در آستانه هفته ملی جمعیت
کلنگ مرکز اورژانس کودکان کرمان به زمین زده شد
کرمان / خبرنگار اطلاعات : آیین کلنگزنی اورژانس کودکان و آغاز ساخت طرح توسعه بخش زایمان مرکز آموزشی درمانی افضلیپور کرمان در آستانه هفته ملی جوانی جمعیت و هفته ملی سلامت برگزار شد.
در این آیین با حضور مسولان استان کرمان و اعضای هیات مدیره خیریه جواد الائمه مرحله ساخت اورژانس کودکان در با زیربنای ۱۱۵۰ مربع آغاز شد. همچنین با دستور استاندار کرمان در این آیین، طرح توسعه بخش زایمان مرکز آموزشی درمانی افضلی پور با یک هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا به مرحله اجرا درآمد. اورژانس کودکان توسط خیریه جواد الائمه و طرح توسعه بخش زایمان این مرکز آموزشی درمانی از طریق اعتبارات استانی و دانشگاه علوم پزشکی کرمان احداث می شود. دکتر مرتضی هاشمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این پروژهها با هدف ارتقای خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی اجرا می شود.
در برنامه «اردیبهشت مفاخر» انجام شد
برگزاری نکوداشت «علی اصغر حمدیه» شاعر همدانی
همدان/ خبرنگار اطلاعات: آیین نکوداشت استاد علیاصغر حمدیه، شاعر و پژوهشگر برجسته تاریخ شفاهی و از چهرههای اثرگذار شعر و ادب همدان در برنامه «اردیبهشت مفاخر» برگزار شد.
این مراسم باشکوه با حضور اهالی فرهنگ و ادب، شعرا، نویسندگان و اقشار مختلف همدان در فضایی دلنشین به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس یک عمر فعالیتهایی ادبی و فرهنگی علی اصغر حمدیه برگزار شد. علیاصغر حمدیه، متولد ۱۳۲۳ در محله بنه بازار همدان، افسر بازنشسته نیروی انتظامی است که از نوجوانی در حلقههای شعر و ادب محلههای قدیمی همدان پرورش یافته و پس از بازنشستگی در سال ۱۳۷۴، تمام توان خود را صرف پژوهش و تألیف کرد. حمدیه با انتشار مجموعههای شعری چون «بخوان از خط پیشانی» و «چشمه خورشید» سهمی مهم در حفظ فرهنگ بومی این دیار دارد.
معاون وزیر نیرو:
ظرفیت انرژیهای تجدیدپذیر کشور به ۷ هزار مگاوات میرسد
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق از برنامه وزارت نیرو برای افزایش ظرفیت انرژیهای تجدیدپذیر کشور به ۷ هزار مگاوات تا پایان خرداد یا اوایل تیرماه خبر داد.
به گزارش ایرنا، محسن طرزطلب در بازدید از روند اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی ۵۰۰مگاواتی روستای پابند شهرستان خدابنده افزود:امیدواریم با تجمیع پروژهها، ظرفیت انرژیهای تجدیدپذیر کشور را تا پایان خرداد یا اوایل تیرماه به حدود ۷ هزار مگاوات برسانیم تا مصرف سوختهای فسیلی بهویژه گاز و گازوئیل کاهش یابد.
وی با اشاره به ظرفیتهای صنعتی زنجان تصریح کرد: مقرر شد قراردادهای تجمیعی بهصورت مستقیم برای تأمین تجهیزات نیروگاههای کشور منعقد شود تا سرعت اجرای طرح ها افزایش یابد.
در میبد انجام شد
افتتاح ۳ بخش درمانی با حضور معاون وزیر بهداشت
بخشهای قلب، سی سی یو و سنگ شکن بیمارستان امام جعفر صادق(ع) شهرستان میبد یزد، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
به گزارش ایرنا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این آیین گفت: بخش قلب و سی سی یو این مرکز درمانی با زیر بنای ۷۷۵مترمربع و صرف اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید. دکتر محمود نوری شادکام افزود: این مرکز با همیاری خیرین نیک اندیش، "عصمت آقایی ، "ملیحه محسنی فر" (به یاد همسر مرحومش؛ مهندس علی دهقانی) و "مسعود عزیزالدینی" (به یاد همسر مرحومش؛بی بی فاطمه حسینی پور) و یک شرکت تولیدی و دیگر خیرین بهسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. وی ادامه داد: بخش سنگ شکن هم با زیربنای ۱۲۰مترمربع و صرف اعتبار ۲۰میلیارد ریال افتتاح شد.
شما چه نظری دارید؟