سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۴
نظرات: ۵۳۷
۲۱
-
جنگ در ایران حتمی خواهد بود اگر با آمریکا توافق نکنیم؟

مذاکرات ایران و آمریکا راهی به جز توافق ندارد مگر اینکه مسئولان جمهوری اسلامی حمله نظامی تندروهای واشنگتن و اسرائیل را به جان بخرند!

رویداد۲۴ نوشت: حکایت وضعیت مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا حکایت آن ضرب المثل انگلیسی است که می‌گوید «شیطان در جزئیات است». در حالیکه روند مذاکرات هسته‌ای خوب پیش می‌رفت و این پیشرفت سریع حتی تحیّر شخص ترامپ را برانگیخته بود؛ بعد از سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه ناگهان ورق برگشت! ویتکاف اعلام کرد «حتی غنی‌سازی یک درصد نیز در ایران پذیرفته شده نیست»، در مقابل عراقچی وزیر خارجه کشورمان پاسخ داد «غنی سازی خط قرمز است و ما به آن ادامه می‌دهیم». در ادامه نیز دیدیم که رهبر انقلاب دیروز در آخرین موضع‌گیری خود نسبت به مذاکرات، گفتند: «گمان نمی‌کنیم به نتیجه برسد» و تاکید کردند «اینکه آمریکا بگوید به ایران اجازه غنی‌سازی نمی‌دهیم غلط زیادی است».

پافشاری دو طرف بر مواضع خود، تحلیل‌های کارشناسان را به سمت و سوی جدیدی سوق داده است؛ برخی معتقدند این اختلاف حل شدنی نیست و نمایندگان تهران و واشنگتن بعد از نشستی پرتنش با یکدیگر خداحافظی می‌کنند. البته معتقدند که جنگ هم نخواهد شد، چون اجرای قراردادهای سنگین سرمایه گذاری بین آمریکا و ۳ کشور عربی نیازمند برقراری صلح و آرامش در منطقه است. اما تحلیلگران خوش‌‎بین به مذاکرات می‌گویند که شاید دور پنجم مذاکرات پرتنش باشد، اما چون دو طرف راهی جز دیپلماسی ندارند نهایتا روی یک راهکار بینابینی با هم تفاهم می‌کنند.

ببینید: جنگ در ایران حتمی خواهد بود اگر با آمریکا توافق نکنیم؟

قاسم محبعلی، دیپلمات پیشین درباره سرنوشت مذاکرات بعد از پررنگ شدن اختلافات ایران و آمریکا در موضوع غنی‌سازی گفت: «کلید اصلی مذاکرات «غنی‌سازی در ایران» است. وقتی ایران نیروگاه هسته‌ای ندارند، داشتن غنی سازی یا نداشتن آن مسئله اول است؛ مسئله دوم اقتصادی بودن غنی سازی در ایران است، اما فارغ از این دو مسئله، غنی سازی برای تهران موضوعی حیثیتی محسوب می‌شود.»

وی افزود: «اینکه غنی سازی از ابتدا درست بوده یا خیر، موضوع دیگری است، هر چند به نظر می‌رسد سیاست ایران از اول چشم انداز روشنی درباره برنامه هسته‌ای خودش نداشته است. غنی سازی برای کشور قریب به ۲ تریلیون دلار هزینه بالا آورده و تحریم‌های زیادی به ما تحمیل شده است، حالا ایران احساس می‌کند اگر از غنی سازی صرف نظر کند شکست بزرگی را متحمل شده است.»

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: «آمریکا و متحدانش مثل اسرائیل و اعراب مخالف غنی سازی در ایران هستند بنابراین این مسئله کلیدی است و تا حل نشود فکر نمی‌کنم برداشتن یا کاهش تحریم‌ها به جایی برسد. البته حتی اگر توافق هم بشود لغو تحریم‌ها در دستورکار قرار نمی‌گیرد، چون تحریم‌ها فقط شامل موضوع هسته‌ای نیست؛ مگر آنکه توافقی بین دو طرف روی همه موضوعات تحریمی انجام شود.»

وی با اشاره به خطر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد بر اثر فعال سازی مکانیزم ماشه افزود: «امیدواریم مذاکرات هسته‌ای شکست نخورد، چون فکر نمی‌کنم حداقل فرصتی برای خروج طرف ایرانی از مذاکرات وجود داشته باشد. البته ایران پیشنهادهای متعددی درباره نحوه ادامه غنی سازی در داخل کشور ارائه کرده است که اجرایی شدن این پیشنهادها زمانی امکان دارد که با مشارکت و نظارت طرف آمریکایی انجام شود و با توجیه اقتصادی همراه باشد.»

این دیپلمات پیشین کشورمان یادآور شد: «اگر غیر از بوشهر نیروگاه هسته‌ای هزار مگاواتی در ایران احداث شود، این نیروگاه سالانه به ۴۰۰ تن اورانیم نیاز دارد که، چون ایران این حجم اورانیوم ندارد باید آن را وارد کند. تمام کشورهای صادرکننده اورانیوم تحت معاهده‌ای هستند که آمریکا مجوز معادلات را به آنها می‌دهد.»

وی با اشاره به دو مدل همکاری آمریکایی‌ها با سایر کشورها در غنی‌سازی اورانیوم ادامه داد: «نخستین شرط آن است که غنی‌سازی توجیه اقتصادی داشته باشد، در این صورت می‌توان مثل مدل هند توافقی جداگانه با آمریکا امضا کرد و آمریکایی‌ها خودشان به ایران بیایند و غنی‌سازی را انجام دهند، اگر این اتفاق بیفتد شاید مشکل اختلافی ما با آمریکا در مذاکرات برطرف شود. برخی کشورها مثل ژاپن، آلمان و آرژانتین نیز سلاح اتمی ندارند، اما بر پروسه غنی‌سازی آنها، آمریکایی‌ها نظارت مستقیم دارند».

محبعلی گفت: «اگر خارج از دو مدل یادشده بخواهیم عمل کنیم باید ابتدا ببینیم منافع کشور ایجاب می‌کند که به دلیل یک مسئله حیثیتی کشور را در معرض جنگ قرار دهیم یا خیر؟ این تصمیمی است که نظام باید آن را اتخاذ کند. اگر ایران از مذاکرات خارج شود طبیعتا مکانیزم ماشه فعال خواهد شد و احتمال آنکه اسرائیل و تندروهای آمریکا فرصتی پیدا کنند تا یک جنگ محدودی را علیه ایران راه بیندازند، وجود دارد.»

وی افزود: «حتی اگر جنگ نشود آنقدر تحریم‌ها افزایش پیدا خواهد کرد که شرایط اقتصادی ایران امکان تحمل این تحریم‌ها را نخواهد داشت. ضمن آنکه احیای قطعنامه ۱۹۲۲ بعد از فعالسازی مکانیزم ماشه ریسک بالایی دارد، چون این قطعنامه همانند قطعنامه‌ای است که آمریکایی‌ها برای حمله به عراق از آن استفاده کردند. معتقدم کشور را نباید در معرض ریسک جنگ قرار داد، چون هزینه آن خیلی بالاست.»

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره اعتقاد برخی کارشناسان به پیگیری استراتژی «نه جنگ نه صلح» بعد از پایان بی نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا گفت: «بعید می‌دانم فرصت دیگری برای «نه جنگ نه صلح» باشد، چون الان موضوع «یا جنگ یا صلح» مطرح است. روند تحولات خاورمیانه بعد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تغییر کرده است، هرچند کشورهای عربی قراردادهای سنگین سرمایه گذاری با آمریکا به امضا رساندند، اما آنها این کار را انجام دادند تا از شرایط بحرانی عبور کنند بنابراین خروج از مذاکرات ریسک بالایی دارد.»

وی با بیان اینکه «حکومت در هر کشوری باید سایه تهدید را از سر آن کشور دور کند» افزود: «اگر کسی می‌خواهد کشور را در معرض حمله قرار دهد به طوری که طرف‌های مقابل شبیه یمن، لبنان یا غزه تأسیسات اقتصادی و هسته‌ای ایران را بزنند، باید مسئولیتش را هم بپذیرد. البته کسانی که موضوع هسته‌ای را به اینجا رساندند، پاسخگو نبودند و اگر هم کار به جنگ برسد قطعا پاسخگو نخواهند بود.»

