پس از سال ها بلاتکلیفی
تنها سینما ی مراغه بالاخره احیا می شود
گروه شهرستانها: سینما قدس مراغه پس از سالها بلاتکلیفی با همت شهرداری این شهر در مسیر بازسازی و احیا قرار گرفت.
مراغه با جمعیتی بیش از ۲۰۰هزار نفر،فاقد سینما و مرکز فرهنگی فعال است، در حالی که این شهر تا ۴ دهه قبل صاحب یک سالن نمایش و تئاتر با گنجایش ۷۰۰نفری بود.شهرام مروتی شهردار مراغه در این باره گفت: طرح احیای سینما قدس در قالب یک پردیس سینمایی اجرا میشود و پس از تکمیل، حداقل ۴ سالن نمایش، سالن ویژه کودکان و نوجوانان و فضاهای فرهنگی و هنری جانبی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: عملیات عمرانی پروژه پیشرفت مناسبی دارد و بخشهایی مانند مقاومسازی، اجرای سقف میانی و آمادهسازی فضاهای داخلی انجام شده است.بر اساس اعلام شهردار، عملیات عمرانی تا اواخر شهریور به پایان خواهد رسید و مجموعه برای تجهیز امکانات لازم نمایشی، به حوزه هنری آذربایجان شرقی تحویل داده خواهد شد.
معاون هماهنگی استاندار:
۱۶مدرسه سنگی لرستان امسال جایگزین میشود
گروه شهرستانها: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: ۱۶مدرسه استاندارد امسال جایگزین مدارس سنگی مناطق مختلف استان خواهند شد.
مهدی مجیدی در نشست توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اظهار داشت: همزمان با تکمیل عملیات اجرایی مدارس جایگزین مدارس سنگی، تامین و برقراری انشعابات مورد نیاز نیز در دستور کار دستگاههای خدماترسان قرار گیرد تا این پروژهها در موعد مقرر برای دانش آموزان بهره برداری شود.وی افزود: در برخی شهرهای لرستان به دلیل تراکم بالای دانشآموزی با کمبود سرانه آموزشی مواجه هستیم که ضروری است در بررسی پروندههای کمیسیون ماده ۵، حفظ کاربریهای آموزشی مورد توجه ویژه قرار گیرد.مجیدی تصریح کرد: تمامی تعاونیهای مسکن موظف هستند زمینهای دارای کاربری آموزشی را در فرآیند تفکیک اراضی به صورت رایگان به آموزش و پرورش واگذار کنند تا زمینه احداث مدارس مورد نیاز با مشارکت خیرین مدرسهساز فراهم شود.
مدیر عامل آب منطقهای خبر داد
افت ۱/۵متری سطح آبهای زیرزمینی یزد
یزد / خبرنگار اطلاعات:مدیر عامل آب منطقهای یزد گفت: در سال آبی جاری، بارشهای استان یزد نسبت به میانگین بلندمدت، ۲۵درصد کاهش یافته است.
جواد محجوبی، با اعلام این خبر هشدار داد که این استان از نظر برداشت بیرویه از منابع آب زیرزمینی، در زمره ۵ استان بحرانی کشور قرار دارد. وی همچنین از افت یک و نیم متری سطح آبهای زیرزمینی در همه دشتهای استان خبر داد.
وی گفت: هرچند اوضاع بارندگیهای استان در سال آبی جاری نسبت به سال قبل مطلوب به نظر میرسد ولی باید توجه داشته باشیم که سال آبی گذشته استان با کمترین بارندگی در بلند مدت یعنی ۴۰سال گذشته مواجه بوده است.محجوبی مهمترین منبع آبی استان را سفرههای آب زیرزمینی دانست و تاکید کرد: سالانه ۵میلیارد مترمکعب بیش از توان و ورودی سفرههای زیرزمینی کشور، برداشت آب انجام می شود.
شما چه نظری دارید؟