به گزارش اطلاعات آنلاین، توسعه نیروگاههای خورشیدی یکی از اولویتهای مهم برای پایداری شبکه برق در شهرستان دشتی است و امروز شاهد وارد مدار شدن دو نیروگاه ۳ مگاواتی در بخش شنبه و طسوج هستیم که در هفته دولت پیش رو بصورت رسمی مورد بهره برداری و افتتاح قرار خواهند گرفت.
فرماندار دشتی با اشاره به روند توسعه زیرساختهای انرژی در این شهرستان افزود: با طی مراحل نهایی این دو نیروگاه، تعداد کل نیروگاههای خورشیدی که در دشتی وارد مدار شدهاند به ۱۰ واحد رسیده است که در مجموع، ۳۰ مگاوات برق پاک به شبکه سراسری افزوده شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات در این حوزه با شتاب خوبی در حال انجام است و طبق برنامهریزی صورتگرفته، ۳ نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در نوبت بهرهبرداری قرار دارند که تا پایان ماه جاری به شبکه توزیع برق خواهند پیوست.