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 461
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 76
  • ج IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    آقای ظریف هستند سایه جنگ را از ایران دور می کنند.جماعتی که جز ترساندن وناامید کردن کاری بلد نیستندوجز به تسلیم راضی نمی شوند!
    • شهرام IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      تمام اینهایی که‌اومدن و زیر این مطلب کارشناسی اطلاعات ض پیام های جناحی و‌توهین آمیز و‌جنگ طلبانه گذاشتن همونهایی هستند که شب حمله حماس به اسرائیل شیرینی پخش کردند و‌ امروز غزه ای وجود نداره و‌ صدها هزار تن مسلمان بیگناه به خاک‌و‌خون کشیده شدن!!!!!
    • 09140364459 IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      تسلیم هرگزمردم ایران خواهان اعزام تمام آخوندها بسیجی ها به جنگ هستند
    • ح IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      چند تا سکه خریدی قیمت رفت بالا بلبلی میگی
    • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      آمریکا سالهاست دنبال نابودی ماست . پس اگر سود او و نابودی ما در عدم مذاکره بود قطعا پای میز مذاکره نمی نشست . بدانید این مذاکرات مقدمه نابودی ماست از نظر آمریکا
    • O IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      با وجود این آقای کاسب مذاکره و مکشوک، آمریکا بی نیاز از نیروی نظامی است
    • M IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      این واقعا ایرانی است؟ داره رسما کد میده به آمریکایی ها که همه تحریم‌ها را با توافق احتمالی رفع نکنید! بلکه فقط تحریم‌های هسته ای!
    • محمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      درود نظر آقای شهرام کاملا صحیح است ، دیگر ایران تاب جنگ و تحریم ندارد ، من نمیدونم یک سری ها انگار در عالم توهم و آرزو زندگی میکنند ، بحث دیگر از نا امیدی و ترس گذشته ، هیچکس به آینده این کشور خوشبین نیست ، کشور باید هم از درون و هم در روابط بین الملل اصلاح شود ، وگرنه با رفع تحریم ها فقط یک مسکن مدت است
    • مجتبی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      نظرات کارشناسانه ننه گوهر،،، جنگ غزه و اسرائیل سالهای بعد آثارش مشخص میشود،صبور باشید غزه پیروز است ،
    • تنها IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      ما که زندگی دادیم خوزستان زندگی می‌کنیم تا چشم باز کردیم جنگ بود وموشک بعدش هم خوردید اختلاس کردید و مفتی دارو و استخدام شدید حالا باز ولمون نمی‌کنید تو تهرون بشینید بچه های مردم بشه گوشت قربونی نه برادر دیگه دوره عوض شده کامنت بزارید و دیگران بفرستید جلو بمب گذشته
    • شهرام IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      آقای ظریف حتما جادوگر شهر اوز هستند ! اینهمه جوان و دانشمند هسته ای کشته نشدند که ما اکنون به راحتی بگوییم غنی سازی صفر مورد قبول ماست و اینکه آمریکا اکنون این خواسته را عنوان میکنند حتما نفعی برای او و زبانی برای ما دارد ما اگر آزاد مرد باشیم پای آزادی و استقلال خود خواهیم ایستاد جنگ هم میکنیم
    • جواد احمدیان IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
      به این میگن تحلیلگر … ، که همه چیز را از نگاه مادی صرف می‌بیند ودر یک کلام آمریکایی فکر میکند
  • ممد IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    جناب شما ایرانی هستید یافقط یک فارسی زبانی انسان باصطلاخ محترم بعداز چندین سال با اربابانت قراردادی شبیه ترکمنچای بسته شد ولی ارباب بزرگ هیچی که نداد لگدزد از قرار خارج شد امروز میگه دوباره ببندیم فقط بامن وهر چه نوشتم امضاکن با تحقیر بنظرتوباید قبول کنیم چون جنگ میشه و مسئوایتش هم با رهبری وکسانیست که دلت وتحقیر را قبول نکردن راستی ما قرارداد تحقیری آمریکا را هم قبول کنیم بازهم جنگ میشود باذلت
    • محمد IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      سلام آمریکا دنبال منافع خود و حکومت بر دنیا است، و کد خداست، عده ای این حرف را قبول دارند و حاضر هستند در مقابل آمریما هم و راست شوند، عده ای هم ، این حرف را قبول نداشته و نخواهند کرد، اگر آمریکا همین آلان به نتیجه برسد که با ایران نیز مثل غزه رفتار کند، شک نکنید که امان نمی دهد، ولی فعلا قادر به حمله به ایران نیست،
    • علی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      دهنتو ببند
    • مرتضی محمدی مزرعه IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      امکان نداره کشورهای غربی صلاح کشورها اسلامی را بخوان
    • راد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      باسلام شما که فارسی خوب بلدید ابتدا بایستی از الفاظ درست استفاده نمائید همچنین قراد ترکمنچای درست است نه ترکمنچای
    • جانباز جنگ تحمیلی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۳
      مقصرصددرصد ایران هست موضع امریکا مشخص هست جمع کنید ساخت بمب اتم رو تاملت راحت بشوند. چرا رفراندوم نمیگذارید. نظر مردم نخواستن بمب اتمی است
  • فریدون IQ ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    تحریم ها شدید تر میشه بر ایران توافق نشه جنگ نمیشه فشار اقتصادی بیشتر میشه و انجاست که ایران منافع اقتصادی آمریکا و اعراب رو هدف قرار می‌دهد یا مستقیم یا از طرف نیروهای نیابتی مجبورند با ایران قوی مقتدر کنار بیاند درود خدا بر مقتدای ما علی زمان فرزند حیدر کرار امام خامنه ای مرگ بر آمریکا کور خواندن بلای عراق رو سر ایران بیاورند
    • علی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
      خودت میگی تحریم ها شدیدتر میشه مردم الآن توان خرید ندارند مردم بیچاره هستند بیچاره تر میشند فکر کنم شما جز کاسابان تحریمید
    • خودم IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
      ساندیس خور حقوق بگیر نظام.هیچ از وضعیت پدرهایی که شرمنده بچه ها میشم خبر داری.تا حالا شده بری دکتر پول ویززت نداشته باشی.بله چون همه چیز شما ساندیس خور ها رایگان هستش.بترسید از روزی که خدا برعلیه شما برگردع ه.همه چیز به گفته خودتان این دنیا نیست.اتش اون دنیا منتظر شماست.لعنت بر تک تکتون
    • مهرزاد IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
      شکمت سیر بجه هات هم خارجن منافع هم تامین
    • توپچی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      نیروی نیابتی کجا بود ..دلت خوش‌ها..ما همین الان آب و برق و گاز و بنزین و بهداشت وغیره مشکل داریم ..میزنن همین چهارتا زیر ساخت پیزوری مارو هم داغون میکنن اون موقع باید بریم تو عصر حجر
    • مرتضی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      شعارهای جنگ طلبانه همیشه دردسر ساز بوده جلو تصمیمات درست رو گرفته لطفاً احساسی اشتباه نکنید
    • نتر IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      😂😂😂😅
    • سمانه NL ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      چه سرافرازی، دیگه ثروتی که پهلوی گذاشت رو نداریم و این انرژی هسته ای بعد بیست دیگه به درد نمیخوره، و عربها هم ی اتحاد مارشال میبندن که اگر ایران بخواد بزنه عین پیمان ناتو ده تا کشور حمایتش کنن پس انرژی هسته ای مفتم گرون برای ایران بهتر صلح کنیم
    • ملت بیدار IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      آقا فریدون هر وقت یاد گرفتی پرچم کشورت چه رنگی هست نظر بده لطفا اصلا معلوم هستند کجایی هستی شاید جاسوس دول بیگانه ای که قصد جنگ افروزی و نابودی دارند
    • محب DE ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
      چرند نگو فریدون ......
    • محب DE ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
      چرند نگو فریدون ......
    • ایران IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
      احسنت
    • mehdiariapoor IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۵
      قشنگ مثل روز روشن اینا که جنگ جنگ میکنند جنگ بشه گاز کش از ایران فرار میکنند میخاند دوباره مردم برند جنگ.کوووور خوندید ایندفعه شما میریند ما برادون کف مزنیم
  • شهروند IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    پاسخگو!
  • جلالی IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    سلام، روزنامه اطلاعات به گفتمان وتحلیل شخصی استناد نموده که مواجب بگیر آمریکا است، اگر آمریکا قادر به انجام عملیات نظامی بود ،وارد مذاکرات نمیشد، دلیل زیاده خواهی آمریکا نیز وادادگی تیم مذاکره کننده ایران بود، سانسور نفرمایید
  • عام IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    این عتیقه را ازکجا آورده اید ومصاحبه کردید معلوم شد بعد ازسخنان رهبری بدجوری غرب زده ها را به وحشت انداخته است
    • یا الله IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
      شما حتی بلد نیستی ادب رعایت کنی حرف حق می زنه
    • ایرانی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
      احتمال دارد از یهودیان مخفی در ایران و از نفوذی ها باشد.
    • عشایرایرانی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      بنده چوپان هستم اگراین تذلیلگر بهم بدن پیش بزغاله هاهم نمی فرستمش همه دنیاهم نمیتونه با ایران بجنگه چون قدرت دردست ۵ابرقدرته که درزمان جنگ تحمیلی همه تست شده اندو۷۰کشورهمراه ابرقدرتها باماجنگیدن وما دست خالی موشکهای شوروی باخدمه روسی رادرفاو بهغنیمت گرفتیم هلکوپتراپاچی امریکا رازدیم میراژ فراانسه و،،،،،، همه اسنادوعبرتها هستش عبرت گیر نیست
  • ادریسی هستم IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    و اما شهر خبر منافع ملی را به بیگانگان چند می فروشد که هر مطلب چالش دار را با تیرهای ما امید کننده و ایجاد ترس و وحشت در دل مردم و ما امید کردن از خودیها و امیدوار کردن به بیگانگان را تبلیغ می کند اگر این کار خیانت نیست پس چیست اگر نمی فهمید پس بفهمید و خود را به خریت نزنید و برای فریب و نرساندن مردم اینهمه تلاش نکنید شما از این کشور خیلی خوردید و جا دار د سپاسگزار باشید و برای یک لقمه نان آغشته
  • محمد رضا مطیعیان IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    شماها راست میگید باید مملکتو دو دستی تقدیم اسراییل کنیم شماها برید عاقبت سوریه لیبی کشورهای عربی ببینید از ترس اسراییل چگونه زندگی می کنن
  • ح IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ملت راازجنگ نترسانید امریکا اگر توان مقابله داشت چندسال است که مداوم گزینه روی میز را مطرح می کنند تاکنون هیچ غلطی نتوانستند بکننداین افکارغرب پرستان ووادادگان است. گر شجاعت نبو دتیغ کند کار نیام جوهر مردی اگرهست عصاشمشیر است
    • بهاره IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
      خجالت بکشید امیدوارم خودتون و همه ی اطرافیانت ن تو جنگ کشته بشین و معلول که بفهمین ما هنوز عوارض جنگ قبلی رو چطوری داریم تحمل میکنیم
    • آدم IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
      دوباره ملتو انداختن وسط عین گوشت قربونی چیه بخور بخوراش برای آقایون باشه جنگ و کشته شدن برا ملت
    • برجعلی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      وقتی مثل بقیه کشور ها … اونوقت میفهمی
    • امیر IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      چقدر انسان میتواند ترسو ولی شرور و بی عاطفه باشد که به هموطنش بگوید امید وارم شما کشته شوید ولی نمی‌داند بعد از اینکه این مردان کشته شدند نوبت خودشان است ولی در عین حال عظمت شهادت را درک نکرده اند
  • سید علی ابادی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    اگر مذاکره جدید هست که هنوز بند های ان امضاء نشده و اگر برجام هست که قبلا با خروج امریکا کلا باطل شده و ماشه ای نبست نمی دانم اقای محبعلی چه دیپلماتی هست که از مسائل حقوقی پیمانها اطلاع ندارد
    • بابی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      شما از برجام چی میدونی؟؟؟؟؟ چرا ترامپ از برجام خارج شد؟؟؟؟ چون طبق برجام آمریکا هم حق تجارت با ما رو داشت ولی اجازه داده نشد!!!!!
  • عبد IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    امریکا زمانی که شاه را کله پا کرد الن میاد از اخوندا باج میگیره و میگه حواستون باشه تنها راه بقای شما گرانی و تحریم مردم است چنان که زن و مرد ایرانی صبح تا شب بدود، تازه روزای خوبه ایرانه
    • مهدی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      به به! عجب تحلیلی جناب متفکر
  • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    شما نترس!!!! اگر آمریکا توان جنگ داشت هیچ وقت مذاکره نمی کرد. پیاده نظام دشمن نباش!!! مگه برای حمله به عراق، افغانستان، کوبا، ویتنام و.... مذاکره کرد. مستقیم حمله کرد. اون ها بی گدار به آب نمی زنند. همه چیز را بارها مرور می کنند. جرات وتوان حمله ندارند. شاید چند تا موشک بزنند، امامی دانند که بی پاسخ نمی مانند. آره عزیز برادر...
  • حق پر ست IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ادمهای ترسو هم مثل شما فکر می کنند شما چه جور دیپلمات هستی که نمی فهمی امریکا توان جنگ در این برهه از زمان را ندارد
    • بنده‌خدا IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      دوستان‌هی‌میگویند‌امریکا‌جرات‌حمله‌ندارد‌برادر‌عزیز هنوز حمله‌ای‌نشده‌به‌این‌روز‌افتاده‌ایم وای‌به‌روزی که‌ حمله‌شود‌خدا‌ان‌روز‌را‌نیاره
  • محمد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    جنگ زمانی اتفاق خواهد افتاد که ایران بترسد کشور های ترسو حتما مورد هدف خواهند بود
  • یاسین IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    مردم رو نترسون،، هیچ جنگی نخواهد بود، اخه آمریکا به کدوم کشور قوی تا حالا حمله کرده، همین حرفای امثال شمای بیسواد و آمریکا رو پررو کرد،، سیاست مدار نادان،
  • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    جنگ بشه بهتر از تسلیم شدن هستش .جنگ هم در برخی مواقع واجب هست .فکر می‌کنید پیامبر چند تا جنگ کرد تا بر عربستان تسلط یافت
  • ک م IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    رفتن به استقبال جنگ اصلا کار درستی نیس ولی ترس از جنگ هم باعث شکست خاهد شد فکمیکنم همه فهمیدن که ایران در موقعیت کنونی در چنین منطقه پر التهابی نباید از نظرنظامی ضعیف بشه و باید حتمن نزدیک سلاح هسته ای باشه
  • 2668798711 IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    اقای دیپلمات مثل هم ردیفهای خود در قضیه عین الاسد میگفتند که نزنید و پس از زدن جرات حمله نداشتندبه قول امام غربیها مثل سگ میمانند اگه اگر جلو بری عقب میروند و اگر عقب بری جلو می ایند
  • ایران IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ایشالله زودتر انجام بشه
  • ایرانی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ترامپ اهل جنگ نیست .او تاجر است ودنبال این است که تو ۳ سال باقی مونده به تجارتش برسه
  • عباد سلیمی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    البته باید آماده بود. ولی جنگی صورت نمی گیرد چون در زمینه استفاده نظامی از غنی سازی و نادیده گرفتن ان پی تی هیچ مدرکی وجود ندارد درضمن ایران بنوبه خود قویست اگر غیر از این بود خیلی وقتها این کار را کرده بودند آنها فقط با اعمال تحریم دارند پیش می روند
  • مردم IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ببین روزگارمون چی شده احمقها هم ادای روشن فکرها رو در میارن خدایا التماس می کنم برای ظهور منجی
    • کیوان IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      با این حالی که ما داریم ظهوری در کار نخواهد بود. هر روز فاصله ما با عصر ظهور بیشتر میشه.
    • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      خودت که وضعت وخیم تره
  • من IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    مردم دنیا خودشون رو زدن به خواب،2میلیون انسان بی گناه گرسنه وتشنه اند یا رب التماس میکنم برای ظهور ،
    • عسگرنیکروز IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      دومیلیون گرسنه نه۵۰میلیون گرسنه ایرانی😥
    • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      چه جالب! فقط منبع شما چیست جناب
  • معلم IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    جنگی در کار نخواهد بود حتی با شکست مذاکرات سواد خود را تحلیل نبرید جناب نویسنده وتحلیلگر
    • مجتبی شفیعی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
      این احتمالا دنبال گرین کارت آمریکاست
  • ابراهیم IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    جنگ بهتر از وضعیت فعلی است
  • سعید IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    به نطر می رسد ایشان عامل موساد و سازمان سیا باشند اینها مدل لیبی را ندیدن واقعا خیلی ساده لوحانه است فکر کنیم غنی سازی را بزاریم کنار اونها دست از سرما برمیدارن بعد از غنی سازی نوبت موشک هستش بهد موشک حقوق بشر ....بهانه تحریم هیچگاه تمام نمیشه .... به نطر میرسه اینها جیره بگیر و دراستای منافع آمریکا و اسرائیل صحبت میکنند وگرنه دیگه یک کودک هم میدونه مدل لیبی چیه...
  • سعید IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ترامپ 8سال پیش ازبرجام کنار کشید سخت ترین تحریم ها برعلیه ملت ایران وضع کرد زندگی میلیونها ایرانی را تباه کرد حالا دوباره گفتگو با ایران را خواستار شده از طرفی هم تهدید به جنگ ویرانی از طرفی هم خواهان صلح است اولا ترامپ تکلیف خودش با تصمیمات نادرستش روشن کنه ایران نباید با آمریکا مذاکره میکرد چون معلوم که بی نتیجه است مشکل اصلی مردم دارند که درآمد ها ناچیز هزینه های غیرمتعارف کسی نمیتونه زندگی کن
  • ا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ما برای غنی سازی اورانیوم کشور خودمون چرا باید از آمریکا اجازه بگیریم؟
  • ایرانی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    چهل و پنچ سال سایه تحریم کم بود حال سایه جنگ هم به ان اضافه شد ، عجب مملکتی درست کردید همش استرس و نگرانی و ترس و نامیدی و ... ، کی تمام میشه
  • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    در هر صورت ایرانی جماعت باج نمیده ... و پیرو این مذاکره چه اتفاق بیوفته چه نیوفته ایران جنگ هم بشه که انشاالله نیوفته باز ایران پیروز میشه
  • رضا IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    اقای محبعلی این همه اسمان و ریسمان به هم نباف غرب با موجودیت جمهوری اسلامی وانسجام ایران مشکل دارد برای راکتور تهران اورانیم ۲۰ درصد خواستیم ندادندما برای هسته ای شهیدان زیاد ودانشمندی داده ایم ۹
  • عبدی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    این آقا قاسم محب علی است یا محب و جیره خوار آمریکا؟!!
  • خودم IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    واقعا متاسفم که یک ترسو اسم خودش را گذاشته کارشناس. البته اگر واقعا نداند که چه می گوید. علت اصلی وضع موجود کشور وجود این چنین مسئولانی بوده.
    • محسن IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      واقعا مغز آدم میپوکه بعد از خواندن این همه توهین لطفا قبل از نظر دادن فکر کنید خودتون میگید تحلیلگر یا کارشناش یا دیپلمات قرار نیست حرفی که شما دوست دارید بزنه اون طبق یک سری تجزیه و تحلیل حرف میزنه نمی‌دانم چرا تو این کشور کسی یک حرفی میزنه سریع جبهه می‌گیرند می‌کنند فلانی یا غرب دوست یا شرق دوست
  • ایران عزیز IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    تو مثلا" کارشناسی؟ بیشتر شبیه یک مزد بگیری. چقدر پول می گیری گریه کنی؟ ( حرف بزنی) آمریکا اگه می تونست تا حالا صد دفعه به ایران حمله می کرد. همه می دونن که عرضه و شجاعت این کار رو نداره. زیرکی و تدابیر حکیمانه رهبر عزیز انقلاب بود که در این سالها سایه جنگ رو از کشورمان دور کرد. وگرنه اگه بدست برخی دولت های غربگدای ترسو بود ، ایران امروز مثل لیبی یا سوریه می شد.
  • سام IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ما هم از مذاکره حمایت میکنیم ولی از تهدید نیمترسیم،،امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، این غرب گرا ها فقط دوست دارن فشار را زیاد کنن نه عزیز هر چقدر کوتاه بیایی اونا جلوتر میان،،مذاکره خوبه صلح ودوستی خوبه ولی با قدرت،،نه با ترس تهدید،،هر کس هم ایران را تهدی کرد غلط میکنه ما هم میگیم
  • یا منتقم IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    لطفا آگاه باشید در دیدار آمریکا و جوانی و ترکیه با پول‌های عربی قرار شده نیروهای داعش در سراسر منطقه ب کمک نیروهای داعش در افغانستان در یک اقدام سریع در داخل و خارج ایران مراکز نظامی را فتح کنند
    • A B IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      داعش در مقابل کودکان و زنان بی پناه شیر است دقیقا مثل اربابش آمریکا و غرب که فقط مقابل مردم بی دفاع حمله می کند و اگر جلو آنها افراد متشکل معتقد به اسلام ناب محمدی قرارگیرند از روباه ترسو ترند یکی از دوستان تعریف می کرد وقتی در سالهای نود دمشق در معرض سقوط داعش قرار گرفت ) تا قبل از ان نیرویهای ایرانی و حزب الله هیچ اقدامی نکرده بودند) و اسد از سر ناچاری از ایران کمک خواست بعد از یگ دگیری کو
    • علی اصغر IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      جولانی همین که زائیده جمعش کند فکر تجاوز پیش کشش
  • علیرضا امانی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    آنچه که مسلم است این دیپلمات سابق حتی نیم درهزار اطلاعات راجب به بحث هسته ای را هم ندارد چرا که اول ما درکشورمان معادن اورانیوم داریم به اندازه مصرف داخلی ودوم حتی خودامریکا هم وارد کننده اورانیوم از روسیه هست وتقریبا میشه گفت حتی ۱۰درصد هم معاون برای مصرف داخلی ندارد بعد اینکه مطمئنا حتی بودن توافق مذاکرات اخیر جنگی رخ نخواهد داد وبحث تحریم ها هم از این بالاتر نخواهد بود اصولا ایحاد ترس ویاس روش
  • ناشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    این نظرهارادیدم اکثرشون شکمشون سیرو پرخانه مسکن حقوق کلان دراختیارشونه خبرازمردم فقیربیخانمان ندارندمذاکره باید بشودبه هرشکلی
    • مهدی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      ببین مسئله شکم سیری و بی اهمیتی نیست. مسئله اینه که آدم عقل داره تشخیص میده که حتی اگه همه چی هم بدیم آمریکا می‌تونه بزنه زیرش یا بد تر از فرصت استفاده کنه و به ما حمله کنه. این دنیایی که توش زندگی میکنی اینطور نیست که با دادن چیزی یک چیزی بگیری میتوانی هر چه را که بخواهی بدهی هیچ چیزی نگیری کار درست آن است که سنجیده عمل کنیم و بیشتر یا به اندازه آنچه که میدهیم بگیریم نه اینکه هرچه داریم بدهیم
    • ناشناس IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      چقدترسو وچقد خوش باوری اگه فکر میکنید باتوافق گل بلبل میشه
  • کامران IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    لطفا ستون پنجم امریکا نباشید
  • فرشاد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    ایشان کاملا درست میگه. چرا خوشتان از واقعیت نمیاد. ایشان میگوید اگر توافق نشه و از مذاکرات خارج شویم یا اسراییل حمله نظامی محدود به تاسیسات هسته‌ای میکند یا جنگ اقتصادی میشود ، یعنی تحریم فشار حداکثری
    • مهدی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      اگر اسرائیل حمله ی نظامی محدود به تاسیسات هسته‌ای ما بکند ما به تاسیسات هسته‌ای حمله ی نظامی شدید میکنیم حمله به تاسیسات هسته‌ای برای ما خیلی راحت تر است تا برای ان. انریکه هم بخواد چیه مارو دیگه تحریم کنه دیگه چیز تحریم نشده ندارم اگرم بخواهد کشتی های مارا توقیف کند ماهم همین کار را میکنیم ضررش برای او بیشتر است نمونه ی عملی اش را هم یمن انجام داد
    • رضا پسر جان کشور پراز باکری ها و همت هاست تو برو IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
      همیشه حرف بزرگان خانواده باید برات مهم باشه دوستمان اشاره کرد به لیبی و دیگران چشم ها باید شست
  • نا شناس IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    بی حیثیتی از مرگ بدتر است .
  • ل. گ IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    کشورهای عربی بیشعور وحسود کار خودشون را کردند مثل دفعه قبل با پول پاشی
  • حسن رضوانی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    این آقا تحلیلگره واقعا یا … ؟خیلی پرته البته شاید منافعش مجبورش کرده اینجوری حرف بزنه
  • م IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    آمریکا به کشوری حمله میکند که مطمئن باشد در آن حمله پیروز است. عمرا جرئت حمله به ایران را ندارد.
  • Shahri IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    سلام این یاروکه اسمش دیپلمات سابقه،یه سوال از یک دانشجومیمرسید می‌فهمید که برای۱۰۰۰مگاوات برق درسال درنیروگاه هسته ای،۳۵تن اورانیوم نیازه نه ۴۰۰ تن. دروغ را به خیر خودت ببند. گذشت اون زمون که سوار بر بی اطلاعی مردم بودید. پزشکی مهم ترین قسمت بهره برداری از اورانیوم ه غذایی کلیدی ترین مسیراستفاده از اورانیوم ه وهزاران مورددیگه پس دروغ نگو.درضمن اگرغنی سازی برای ایران ضرر داشت آمریکاتشویق هم می‌کرد
  • مجتبی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    آمریکا اون موقع که ایران هیچی نداشت نتونست حالا که یمن پدرشو در آورده میتونه خدا وکیلی حالت خوبه !!،بعد اینو بدون که اگر اولین موشک آمریکا به خاک ایران بخوره ایران اول بمب اتمش رو آزمایش میکنه دوم چیزی به اسم اسرائیل و تمام پایگاههای امریکا دیگه فکر نکنم وجود خارجی داشته باشن بعدش مثلا الان کجارو تحریم نکردن که جنابعالی میگه تحریم میکنن اونا حتی دارو به ما نمیدن داداش آدم فکر میکنه بعد حرف میزنه
  • علی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    خخخخ مغز یه اصلاحاتی همینه دیگه
  • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    مشکل کشور ما وجود مسئولین نفوذی و غربگراییست که با ترساندن و گران سازی ها بدنبال کشاندن کشور به حاشیه است و الا آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
  • احمد IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    مملکت را به ورطه نابودی کشاندند باز هم دست بردار نیستند
  • س IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    چقدر ترسویید ،این ادم بی سواد وکه داره سخنرانی می کند نمی داند ، اصلا از انرژی هسته ای برای چه چیزهایی استفاده ،می شود ،پس بهتر است ،ساکت باشد.
  • یه نفر IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    این دیپلمات پیشین کشورمان یا انقدر نادان است که نمیفهمد ما حتی اگر غنی سازی را تعطیل و موشکی را تعطیل و معدوم هم بکنیم باز هم امریکا به وعده خود عمل نخواهد کرد و یا بلا نسبت مردم را نادان فرض کرده
  • امیر IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۰
    امریکا یک دلار هم خرج جنگ با ایران نمیکنه با شکست مذاکرات پول حمله به ایران رو از عربها میگیره و به نظر من حتما حمله میکنه چاره دیگه ای نداره
  • علی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    هیچ جنگی روی نخواهد داد سگی که زیاد واق واق می‌کنه نمیگیره
  • یکی از مردم IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    چون 90 آمد صد هم پیش ماست. با ترس و لرز نمی‌توان در عرصه جهانی ره پیمود. این دوتا چهارتایی که کارشناس کرده خیلی پیش از این که ایران به این شرایط برسه باید انجام می‌شد. اکنون اگر نظر کارشناس را مدنظر قرار دهیم. باید بگویم مثال همان ضرب‌المثل معروف است که هم چوب را خوردیم و هم پیاز را.
  • الف IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    داستانی که نظرات موافق یا مخالف میدهند در این متن دو بخش فنی مطرح هست که قبل از نظر دادن بهتره شفاف بشه ایشان گفته ما اگه یه نیروگاه هزارمگاواتی بزنیم باید اورانیوم وارد کنیم! ما الان نزدیک صدهزارمگاوات مصرف برق داریم یعنی حتی این غنی سازی که به قول ایشان نزدیک دو تریلیون دلار هزینه برداشته یک درصد مشکل برق کشور رو حل نمیکنه!!!!!به واقع اگر این اطلاعات درست هست کاربرد غنی سازی برای ما چی بود و هست
  • ناشناس IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    زارررررت
    • ناشناس IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      اشتباه منفی زدم
  • سامان IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    این مدل حرف زدن ماموریت نفوذی هاست الو الو کسی بیدار هست.
  • امیری IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا هیچ غلطی نمیکنه با زور گفتن میخاد سازش کنه چطور شما غنی سازی کنید ما نه بر چه اساس میگید غنی سازی نکنید خب میترسید قوی بشه شما عوضی هارو نابود کنه تحت هر شرایطی اسرائیل سر حرف رهبر تا ۲۵ سال آینده ای ک فرمودند نابوده بخاطر این میترسن مرگ بر اسرائیل
  • سهیل IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تعجب میکنم از کسیکه مثلا یه عمر دیپلمات بوده. اینا یه مشت هیچی ندونن. اینا اگه عرضه حمله کردن داشتن سالها پیش که ما چیزی نداشتیم حمله میکردن. نه الان که ابر قدرتیم تو منطقه و جهان. هنوز نفهمیدن اینا یه مشت بزدلن
  • محمدچگینی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    گر.چه.جنگ.دفاع.مقدس.تمام.شده.است.ولی.مبارزه.همچنان.ادامه.دارد.اگر.به.تمام.خواسته.های.آمریکا.هم.گوش.کنینم.باز.یه.بهانه.دیگر.پیدا.میکند.پس.باید.خود.را.برای.جنگ.با.آمریکا.آماده.نگه.داریم.
  • دین محمد IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ماشدیدا مقصر اصلی ترامپ بی مخرا میدانیم که از برجام خارج شد سازمانهای بینالمللی واینکه ایران امریکارا درسازماناای بین المللی با شکایت محکوم وخسارت بگیرد وسریا کره شمالز وچین ومصر وپاکستان باهم پیمان حمایت جنگی امضا ودر مقابل امریکا بایستند ومحبعلی دشمن ایران هست ما اگر غنی سازی را حلکنیم باز مسئله دگری مطرح میشود بهتر هست جبهه تشکیل وباتمام جاها ارتباطوپولمانرا به هر طریقی وارد وکشور ثروتمند کن
  • ملت IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جهان جای بزدل هانیست
  • علی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    استفاده از منابع و تکنولوژی حق حقیقی یک فرد، یک جامعه و تمامی جهانیان هست. همانطور که قانون اساسی از وجه ی خرابی کار های نادرست میگویید؛ طرفین هم بدون نگاه کردن به الان، بلکه اینده و با وجود امکان خرابی از سمت دو طرف، استفاده از سلاح اتمی یا غیر را باید خلاف قانون بنویسند مگر در صورتی که اجتماعی مورد تجاوز به اجتماعی دیگر با سلاح های اتمی یا غیر شود. ساختن توافق نیازمند به درک واقعیت و احترام هست.
  • Sh IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    هیچ غلطی نمیکنن ۵۰ ساله همین ادعا رو میکنن ولی میدونن اینجا قتگاهشونه
  • شهروند IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا برایدحل اختلاف و رسیدن به توافق مذاکره نمی کرد به سفارش دشمنان تهدید و تحریم می کرد.
  • حمید IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ حتمی و تاسیسات مورد حمله قرار میگیردشکی نیست
  • فرزند ایران زمین IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امریکا بفرموده حضرت اقا غلط اضافی کرده و هر شخص یا کشور دیگه ای حق ملت ایران نادیده بگیره اون غلط میکنه رژیم وحشی کودک کش با تاریخ ۷۵ سال نکبت بار حق بمب هسته ای دارد ولی کشور ایران با قدمت هزاران سال و بیش از ۲۵۰۰ سال حکومت داری پر افتخار از هر لحاظ حق داشتن انرژی هسته ای برای برق و صنعت و کشاورزی و پزشکی ندارد ایا این خواسته بیگانگان بجز غلط اضافی چیز دیگری است
  • حمید IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    نترس دکتر جنگ نمیشه . این ها زیاد پارس میکنن مطمئن باش گاز بگیر بودن تا حالا گرفته بودن.
  • شاهین IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سلام ببخشید این آقایان متشخص از کجا پیدایشان می‌شود، هر روز خدا فلسفه ارائه می‌دهند، حداقل غیرت که ندارید حداقل انصاف داشته باشید و پاچه خودی رو نگیرید،اینجا وطن ما هست ای آدم های باشعور،امثال شما ها مایه ننگ هر ملتی هستید
  • ناشناس IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر مذاکره نشود ایران غزه میشود
    • سردار ملی IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      مزدوران وطن فروش بدانند اینجا نه لیبیه نه عراق نه غزه اینجا ایرانه مهد دلیران وشیرانه ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادتیم آمریکا گو نزد ما آید تا درسی فراموش نشدنی به او بدهیم ما از ملت یمن کمتر نیستیم زنده باد شهیدان وطن زنده باد رهبرم خامنه ای
  • علی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    فرقی نمیکند عزیز اگر توافق هم بکنید سرنوشت لیبی دچار میشویم تنها راه پیروزی مقاومت است آمریکا از ایران میترسد پارس او طبل تو خالیست چون ما خدا را داریم
  • شکارچی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آقای سخنگو جفنگ نگو صحبت شما بوی خیانت و فتنه دارد
  • ایران قوی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    وای چقدر ترسیدیم. فکر کردی با بچه طرفی؟
  • محمد IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    با توجه به اینکه دست کم پنج تریلیون دلار خرج هسته ای شده بهترین راه ادامه ی غنی سازی و اصرار بر آن است جنگ هم شود مهم نیست
  • حجت IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به قول توهم زززززززززات پرت نکن مگر مریضی دروغگو بگید کارشناسی تو هیچ یک چیز نديده را به دروغ منحل نکنيد ایران نمی خواهد در برابر زورگویان واهل جنگ هم نیستیم اگر مقام معظم رهبری دستور دهنده آنوقت آمریکا اسرائیل محو می‌شوند توهم یک مسائل را الکی پیش بيني نکنيد آن مسائل مربوط به خود ایران وآمریکا چون آمریکاها ديگر ایران را با اين روزگار و مهمان شناختن جرات چنین غلطی نمی توانند بکنند
  • امیر IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    بیسواد الکی مردمو نترسان. تو واقعا چقدر سواد داری؟
  • علی علی DE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    بدون شک آمریکا مستقیم وارد جنگ نخواهد شد .و اسراییل با کمک اطلاعاتی ولجستیک آمریکا تاسیسات هسته‌ای را مورد حمله قرار خواهد داد. وگور خود را خواهد کند. وایران هسته‌ای وقوی تر خواهد شد. این به نفع منطقه ودنیا خواهد بود. وهزینه آمریکا را با توجه به ایجاد دو کشوری اسراییل و فلسطین کاهش خواهد داد.
  • حسن IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مطمئن باشید تابحال اگر آمریکا توانایی حمله به ایران را داشت صدها بار اینکار را کرده بود . متاسفانه بعضی ها برای اینکه مردم را بترسانند این عبارات بی ارزش را بر زبان مر رانند
  • حجت IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سلام شما خبرگزاری هستيد یا سخنگوی دولت آمریکا اسرائیل چنین حرفی چه قانونی نیست ادعا کردید مگر نادانی این خوب بدانيد اسرائیل آمریکا را وادار کرد ایران را از انرژی اتمی و ساخت صلح هاي پيش برد استفاده نکنند ایران هم قبول نمی کننده مگر تو بچه ای چه چنين حرفی بزنيد جنگ شروع می‌شود الکی آمریکا هم از بهانه‌ گرفتن اسرائیل جهت جلوگیری از پيش برد موشک‌ها ی مختلف ایران وساختن بمب های خطرناک استفاده
  • جعفر IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امریکا هیچ وقت به ایران حمله نمیکنه این بازی شهروند مافیاس فقط داریم شهروند سوخت میدیم
  • جعفر IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امریکا هیچ وقت به ایران حمله نمیکنه این بازی شهروند مافیاس فقط داریم شهروند سوخت میدیم
  • سید IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایشون سخنگوی کاخ سفید ونتانیاهو نبودن
  • سید IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایشون سخنگوی کاخ سفید ونتانیاهو نبودن
  • البرزبختیاری بزرگ IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مگر به نظر من کسی اهمیت میدهند چند بار گفتم که آب نداریم تماس گرفتم ولی هیچ نتیجه نگرفتم رفتم سازمان آب و هیچ نتیجه نگرفتم لطفا رسیدگی فرمایید خواهشاً رسیدگی فرمایید اگر نظر من اهمیت داشت در اهواز منطقه هشت رسالت آب میدادند آب برای توالت رفتن نداریم لطفاً رسیدگی شود خواهشاً رسیدگی شود
  • سرباز سید علی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد.الحمد از وجود چنین رهبری
  • جانباز IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تا زمانی که تحلیل گری چون آقای محب‌علی دولت و مردم را به ترس از آمریکا دعوت میکند پس باید ایشان را از تحلیل منع کرده و راه خودمان را ادامه دهیم
  • جانباز IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تا زمانی که تحلیل گری چون آقای محب‌علی دولت و مردم را به ترس از آمریکا دعوت میکند پس باید ایشان را از تحلیل منع کرده و راه خودمان را ادامه دهیم
    • 🇮🇷 کارگر IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      سلام ودرود این تحلیلگر محب علیف مشاور الهام علیف است خیلی اهمیت ندهید
  • جانباز IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تا زمانی که تحلیل گری چون آقای محب‌علی دولت و مردم را به ترس از آمریکا دعوت میکند پس باید ایشان را از تحلیل منع کرده و راه خودمان را ادامه دهیم
    • داریوش IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      تا امثال شما هستند و به حرف کارشناسان توجهی نمی کنند اوضاع کشور همینه وبدتر هم خواهد شد اصلا شک نکن
  • حجت IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    حرف‌مفت‌میزند
    • Anayatnagdepoor@gmail.com IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      من یهودی هستم ننگ می‌دانم مسلمان باشم یهودیان مسلمان ترین آدم جهان هستند و مسلمانان کافر ترین مردم جهان هستند مسلمان کسی است ک در مقابل اعراب تسلیم شد من ایرانی هستم ننگ می‌دانم مسلمان بودن را خودتان تحقیق کنید
  • محمد IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    یاعلی ما منتظر جنگ هستیم ببینم چکار میکنید
  • ایمان IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    خودت میگی دو تریلون دلار هزینه برنامه اتمی ایران شده به علاوه هزینه تحریم‌ها... حالا بی خیال این همه هزینه و سرمایه شیم و تعطیلش کنیم!؟ من فکر کنم اگر هم توافق کنیم اونها بیشتر احتمال داره حمله کنند چون در اون صورت خلع سلاح شدیم. اما الان شاید بترسند حمله نکنند ...
  • ایرانی IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    فعلا که مسئولین در بوق جنگ میدمند بگذارید ببینیم جنگ شروع شود وچه کسانی از این آقایان خود خانواده‌شان در ایران میمانند ومیجنگندوچه کسانی فرار میکنند .
  • مرتضی محسنی IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سلام. دیپلماتی که دراثنای یک مذاکره جازده وبه ریسک جنگ دامن میزنه وترس ووحشت وجودشوفراگرفته، اشتباهی رفته تولباس دیپلماسی. آمریکاستل هاست یاوه گوئی کرده وایضاغلط زیادی . هرکسی که دربرابرزیاده خواهی مستکبران عالم ایستادگی کند قطعاباایستادگی خود، پاسخ داده به اباطیلی که شماازآن نگرانید.
  • Daryosh shojaei IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    قاسم محبعلی کی همه مثل خودت ترسو هستن پاش بیوفته به جهاد در راه خدا لبیک خواهیم گفت آمریکا واسرائیل سگ کی باشن که بخ آهنگ برای انرژی هسته ایی ایران تصمیم بگیرند
  • خلیج فارس IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    همین طرح ها ونظرهای که از طرف افراد ترسو مطرح می شود باعث گستاخی دشمن می شود خواهشا در هر مقام ودر هرسمتی هستید،باقدرت پشت سر رهبر شجاع مان قرار بگیرم دشمن عرضه هیچ کاری را ندارد چون می داند ما چه داریم فقط با هیاهو وسروصدا می خواهد ته دل ما را خالی کند ما ملت غیور ومحکم هستیم وبارها دشمن را نا امید کردیم باز هم او را به حول وقوه الهی کمرش را می شکنیم.
  • علی IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اول و آخرش ایران ‌باید چندین سلاح هسته ای داشته باشد نه برای استفاده از آن بلکه برای بازدارندگی تا احدی یا کشوری جرات تعرض یا حمله یا حتی تهدیدی از زبانش باز گو نشود
  • عرفان IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    زمانی که ایران یک قدرت نظامی نبود حمله نکرد الان با این همه تجهیزات گوناگون که هرگز حمله نمی‌کنند . اونا فقط از شبح جنگ و رسانه استفاده میکنند که امتیاز بیشتری بگیرند و تمام
  • سعید شرف از مشهد نیشابور IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تاریخ گذشته کشور عزیزمان ایران نشان داده که هرگونه اعتمادی به بیگانگان ،جز حقارت برای کشور ،دست آوردی نداشته است ، هرگونه اعتمادی به بیگانگان حماقت است 🇮🇷
  • حمید IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    انشاالله که جنگ نشه.اما از جنگ هم نباید ترسید.توجه داشته باشید که غزه یک باریکه ی کوچک الان حدود دوساله که اسرائیل نتونسته شکستش بده،فکر بکنید ایران قدرتمند با جمعیت بالا و توان نظامی و دفاعی بالا و تجربه ی جنگ با کل قدرت‌های جهانی،مگر میشه به این سادگی ها ایران را شکست داد.به کمبودها توجه باید کرد اما همه ی معادله ی جنگ نیست.البته که ایران مشکلات داخلی زیادی داره اما باید برای جنگ آماده باشیم.
  • علی اصغر IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    باید برای جمهوری اسلامی ایران متاسف بود که این فرد دیپلماتش بوده ، پمپاز یاس و ناامیدی در جامعه و زانو زدن در مقابل شیطان بزرگ هنر اینگونه افراد است که متاسفانه گوگل هم تریبون آنان شده، تحریم ها ما را به این پیشرفت رسانده و آمریکا هم می داند ۴۶ سال دشمنی با ایران برایس دستاوردی نداشته و فقط با ایران هراسی حکام منطقه را پوشیده است ،حال ترامپ در سفر به منطقه گنده لاتی کرده و مست از باده یک غلطی کرد
  • تورج IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    خدا رو شکر نفوذیها داره دستشون رو میشه آمریکا داره به غلط کردم میفته اینها داغتر شدن از کاسه آش اون میگه من از ایران میترسم این سیگنال میده ما در خدمتیم و میخواد دست حزب الله را ببنده برو به روایت ظهور امام جواد رو کن میبینی که چاره ای نمیزارن مگر ظهور حضرت حجه سلام الله علیه
  • محمدمصطفی،لو IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اسمت گذاشتی کارشناس. تحلیل گر.فکر کنم اصلا آمریکا رو نمی شناسی .یک رئیس جمهور کشور ابر قدرت جهان در مثل یک بچه کم عقل سندی که چند کشور نوچه و نوکرش امضا کرده بودن پاره کرد آنوقت توی مثلا کار شناس به چنین آدمی دلخوش تعهد هستی اینجور تیپ شخصیت ها فقط و فقط زور.میفهمن.مثلا.کارشناس سیاسی هستی ببین درکجای دنیا این آمریکایی ها به قول و تعهد شان پایبند بودن فقط یکی پیدا کردی بگو
  • مانی IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تحریمها بی اثر نیستند ولی چرا روسیه با تحریم‌هایی بیشتر از ایران و در حالی که در حال جنگ سخت هم هست به اندازه ما تورم و مشکل اقتصادی نداره و ارزش روبل را تونسته حفظ کنه ؟! چون فهمید چطور باید جلوی مفت خورها و فاسدین و حرف مفت زن ها را گرفت . مشکل اقتصادی ما بیشتر داخلی ست . جنگی هم اگر اتفاق بیفته هزینه خیلی سنگین تری برای کشورهای منطقه و حامیان غربیشون داره . شک نکنید
  • حمید IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ هراسی حنایی که رنگ ندارد
  • حسن IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    این کارشناس هنوز مردم ایران را نشناخته . جنگ بهتر است تا زیر بار زور آمریکا رفتن . ایران گاو شیرده خوبی نیست که آمریکا بخواد انرا بدوشد چنان لگد به آمریکا خواهد زد که هیچگاه آمریکا نتواند از جایش برخیزد
  • عزیزخانی IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سلام ،جنگ چیز خوبی نیست و هیچکس از جنگ خوشش نمی آید ولی وقتی طرف مقابل از در باج‌خواهی قصد تحمیل خواسته‌های ناحق خودش را دارد دیگر نمیشود
  • علیرضا IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر به خواسته های ترامپ تن دهیم فقط به غنی سازی ختم نخواهد شد بعد تولید موشک و پهپاد هایمان را یا باید متوقف کنیم یا بدلخواه آنها برد و سرعت آنها را در حد اسباب بازی پائین بیاوریم سپس بازرسی از تمام شهرهای زیرزمینی سپاه و ارتش بعد به بهانه حقوق بشری که خود اسرائیل ۸۰ سال است در فلسطین زیر پا گذاشته . مرگ یکبار شیون یکبار تمام بازرسان انرژی اتمی را اخراج کنید و ابدا از جنگ ترس بخود راه ندهید
  • م.ح.ح.ن IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    غنی سازی وطنی یعنی ساخت بمب اتم . یا مثل مرد بردار بمب اتم درست کن و تست هم بکن یا مثل بقیه کشورهای ترسو بزار کنار و بیمارهاتم بفرست خارج درمان شن با هزینه دولت .حداقل سودش اینه که جنگ نمیشه و تحریمها تا حد زیادی لغو میشن. ما که از غنی سازی اورانیوم شما چیزی حالیمون نشد.گناه ما چیه شما میخواین با نام نیک از خودتون تاریخ سازی کنید برادر
  • یاعلی مدد IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    فقط میتونن استرس وترس رابه جامعه تزریق کنند این هم ماموریت جدیدی نیست
  • محسن علی ابادی IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا غلط کرده،طبق قوانین موجود در سازمان انرژی اتمی وان پی تی که ایران آن را امضا کرده،ما حق داریم در کشورخودمون غنی سازی کنیم. حالا آمریکا میخواهد زور بگوید؟ اگر چنین باشد بهترین کار خروج از آن پی تی خواهد بود وتمام.
  • بهرام IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    محبعلی هم از آن دسته افرادی ست که میگفتند آمریکا میتواند با یک موشک ایران را نابود کند واقعا متاسفم برای چنین افرادی،
  • محمد IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ما مطیع امر رهبریم.حرف های یاوه در ما اثر نداره
  • م IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا کلا با ساختارنظام مخالفه ،میخان بگن ما دنبال صلح بودیم ایران قبول نکرد واگرنه کلا میخان هیچی نداشته باشیم
  • حمید IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    غرب گداها می خواهند کشور را تسایم آمریکا کنند اما زهی خیال باطل
  • ناظر IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    بعضی بعنوان کارشناس نظر می دهند ارزش وریالی ویا بقولی دوهزاری هم ندارد
  • بهزاد زارع IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ نمی شود و آمریکا طبق گذشته عمل می کند و ایران با تجربه تر از گذشته
  • محمد رضا IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به راستی شما دیپلمات بودید نه مقاله تو ونه آمریکا وغرب هیچ غلطی نمی کنند
  • علیرضا IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تا شما دوستان را در کشور داریم نیاز به هیچ دشمنی نیست
  • مهدی عبداله زاده IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اینکه آمریکا غلط زیادی میکنه درسته ولی اقتصاد مردم خیلی خرابه .اول جلو این فساد ها و رانت ها و باند بازی ها رو بگیرید ، بعد مردم ایران عزیز خودشون امتحانشون رو پس میدن.بعضی ها یه کارهایی میکنند که آبروی اسلام و دین و مقام معظم رهبری خدشه دار میشه .تورو خدا از خون شهیدا خجالت بکشید . ملت از لحاظ اقتصادی خیلی خیلی تو فشار هستند .
  • س ن ح IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سلام هر کسیکه فکر میکنه در صورت عدم توافق در مذاکره با امریکا جنگ اتفاق میافته اینگونه اشخاص قطعا افکار وطن فروشان و اصلاح طلبان سرمایه دار و غربگرا و سایر مخالفان جمهوری اسلامی میباشد که فقط به جهت منافع شخصی و مالی خود به توافق تحت هر شرایط فکر میکنند نه از روی تعقل و وطن پرستی که این نوع توافق یعنی طولی نمی کشد ایران به درد سوریه دچار شود لطفا" کمی غیرت و تاسب و تامل و تعقل
  • محمد IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    یکی روند های موضع گیری آمریکا علیه ایران این است که ایران. ارام. ملت. ایران. از آمریکا متنفر. می شوند. و این آن چیزی نیست که مقامات آمریکا می خواهند
  • مهندس IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    از اول هم اهل عقل خوشبینی به مذاکره با ترامپ نداشتند. جنگی در کار نیست فقط لاوف است برای ترساندن امثال شما ! که ظاهراً موثر هم بوده !
  • دبیر23 IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا هیچ غلطی نمیکند خبری از جنگ هم نیست فقط ما باید دست به اصلاحات اقتصادی و آموزشی و مبارزه با فساد بزنیم بعد. به راحتی آمریکا و هم پیمانانش رو تو چاهی که واسه ما کندند میندازیم من جانم رو پای اینکار میذارم به شرطی که اصلاحاتی که میگم رو انجام بدیم جنگ اصلی در حوزه آموزشی سالهاست که شروع شده و اگه نتونیم تا یکسال دیگه فکری به حال آموزش و پرورش خود بکنیم بازی رو میبازیم ما را دارند سر گرم میکنن
  • یوسفی IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    البته دو تریلیون دلار رو کاغذ عراق هم هزینه جاه طلبی صدام و هم هزینه جنگ و در ادامه باز سازی الان اقتصادش کجاست یا لیبی اگر الا فساد و اختلاس را به هسته ای وصل کنیم خیلی کامل نیست برای چاپیدن راه زیاد بود جهان سوم همیشه جهان سوم است
  • سعید IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اول و آخر این جنگ پا میگیره چه با مذاکره چی بی مذاکره
  • جانباز کمتر از 20% IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    شما از جنگ میترسید جنگ یک نعمت است انشاالله که هر چه زودتر شروع بشه
  • رضا IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    من ساندیس خور نیستم ، ولی مطمئن باشید جنگ نمیشه ، اوضاع اقتصادی هم اینقدر بده که بد تر از این وجود نداره ، ولی اگه اینچنین توافق کنیم حتما جنگ خواهد شد و اوضاع سیاسی بد تر از این دزدان را تجربه خواهیم کرد ، توافق باید برد برد باشه به نفع ملت نه حاکمیت ها
  • ایران IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    بزرگترین جهالت‌ مسئولان تعلل در ساخت بمب اتم‌ است اگر بمب اتم‌ساخته می‌شد وامتحان میشد دنیا در برابر عمل انجام شده قرار می گرفت
  • فخر IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امریکا جنگ نمیکنه ترامپ یه تاجر بازاریه فقط تحریم میکنه تحریم فشار به ما مردم مظلومه بنا براین جمهوری اسلامی باید به هر صورتی شده منطقه خلیج فارس را نا آرام کنه باید کاری کنه کشورهای منطقه همگی تسلیم ایران بشه تنگه هرمز ببنده تا صادرات نفت دچار اختلال شود ودودش به چشم کشورهای غربی بره من یه ایرانیم خیلی با فشار وفقر خودم وخانوادم زندگی میکنم ولی هیچ وقت وطنم را نمی فروشم زیر بار تهدید وزور نمیرم
  • محمد IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگه فقط هسته ای باشه درسته میخوان ایران وبه خاک وخون بکشنددرچندمرحله
  • رضا هراتی IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    هشدار به مسولین،دزد مردم به کشتن،ندین،
  • مانیس IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اقایانی که سنگ مخالفت با مذاکره را به سینه می‌زنند کاسبان تحریم هستند برای آقایان نعمت است ولی برای مردم ذلت وبدبختی و آوارگی وبیکاری است کاش از مردم هم نظر خواهی وراي گیری بکنند
  • رها IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایران در هیچ جنگی یک وجب از خاکش را نداده ارتش و سپاه ایران قدرتمندند و آمریکا و اسرائیل براحتی توسط ایران نابود می شوند اگر ایرانی روحیه خود را نبازد. متاسفانه ایران در قراردادها مانند ترکمن چای و گلستان و.... از نهنگ تبدیل به گربه شد. مسئولان مواظب باشند در یک قرارداد ننگین دیگر ایران تبدیل به موش نشود آنوقت است که براحتی خورده می شود.
  • رضا هراتی IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مردم ایران بدبخت میشن،بهترین راه فرار از مملکت،
  • رضا هراتی IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مردم ایران بدبخت میشن،بهترین راه فرار از مملکت،
  • گرینگو IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    از اون موشکها که به یمن دادید و اف ۳۵ آمریکا را آچمز کرد رو کنید و یکی دوتا اف۳۵ بزنید همه چیز درست میشه چون ظالم فقط با سیلی هست که ادب میشه نه نصیحت وگفتمان اسراییل هم همینه اگر حماس یک هواپیمای رو بزنه دیگه به التماس می افته
  • ناشناس IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    این یعنی چی؟ جنگ؟! چهل و شش سال است آمریکا با ما می جنگد، بعد بعضی آقایان تازه می گویند جنگ درخواهد گرفت!
  • حسین IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    یک وطن فروش ترسو.
  • رضا IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    انشالله مذاکرات به نتیجه نرسه. انشالله که جنگ شود
  • Hf IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    فیلم آمریکایی زیاد نبین تا شب راحت بخوابی
  • رحیم IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اینکه میگید جنگ حتمی است اگر مذاره نشود اشتباه است چون برای آمریکایی‌ها اولویت جنگ است اگر نشد میان به مذاکره
  • رضا IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به یانکی ها‌ یادآوری کنید که اینجا ایران است و نه اعراب خلیج همیشه پارس
  • م و IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    این تحلیل فاقد مبانی منطقی است.امریکا هرگز نه خود ونه اسرائیل را وارد جنگ با ایران نمیکند..گاهی تحلیل گران طوری از جنگ حرف میزنند که انگار ساده است.
  • حسین IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ترامپ همش به پول فکر میکنه حتی پول یه دونه فشنگ هم براش مهمه بنابراین جنگ نمیشه تحریمم که دیگه فقط مونده عمه منو تحریم کنند همه چی مارو تحریم کردند
  • جعفر IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    البته وصدالبته که تمام ترس آمریکا و کشورهای جیره خوارش از اعتقاد خالص مردم ایران است وگرنه بعضی مسوولیت مدتهاست.....
  • ایرانی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    غنی سازی این امثال شماها نگرانید آمریکا از دهان شما منتظر چنین حرفی در بیاد ترسوهای بدبخت
  • احمد IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اول آخر آمریکا فقط باید جلوی زورگو ایستاد وسلام
  • حمید خوانساری IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امان از این اعراب که همیشه با ایران دشمن بودند آمریکا اگه میتونست با ایران بجنگه دریغ نمی‌کرد ایران باید سریعتر بمب اتم خودش را بسازد
  • سید مرتضوی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اول اینکه چنین مقالاتی خطر جنگ ایجاد میکنه. چون اونها رصد میکنند ببینند ترسیده‌اید یا نه؟ دوما این کلا استراتژی دولتهای غربگداست که با سلاح ترساندن مردم و با مدیریت افکار عمومی به نظام بیاورند که راضی به تسلیم بشود. اما کور خوندید ما حاضریم جانمان را فدا این راه پرعزت کنیم و باج به شغال نمیدهیم. ضمنا بیشتر از خطر جنگ از شما میترسیم که شلوارتونو خیس میکنید فورا.
  • Mehdi IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جناب دیپلمات کشورهای ژاپن آلمان و آرژانتین کشورهای شکست خورده دربرابر آمریکا هستند حالا شما دنبال همین مدل برای ایران هستید
  • رضا رضایی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    خیلی هم عالی فرمودی اقای محبعلی عین واقعیت است کاش مسیولین لجبازی نکنند وملت گرفتار دوباره جنگ نشوند
  • حسن IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به نظر این کارشناس محترم که میگه جنگ میشه، این کارشناس نیست چون اگر باشه میفهمه که اگر تاکنون آمریکامیتونست به ایران حمله کند صدها بار حمله کرده بود پس، خیلتان راحت که نمیتونند حمله کنند ومجبورند آخرش، باایران مقتدر کنار بیان
  • احمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    چی میگی برای خودت تاامثاله شما هست شیطان بزرگ خیالش راحت هست ماکشور امام حسین هستیم پس ببند
  • فریبا IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    انرژی هسته ای که نشه باهاش،برق تولیدکرد به چه دردی میخوره همون بهترکه نباشه..
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اعلام آمادگی ایران برای توافق یعنی احترام به قوانین بین المللی و اتمام حجت با دشمن با وجود اینکه می دانیم توافق با کشوری مثل آمریکا ضمانت اجرایی ندارد!!! استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی با ایثار و از خود گذشتگی ملت بدست آمده با وحدت و یکپارچکی ملی هم حفظ خواهد شد واز جنگ با دشمن زیاده خواه باکی نداریم.
  • حسین FI ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سلام .سعی کنید با کش دادن و دیپلماسی بدون از دست دادن ذره ای از توان دفاعی خودمان توافق کنیم وگرنه اگر توان هسته ای و موشکی خود را از دست دادیم احتمال جنگ ۱۰۰ درصد میشه و دیگه اون وقت هیچ ابزار دفاعی هم نداریم .خیلی فشار آوردن بمب هسته ای بسازید و امتحانش هم بکنید مطمعن باشید ملت هنری از دولت ببینند تا قطره آخر خونشان پای مملکتشون میمونن .والسلام
  • آذربایجان اوغلی NL ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    محبعلی کی از تو نظر خواسته تو نه سیاستمداری نه تحلیلگر
  • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اگر می توانست تا به حال به ما حمله کرده بود فقط با استفاده از مهره های داخلی بدنبال ایجاد اختلاف و مشکلات اقتصادی با ترساندن ملت از چنگ ، در کشور است
  • دانش IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    خواسته روسيه این است که ایران را وارد جنگ کند روسيه وچین وله عبارتی کمونیست ها لا نفوذی که در سران دارند وسران هم با آنها درتعامل هستند مهم بقای خودشان هست نه ملت وایران امروز جنگ کمونیست ها لا نظام سرمایه داری است وایران هم شده جز کشورهای کمونیست پس تا روسيه هست با ایران یعنی صدرصد جنگ
  • نادر علی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    باسلام کشور ما ‌کشور امام زمان عج است و تا زمانی که سید علی داریم غم نداریم خدایا حافظ رهبرم باش و طول عمرش بده وماسرباز ولایتیم و گوش به فرمان رهبریم و حاضریم جان خود را فدایی او و این خاک مقدس سرزمین دلیران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماییم و قسم به خون شهیدان همچون شهید سلیمانی و شهید جمهور رییسی عزیز وتمام شهیدان سوگند میخوریم که همیشه گوش به فرمان رهبریم و آماده جانفشانی هستیم ۰
  • حسین IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مذاکره کنید واز جان مردم مایه نگذارید
  • داود IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    داداش شما وضعت خیلی خوبه ما همین الان هم تو جنگیم از صبح تاشب مثل خر کار می‌کنیم مثل سگ واق میزنیم
  • علی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    حتی اگر کل هسته ای رو بدهیم تحریمی لغو نخواهد شد ،آمریکا بدعهده،لیبی همه رو گذاشت کنار سلاحهاشم گذاشت کنار آنگاه بهش حمله کردن ،این چیزی که در انتظار ایران خواهد بود...پس چاره ای جز مقاومت نیست حتی اگر جنگ بشه
  • ایرانی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    این افراد را از پستوی کجا شما ها پیدا می کنید و هم علم کل دارد و هم آینده نگر هست منتهی فقط یک دیپلمات ساده می باشد
  • الله IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ۱۰۰ میلیون ایرانی آماده جنگ با آمریکا ورزیم صهیو نیستی هستند تا به ظلم وستم زورگویی وقلدری وزیادی خواهی وکشت وکشتار فلسطینیان پایان دهند ...
  • نااشنا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا جرات شروع هیچ جنگی را در کوتاه مدت ندارد اگر بنا به جنگ بود تا الان شروع شده بود آمریکا به منطقه آمد و پول اعراب را گرفت و برد چه نیازی به درگیری و جنگ دارد.
  • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    من نه خوشم از این نظام میاد نه آمریکا جنگ بشه پای کشورم وایمیستم ما بزدل نیستیم اول عزت و غرور و امنیت بعد معیشت جانم را برای کشور و مردم فدا میکنم
  • فریبرز هومتا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مسئولین و مدیران که ۲تابعیتی هستند و کسانی که کشته می‌شوند مردمند
  • رضا IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    این صحبتها یعنی ترس ،البته جنگ خوب نیست اما گاهی چاره ای جز دفاع نداریم.سروجان فدای ایران
  • مسعود شجاعی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اول جنگ نمی‌شه دوم نمی‌شه سوم اگر بشه جنگ جهانی سوم میشه کسی که بیشتر زرر میکند آمریکا و اروپا کشور های عربی هست حالا چی داری بگی
  • ایرانی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ای........وقتی آمریکا باپی جست ما نمتنه بجنگه چرااینقدر جنگ جنگ می کنید تاکی وکجا حقارت ودوگانه سازی؟
  • هموطن IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکابابیشترکشورهاتوافق کرده ایران اگه قبول نکنه تنها میشه وآمریکاحمله کنه دیگه ایرانی نمی مونه میشه غزه والاماهم آرامش میخواهیم نه جنگونابودی همینجوریش باگرونیونبودداروهزارمشکلات دستوپنجه نرم میکنیم بسمونه دیگه بفکرمردم باشن
