد پذیرفت.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اخبار ضد و نقیض مربوط به سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات در ایام جنگ ۴۰روزه آمریکا و این رژیم علیه ایران، چند روز است که در صدر موضوعات مطرح شیخ‌نشین امارات و سایر شیخ‌نشین‌های جنوب خلیج فارس قرار دارند.

بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی، مطبوعات و پایگاه‌های خبری فضای مجازی جهان عرب هم در روزهای اخیر بشدت درگیر همین موضوع بودند و هنوز هم هستند.

مطرح‌کننده اولیه این خبر رژیم صهیونیستی بود که بلافاصله امارات آن را تکذیب کرد ولی صهیونیست‌ها این تکذیب را رد کردند و کار به جائی رسید که سخنگوی سابق نتانیاهو هم وارد ماجرا شد و با رد تکذیبیه امارات گفت «من خودم در آن سفر بودم و دیدم که نتانیاهو در ابوظبی با استقبال شاهانه روبرو شد بطوری که شیخ ‌محمد بن زاید شخصاً برای استقبال او به فرودگاه آمد، اعضای خانواده او و عده‌ای از افراد سطح بالای امارات هم آمدند و از اینکه نخست‌وزیر اسرائیل را در خاک خودشان می‌دیدند خوشحال بودند. شیخ ‌محمد بن زاید نتانیاهو را با ماشین شخصی خود از هواپیما به کاخ برد».

در مقابل، مقامات اماراتی باز هم این خبر را تکذیب کردند بطوری که نتوانستند عصبانیت خود از سران رژیم صهیونیستی را پنهان کنند.

این مطلب را از دست ندهید: کار سخت دوبی برای بازگشت به روزهای سابق؛ همکاری با امارات با آمریکا برایش گران تمام شد

گفته می‌شود علت اصلی عصبانیت شیوخ امارات و شخص محمد بن زاید از انتشار خبر سفر نتانیاهو به امارات اینست که می‌دانند ملت‌های عرب در شرایط حساس کنونی مالامال از نفرت و خشم نسبت به صهیونیست‌ها به ویژه شخص نتانیاهو هستند و هرگونه تعامل با رژیم صهیونیستی را خیانت به مسلمانان و اعراب می‌دانند. علاوه بر کشتار مردم فلسطین، بمباران‌های پیاپی لبنان و تجاوز به خاک سوریه، حمله مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران و افشا شدن استفاده‌ای که آنها از خاک شیخ‌نشین‌های جنوب خلیج فارس ازجمله امارات برای حمله به ایران کردند مردم این کشورها را علیه سران این شیخ‌نشین‌ها برانگیخته است.

ملت‌های عرب اکنون در شرایط بسیار حادی قرار دارند که کشورهای عرب را در آستانه یک انفجار قرار داده و هر لحظه احتمال شورش علیه سران این کشورها می‌رود.در مورد امارات، حساسیت دیگری نیز وجود دارد که به اعتراض تعدادی از امیرنشین‌ها علیه روابط تنگاتنگ محمد بن زاید با رژیم صهیونیستی مربوط می‌شود.

در رأس این معترضین، شیخ‌ محمد بن سلطان القاسمی شیخ شارجه قرار دارد که دو هفته قبل خبر نارضایتی او از سیاست‌های خارجی آل ‌نهیان به ویژه در زمینه رابطه گرمش با رژیم صهیونیستی منتشر شد و احتمال جدا شدن شارجه از امارات را به رسانه‌ها درز داد. بعد از انتشار همین خبر بود که ماجرای سفر نتانیاهو به امارات مطرح شد و محمد بن زاید را بشدت خشمگین کرد.

در طرف مقابل، سران رژیم صهیونیستی نیز دامن زدن به خبر سفر نتانیاهو به امارات را از این نظر که شیخ ‌محمد بن زاید را بیش از گذشته به صهیونیست‌ها وابسته می‌کند به نفع خود می‌دانند. آنها تلاش می‌کنند تمام راه‌ها را به روی محمد بن زاید و شیوخ امارات ببندند تا چاره‌ای غیر از باقی ماندن در دامی که آنها برایشان پهن کرده‌اند نداشته باشند و هر لحظه بیش از گذشته به رژیم صهیونیستی احساس نیاز کنند.

درست به همین دلیل است که هرچه بیشتر شیوخ امارات سفر نتانیاهو به ابوظبی را انکار می‌کنند، سران رژیم صهیونیستی با اصرار بیشتر و شواهد و دلایل جدیدتر درصدد اثبات صحت خبر انجام این سفر برمی‌آیند. به ویژه آنکه در اخبار مربوط به سفر بر این نکته تأکید می‌شود که نتانیاهو با هدف همراهی با امارات برای مشارکت در جنگ علیه ایران به امارات سفر کرد و دو بار هم در همان ایام، رئیس موساد را به همان منظور به امارات فرستاد.

آنچه در این ماجرا باید برای شخص محمد بن زاید پندآموز باشد اینست که وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای امارات و شیوخ آن امنیت‌آور نیست.این واقعیت از یکطرف در جنگ ۴۰روزه علیه ایران به اثبات رسید و ازطرف دیگر اصرار سران رژیم صهیونیستی به رسوا کردن شیخ ‌محمد بن زاید به خاطر پذیرائی از نتانیاهو در امارات آشکارتر شد.

رئیس امارات اگر از هوش و ذکاوت کافی برخوردار باشد باید این واقعیت تلخ را وسیله‌ای برای قطع کردن وابستگی به آمریکا و اسرائیل قرار دهد و به این باور برسد که بیگانگان برای ناامن کردن به این منطقه می‌آیند و هیچ عاملی غیر از اتحاد و همبستگی اهالی نمی‌تواند امنیت منطقه را تأمین کند. شیخ محمد بن زاید این را هم بداند که علیرغم نامهربانی‌هائی که کرده، اگر از مسیری که رفته است برگردد، راه به روی او باز است و ایران او را خواهد پذیرفت.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • منتشرشده: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیرقابل انتشار: 10
  • فقیر IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    بنده خدا اینا دارن آماده میشن که یه کارهایی کنن.این ترفندها دیگه جواب نمیده و به خاطر ترسی که حالا احساس میکنن فقط هدفشون یه چیز هست.امریکا همین رو میخواست.عربها وقتی بترسند دیگه هیچ حرف قشنگ و دست دعوتی براشون جواب نمیده و کارشون رو میکنن
  • حرف حق IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    اعراب ضعیف عملکرد ناجور در برابرقدرت منطقه ای ایران دستشان بسته است ما اولیم
  • مهدی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    از قدیم بزرگان گفته اند که همسایه خوب از هزار فامیل بهتره اما حالا همسایه ای که در جواب خوبی بهت خیانت کرده ؟!..
  • ابراهیم IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    آقای امارات! دیر یا زود آمریکا و اسرائیل گورشان را گم میکنند و میروند اگر خیال کردی تو کشورتان پایگاه دارند که دیدید پایگاه امریکا هم نتوانست از خودش محافظت کند چه برسد به شما . اونوقت ما میمانیم و شما ؛ شما میمانید و ما!!!!
  • کورش کبیری IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    خیلی بعیدبه نظرمیاد اماراتی که این حجم ازدشمنی رو با ماکرده ، حالا به یک باره بیاد و برگرده و درمسیر برنامه ها و رویکردهای ما قدم برداره! این بابا فقط دشمنی و نخوت و کینه توزی رو یادگرفته و اشاعه داده!!
  • صابر IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    حرف بسیار زشت و درخواست ذلیلانه است یا از روی نادانی است یا منافع شخصی که در آنجا دارید
  • علی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    از حاکمان امارات که توسط انگلیس مکار اداره میشود چه انتظار نا بجایی دارید اینها اختیار خودشان را ندارند چه برسد به مملکت داری
  • عبداله IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    بن زائد کسی نیست جز یک نوکر تمام عیار برای اسرائیل و آمریکا
  • صادق IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    بهتر است کمی صادق باشیم اینکه عربها کینه دیرینه و تاریخی نسبت به ایرانیان دارند شکی نیست اما خواب خرگوشی مسئولان نظام طی این چند دهه و عدم نظارت به رفتار عربها بخصوص امارت با توجه به حضور ایرانیان بیشمار در آن کشور از بی تفاوتی رفتار دستگاههای امنیتی و دیپلماسی کم نمی‌کند در یک کلام کم کاری و بی‌تفاوتی شدید
  • علی تاج IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    چه عیبی داره امارات با ایران بیشتر از قبل هم نزدیکتر بشن صادرات واردات اقتصاد بیشتر براشون از آمریکا سود داره ایران چون تقریبا هم مرز و نزدیک هستن گردشگری و صنایع دستی برای هر دو کشور منافع مشترک داره واقعا آمریکا فقط زرق و برق داره و اسم خدایی ایران کجا ترامپ کجا پزشکیان نجیب کجا همه کشورهای عربی بااخره پی میبرن ایران چقدر دلسوزشون هست ولی اونا سالها برای ما کارشکنی کردن ما ببخشیم بهتره
  • ادب IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۹
    این صحبت مقامات ایرانی عین عقلانیت هست. نباید احساسی برخورد کرد با این قضیه . پای اسرائیل اگر به مرزهای جنوبی ایران باز بشه برای امنیت ما بسیار خطرناکه مضافا بر اینکه سهم قابل توجه مبادلات تجاری ما با امارات به این سادگی جایگزین نخواهد شد و هزینه های هنگفتی به ما تحمیل خواهد کرد
  • بهنام IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۳۰
    امراء کشورهای عرب خلیج فارس معمولا مشاوران خارجی استخدام میکنن مثلا یه مدت تونی بلر مشاور بن سلمان بود/ولی شیوخ امارات از مشاوران صهیونیستی استفاده میکنند که تقریبا سازش با ایران را محال میکند
  • فهیمه IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
    شیخ محمد بن زاید با وجود تحریم ها جریمه ها رو به جان خرید ولی روابط اقتصادی را با ایران قطع نکرد حتی در زمان همه گیری کووید ۱۹ واکسن های سینوفارم امارات را به ایران هدیه کرد ولی یران بیشترین ضربه را به کشور او زد این جواب محبت های آن بزرگوار نبود

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی