تاخیر در برگزاری مراسم تحلیف و سوگند یادکردن قضات دیوان تمیز از جمله راپورتهایی بود که روز ۶اردیبهشت ۱۳۰۶ در جریده اطلاعات منتشر شد. در این راپورت میخوانیم: نظر به این که دیروز اجرای مراسم تحلیف مستخدمین عدلیه به مناسبت ضیق وقت و شرفیابی حضور شاه، معمول نشد، برحسب وقتی که دیروز تعیین شد از سهساعت قبل ازظهر (ساعت ۹ صبح) امروز اجرای مراسم تحلیف در عمارت فعلی دیوان عالی تمیز که جای سابق وزارت عدلیه است شروع شد.
آقایان قضات و مستخدمین درجه اول وزارت عدلیه که در محل فعلی وزارتخانه حضور پیدا کرده بودند برای اجرای مراسم تحلیف به عمارت فعلی دیوان تمیز رفتند. نظربه این که مراسم تحلیف باید درمحکمه دیوان عالی تمیز بعمل آید قبلا آقای حاج مخبرالسلطنه رئیس دیوان تمیز و سایر آقایان اعضای آن محکمه قسم یاد کرده و سوگند نامه را که به صورت ذیل است امضاء نموده اند:
«اینجانب امضاء کننده ذیل، شرافت خود را ضامن داده و به ذات باری تعالی قسم یاد میکنم که درانجام به وظایف قانونی جز خدا و قانون هیچکس را درنظر نگیرم و مقصودی نداشتهام جز اجرای قوانین مملکتی و خدمت به ایران ».
شماری از قضات سوگند یادکرده
سپس محکمه تمیز تشکیل شد و عدهای از آقایان قضات و مستخدمین اداری مراسم تحلیف را معمول داشته اند. آقایانی که امروز در انجام تحلیف شرکت جستهاند به قرار ذیل میباشند:
رضا قلیخان هدایت (نیرالملک)- حائریزاده – ناصرندامانی- عباسعلیخان شوکت-یحییخان قراگوزلو - شیخ اسدالله ممقانی – میرزا حسنخان فلسفی- (حاج شرفالملک)– آقا میرزا سید محمدقمی – آقاشیخ محمد باقر- آقاشیخ محمد بروجردی- میرزا شهاب- دکتر افشار- متین دفتری- دکتر حسنخان مشرفالدوله– آقا میرزا طاهر تنکابنی– میرزا عیسی خان علیآبادی- آقامیرزا محمد رضاخان وجدان- میرزا علیاصغرخان زرین کفش- آقا شفیع آقاجهانشاهی- سید احمد کسروی- شیخ عبدالعلی لاریجانی- میرزا علیخان سیاسی- میرزا سیدکاظمخان صدر- میرزا جوادخان عامری- اللهیارخان صالح- میرزا احمد خان مقبل – آیتاللهزاده خراسانی -میرزا حسینخان منشور- میرزا محمدعلیخان تقاعد- میرزا عبدالحسینخان علیآبادی- آقاسیدمحمدحسن اصفهانی- شیخ هدایتالله طهرانی- آقا سیدهاشم طهرانی- آقا میرزاهادی نوری—آقامحمدرضا ایروانی- آقاسیدمهدی لاهیجی- منصورالسلطنه– اعتمادالملک– اکرم السلطان و میرزا حسینخان پرورش .
شما چه نظری دارید؟