مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حدود ۱۰۰میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۵به کشورهای منطقه از جمله ایران، عمان، قطر، کویت، بحرین، اردن و سایر کشورها سفر کردند و این امر به‌طور میانگین حدود ۱۲۰میلیارد دلار ارزآوری به همراه داشت، اما در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۶به دلیل تنش‌های منطقه ورود گردشگران به خاورمیانه ۱۴درصد کاهش یافت.
مسلم شجاعی در گفتگو با ایرنا، با تاکید بر اینکه گردشگری صنعتی مبتنی بر «ادراک امنیت» است، اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال، ۶میلیون و ۳۰۰هزار گردشگر اما در مدت مشابه سال گذشته هفت میلیون و ۴۰۰هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند که روند کاهش میزان گردشگران را نشان می‌دهد. وی ادامه داد: در دوره‌های تنش و جنگ، تمرکز کشورها به سمت گردشگری داخلی و تقویت زیرساخت‌ها سوق پیدا می‌کند، زیرا بازار گردشگری به‌شدت تحت تاثیر تصویر ذهنی گردشگران از امنیت مقصد قرار دارد.وزارت میراث‌فرهنگی برای شرایط مختلف از جمله جنگ، وضعیت نه جنگ و نه صلح و دوره پس از بحران، سناریوهای مشخصی تدوین کرده است. در صورت تداوم شرایط تنش، تمرکز بازار هدف ایران بر کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ارمنستان و ترکمنستان با اولویت گردشگری زیارت و سلامت خواهد بود.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از اجرای بسته‌های حمایتی و استفاده از مشوق‌های صادراتی برای تقویت شرکت‌های گردشگری خبر داد و گفت: گردشگری یک صنعت صادراتی است که با جذب گردشگر، ارزآوری مستقیم برای کشور ایجاد می‌کند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی