علیاکبر فرقانی: برگزاری جلسات برا ی هماهنگی امور و اتخاذ تصمیمات مدیریتی امری ضروری است، اما آنچه موجب گلایه بسیاری از شهروندان شده، افزایش جلسات طولانی و پیاپی در برخی دستگاههای اجرایی و شهرداریهاست؛ جلساتی که گاهی به نظر میرسد بیش از آنکه به حل مشکلات مردم کمک کنند، زمان پاسخگویی به آنان را کاهش میدهند. بارها پیش آمده که برای پیگیری یک مطالبه مردمی با موضوعی ضروری با مسئولی تماس گرفته شده و پاسخ این بوده است: «در جلسه هستم، بعداً تماس میگیرم.» این در حالی است که بسیاری از مسائل و درخواستهای مردم نیازمند رسیدگی و پاسخگویی به موقع هستند. مردم انتظار ندارند مدیران جلسه برگزار نکنند؛ بلکه انتظار دارند نتیجه این جلسات را در بهبود خدمات، رفع مشکلات و افزایش پاسخگویی مشاهده کنند. آنچه اهمیت دارد، کیفیت و اثربخشی جلسات است، نه تعداد و ساعات برگزاری آنها.