اصفهان/ خبرنگار اطلاعات: فرهنگسرای تخصصی توانمندسازی بانوان با ۱۳۰۰متر زیربنا، پس از ۲۴سال انتظار در خیابان «فجر» خوراسگان واقع در شهرداری منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به بهرهبرداری رسید.
شهردار اصفهان در حاشیه افتتاح طرحهای عمرانی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: فرهنگسرای تخصصی توانمندسازی بانوان با هدف توسعه توانمندی بانوان و ارتقاء کارآفرینی در منطقه تاسیس شده است و الگوی جدیدی از توانمندی بانوان در آن اجرا خواهد شد.
علی قاسمزاده با بیان اینکه فرایند تبدیل این مکان به فرهنگسرای تخصصی بیش از ۲دهه طول کشید، افزود: این مکان پیشتر توتستان بود که مردم آن را به شهرداری واگذار کردند تا فضایی برای فعالیتهای فرهنگی فراهم شود؛ شهرداری ۲۴سال پیش عملیات اجرایی آن را آغاز کرد ولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داوطلب شد تا مدیریت و تکمیل آن را بر عهده بگیرد، اما پس از مدتی بودجه پروژه حذف شد.
وی ادامه داد: پس از یک کشمکش حقوقی بین شهرداری اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیریت پروژه دوباره به شهرداری بازگشت و در دوره مدیریت شهری فعلی تاکید شد که این طرح هرچه سریعتر تکمیل شود و مکانی که روزگاری ویرانه بود، امروز به یک سایت مهم فرهنگی بدل شده است .
شهردار اصفهان در ادامه با بیان این که بخش زیادی از حلقه چهارم ترافیکی شهرداری اصفهان در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان قرار دارد و تمرکز منابع شهرداری در سال های گذشته بر آزادسازی مسیر اجرای طرح و اجرای آن بود، گفت: با پایان یافتن این پروژه، امسال تمرکز شهرداری بر اجرای طرح کمربند شمالی و خیابان سردار شهید باقری و اتصال آن به کانال جی شیر است و خوشبختانه آزادسازی ادامه مسیر این خیابان امسال به طور کامل انجام خواهد شد.
شما چه نظری دارید؟