روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» جزئیات ساعاتی که پس از کشته شدن فرمانده «گردان ۵۲» وابسته به تیپ زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان نبردها در شهرک کفربنیت در جنوب لبنان رخ داد، منتشر کرد.
این روزنامه عبری فاش کرد: «فقط سه ساعت پس از اینکه سرهنگ دوم (ن) به منزل خود در شهرک خان عروغوت در گوش عتصیون بازگشت، تماسی تلفنی از سوی فرمانده تیپ ۴۰۱ دریافت کرد که به او اطلاع داد: «فرمانده گردان ۵۲ کشته شده است. باید همین حالا بیایی.»»
روزنامه مذکور افزود که این افسر بلافاصله از حجم مأموریت سنگینی که بر عهده او گذاشته شده بود آگاه شد و مستقیماً به منطقه کفربنیت حرکت کرد؛ جایی که با صحنهای روبهرو شد که روزنامه یدیعوت آحارونوت آن را «سخت و غیرقابل تحمل» توصیف کرده است.
این افسر در ارتش رژیم صهیونیستی در گفتوگو با این روزنامه عبری اذعان کرد: «صحنهها سخت و غیرقابل تحمل بودند: یک تانک منفجر شده بود، منطقه شعلهور بود و همه اینها تحت آتش توپخانهای و پهپادهای انتحاری رخ داده بود.»
یدیعوت آحارونوت همچنین فاش کرد که این رخدادها در دو روز آخر پیش از اجرایی شدن آتشبس رخ داد و رزمندگان حزبالله در این مرحله، تلاشهای رزمی خود را بر هدف قرار دادن نیروهای گردان ۵۲ که در این منطقه مستقر بودند، متمرکز کرده بودند.
شایان ذکر است که حدود یک هفته پیش، ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک افسر ارشد با درجه سرهنگ دوم و سه تن از نظامیان این رژیم در پی هدف قرار دادن تانکهایشان توسط مقاومت اسلامی در جنوب لبنان و در یک کمین موفق، کشته شدند.