به گزارش اطلاعات آنلاین، وحید خرمی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت که استان گیلان پس از تحمل چهار سال خشکسالی متوالی، اکنون با بهبود شرایط منابع آبی روبروست. وی با اشاره به بارندگیهای مناسب در ماههای فروردین و اردیبهشت، افزود که افزایش حجم آب سد سفیدرود باعث شد فرآیند رهاسازی آب برای اراضی کشاورزی، ۱۰ روز زودتر از سالهای گذشته آغاز شود.
خرمی با ارائه آماری از اقدامات زیرساختی، اعلام کرد که طی سال جاری حدود ۷۰۰ کیلومتر از انهار استان لایروبی شده و بیش از ۴۵۰ ایستگاه پمپاژ و ۲۶۰ حلقه چاه عمیق پس از سرویس و تعمیر، وارد مدار شدهاند. وی تأکید کرد که تا به امروز هیچگونه اختلالی در توزیع آب شبکههای آبیاری یا مناطق خارج از شبکه مشاهده نشده است.
مدیرعامل آب منطقهای گیلان همچنین از یک موفقیت فنی در حوزه انرژی خبر داد و گفت: «همزمان با مدیریت منابع آب، حداکثر ظرفیت نیروگاه سد سفیدرود نیز به کار گرفته شد که منجر به عبور میزان تولید برق از مرز ۱۱۰ گیگاواتساعت و ثبت یک رکورد قابل توجه در تولید برق پاک و سبز شد.»
وی در پایان با اشاره به ذخیره فعلی ۸۵۰ میلیون مترمکعبی سد سفیدرود، از همکاری و همراهی کشاورزان گیلانی در دوران خشکسالی قدردانی کرد و تأکید نمود که هدف اصلی، تبدیل این همکاری به یک فرهنگ پایدار برای تضمین تولید محصول استراتژیک برنج در سالهای آتی است.