به گزارش اطلاعات آنلاین، زاهد محمودی فرماندار مرند از وقوع سیلاب در پی بارش شدید باران در بالادست روستاهای گلجار و کندلج در شهرستان مرند خبر داد و گفت: این سیلاب پس از عبور از مسیر روستاها وارد یکی از مسیلهای داخل شهر مرند شد.
وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: سیلاب خساراتی به باغات، ابنیه فنی جادهها، پلها و زیرساختهای انتقال آب وارد کرده است.
محمودی اظهار کرد: هماکنون گروههای فنی و دستگاههای خدماترسان در مناطق آسیبدیده مستقر شدهاند و عملیات بررسی خسارات و بازسازی زیرساختها در حال انجام است.
عزتالله حبیبزاده، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حضور مسئولان از نخستین ساعات وقوع سیلاب در منطقه گفت: دستگاههای اجرایی و خدماترسان از همان ابتدا برای مدیریت شرایط وارد عمل شدند.
وی اجرای طرحهای آبخیزداری در بالادست روستای گلجار را از مطالبات چندینساله مردم منطقه دانست و افزود: با هماهنگی مدیریت بحران استان و اداره کل منابع طبیعی، احداث حوضچههای تغذیه مصنوعی در بالادست روستاهای گلجار و کندلج باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.
حبیبزاده همچنین از قطع آب شرب روستاهای گلجار و کندلج بر اثر سیلاب خبر داد و گفت: گروههای فنی شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال رفع مشکل هستند و تلاش میشود آب شرب این روستاها در کوتاهترین زمان ممکن وصل شود.
در همین حال، اللهیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند نیز اعلام کرد: این بارشها خسارت قابل توجهی به باغهای پسته و همچنین مزارع گندم، جو و یونجه در بخش یامچی وارد کرده است.