  • رضا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ترامپ پول برای جنگ نمی‌ده اگه بایدن بود یه چیزی.ترامپ بشدت پول‌پرسته و میخاد به آمریکاییها بگه من بهترین سیاستمدارم .هیشکی مثل من نیست من معامله گرم نه جنگ طلب و پول و عواید برای آمریکا می آورم.امریکا ۵تریلون دلار هزینه جنگ با ایرانو نمیکنه.ایران هم نیازی بساخت بمب اتمی نداره.فرضا پنجاه تا داشته باشه اگر استفاده کنه ۱۰۰۰تا جهانی میزنند.توافق قطعیست یا تحریمات سخت تر.
  • شلمچه IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکای جنایتکار اگر توان جنگ با ایران را داشت آقای دیپلمات محترم تا به حال هزار بار به ایران اسلامی حمله کرده بود شما ها نترسید و دل مردم غیور ایران اسلامی را خالی نکنید ‌گرچه مردم شجاع ما از آمریکا هرگز نمی‌ترسند ولی از برخی دیپلمات های ترسو و غربگدایان میترسیم به قول قدیمی‌ها درخت از داخل خود خوره میزند
  • حسام IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا خوب می داند جنگ باایران یعنی کل سرمایه گذاری در غرب آسیا پر شما هم نگران نباش جنگ طلب نیستیم ولی بی انصافی است سکوت کنیم تا هرچه بدست آوردیم تقدیم کنم ببین یمن خیلی ضعیف چه بلا سر آمریکا اورد اگه ترسیدی بکش کنار
  • مهدی محمودی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    یاوه نگو جنگی در کار نیست ،ما در جنگ معیشت وگرانی ودزدی وفساد مسیولان هستیم اینها باید اصلاح واعدام شوند ،هیچ کس وجود جنگ با ایران را ندارد
  • حسین بیات IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا خرکیه که دستور بده .ما که هند .ژاپن نیستیم که از آمریکا بترسیم .ما اگر احتیاجی به غنی سازی نداشته باشیم اصولا با حرف زور کنار نمیام .
  • ایرانی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    کدوم جنگ پیرمرد تونگران نباش لحاف بکش روسرت بخواب وحقوقتو سربرج بگیر خرج کن وداستان سرایی نکن
  • گمنام IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سایه جنگ وقتی برداشته میشه که کلید همه کشور رو بدید دست غربی‌ها اونوقت تازه با جنگ داخلی خودتون رو به جون هم میندازن مثل سوریه لیبی افغانستان سودان تحریم وجنگ فقط بعلت هسته ای نیست موشک‌ها حقوق بشر دفاع از غزه و... همش رو باید تعطیل کنی که سایه تحریم وجنگ برداشته بشه
  • عبدالعاصی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به قول مولایمان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام که می‌فرمایند مرگ با عزت بهتر است از زندگی با ذلت. عزیزان،بیش از چهل سال هست که تحریم هستیم ،بیس از چهل سال هست که درگیر جنگ مستقیم و غیر مستقیم با استکبار و صهیونیسم و امپریالیسم و نوکران و نوچه های آنها هستیم و خدا رو شکر تا کنون علیرغم خیلی از سختی‌ها و مشکلات در مقابل این زورگویان عالم سرمان بالا بوده و ان شاء الله خواهد بود.توکل کنید به خدا و
  • موسی علی آبادی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سلام ،اینکه به سادگی گزاره یاجنگ یاصلح مطرح و تصمیم گیری برای جنگ را نامعقول جلوه بدهند وصلح را تنها راه کار معرفی کنند به نظرم ساده ترین شکل یک تحلیل است. اینکه رهبری نظام می فرمایند اولا جنگ نخواهد شد واگر هم چنین بشود دیگر اینکه بیایند یک سنگی بزنند و بروند اتفاق نخواهد افتاد تحلیل درست تری است بعضاً فکر عاقلانه دفاع دربرابر یک جنگ ناخواسته است. ملت شجاع تر از این تحلیل ها هستند.
  • عبدالرسول IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    واقعا حیف متنی که از یک ادم بی اراده و بی اطلاع از کشور چاپ کردید باید با ایشان گفت خدا شعور و فهم و درک بهت بده شاید هم ایشان جاسوس باشد
  • سیدحسین IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    با سلام و عرض احترام دوستان گرانقدر بعنوان یک جانباز دفاع مقدس خدمتتان عرض می کنم علیرغم تمام گرفتاری ها و بی مهری بسیاری از افراد نظام به این مردم عزیز که واقعا حقشان این نیست و باتوجه به مصیب های جنگ که همگان واقف هستند باید بدانیم و آگاه باشیم که آمریکا غرب و اسراییل هیچگاه سر افرزای این ملت بزرگ و این آب و خاک را نخواسته و نمی خواهند .و توافق با آنها عین حماقت می باشد والسلام
  • دوستی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    یه کلمه هم از مادر عروس این هم خدا میدونه چه منافعی گیرش میاد صحبت از تسلیم شدن میزنه
  • محقق US ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    لازم نمی دانم به دلیل اختلاف نظر به کسی اهانت کنم یا به او ناسزا بگویم. چند نکته: تردیدی نیست که سیاست خارجی نادرست و بی کفایتی فکری و عملی مسئولین کشورمان را به جایی رسانده که باید برای گرفتن حق خود چانه بزنیم و آن را کنار بگذاریم. الان موضوع بی اعتمادی ایران و غرب خصوصا آمریکا است و یک شبه درست نمی شود و تا سیاست خارجی ما مبتنی بر خواسته های ایدئولوژیک و خیالپروری و خود بزرگ بینی و یا خود تحقیری
  • وحید IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تمام امور دنیا در قدرت خداوند است...اگر هم جنگی شود به گونه ای عمل خواهیم کرد که خداوند از ما راضی باشد...ما به وظیفه مان عمل می کنیم وجز از خدا از کسی ترسی نداریم...واگر نیک بی اندیشم موفق هستیم
  • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    نترس کاکو نترس خوب جنگ بشه جنگ برای مرد مرد باش نترس باج نده
  • مهدی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    نظرات هموطنان را که بررسی کردم متوجه شدم اولا ابرقدرت دنیا هستیم پیش به سوی جنگ آمریکا را تارومار شده و اسراییل نابود دیدم تا دلتون بخواد دلاور و جنگ آور داریم قدرت اول صنعت و اقتصاد جهان از قلم افتاد که به کوری چشم دشمنان هستیم اتفاقا هرروز دعا میکنم جنگ بشه تا تکلیف اسراییل و آمریکا روشن بشه و در مقابل ایران زانو بزنند
  • هادی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ادزس غلط ندهید هیچ جنگی صورت نخواهد گرفت چون اعراب حوزه خلیج فارس می‌دانند اگر جنگی شروع شود همه کشورها متضرر خواهند شد و رویای ۵ بیلیون دلاری ترامپ برای سرمایه گذاری اعراب نیز دود خواهد شد
  • یکی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به خدا جنگ بشه فقط ما مردمیم که براثر قحطی و بمباران کشته میشیم همین کسانی که کاسب تحریم هستند وبرطبل جنگ میکوبند اینقدر مال واموال درکشورهای خارجی دارند که سریع فرارمیکنند ومیروند
  • شعبان موسیوند IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به خدا قسم اگر جنگی صورت بگیره اولین کسی که برای جنگ بروند همین دهه ۵۰ هست آماده هستیم برای دفاع از خاک کشور
  • Maryam IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ملت ایران خیلی نترس وشجاع هستن و از جنگ با ترامپ هیچ ترسی نداره
  • طاهره IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایناهروقت این بازی رودرمیاره که بیان بازرسی وقتی خیالشون راحت میشه بمب نداریم میرن حاجی حاجی مکه
  • داود IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ترسوها آمریکا از یمن که هیچی نداره شکست خورد دنیا فهمید چیزی نیست آمریکا فقط ترسوهارو می تونه بترسونه.
  • مهردادقادری IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    استعماربامسلح نمیجنگه ملتهارابجان هم می اندازه کنارآمدن بااستعمارهم معقول نیست
  • محمود IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    برای چه غنی سازی راتحویل بدهند چندین سال هست مردم همه مشکلات را تحمل کرده اندوباید ازnptخارج شویم به رئیس جمهور آمریکا اصلا نباید اعتماد کرد حتی اروپایی ها
  • حسین IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا الان تقریبا نزدیک 100سال هست که دارد در بسیاری از نقاط جهان م جنگیده و تقریبا موفق هم بود چرا ما می‌ترسیم از جنگیدن
  • طالب عباسی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    وای بحال ایران ؟؟یک قدم عقب بشنه؟؟تا کامل خلع سلاح میان جلو؟وایران کاملآ ویران خواهد شد..شک نکنید 😢😢
  • طالب عباسی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    این بزدل ها ؟نمی دونم؟کجا مو سفید کردن؟یا پول مزدوری میگیرن 😢هیچ؟فکر میکنن؟اگر امروز غنی سازی را بقول ارباب شون؟کلا ویران؟چه تظمینی؟که نگه حالا موشک هاتو؟حالاجزایرتو؟وووووو؟چون از جنگ میترسیم؟نه
  • خسرو IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اولا که ملت حسینی ترسی از جنگ نداره اما اینکه آمریکا تهدید میکنه فقط یک بلوفه و اصلا و ابدا آمریکا تن به جنگ نخواهد داد .
  • دبیر باز نشسته IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    کوتاه آمدن از غنی سازی یعنی خیانت به شهدا و نوکری شیطان بزرگ هیچ ملتی بر سر داشته های با ارزش خودش قمار نمیکنه
  • ناشناس IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر‌امریکابامذاکرات‌چیزی‌ویا‌منافعی‌گیرش‌نیاید‌،وانالیزم‌کن‌که‌غنی‌سازی‌درایران‌به‌سود‌منافع‌امریکا‌نیست‌‌خود‌انها‌دراین‌کار‌متخصص‌هستند‌که‌چگونه‌مذاکرات‌را‌به‌سمت‌جنگ‌پیش‌ببرندنظر‌من‌این‌است‌که‌آنها‌‌گزینه‌جنگ‌درسر‌دارند‌تاکزینه‌صلح‌چون‌آنها‌جمهوری.اسلامی‌را‌برای‌منافع‌خود‌مناسب‌نمیبینند‌
  • وحید IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به نظر من اون بلایی که خداوند قرار هست بر سر مردم ایران و قوم ایرانی بریزد میلیون ها برابر بیشتر از این بلایی هست که فعلا کشور درگیرش هست، عاقبت درگیری با خداوند و دین مصیبت تمام نشدنی و بی مثال هست
  • ب م IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جناب آقایان که هر کدام اظهار نظر می کنید مگر جنگ با عراق حتمی نبود اگر می توانستید نمی گذاشتید آنهم دران شرائط آنها چه با جنگ چه بی جنگ یک هدف را دنبال می کنند گرفتن همه توان کشور ما وبعد بهانه جویی وحملهآنها بدنبال توافق وصلح نیستند چه تحلیل گرانی دارد ایران آزاد و اسلامی یا خود را به آن راه زده اند وفرعون های زمان را نمی شناسند که چه مذاکره ویا جنگ برای آنها هر دو به سوی یک هدف و مقصد برای آنها
  • سامان IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اکنون زمانی است که کسانی که خفت را بر جنگ ترجیح می دهند را گردن بزنیم و خود را برای حماسه ی بزرگ آماده کنیم.
  • علی اکبر IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر بعد از تعطیلی غنی سازی بهانه موشک گرفتن چه کنیم اگه بعد از موشک بهانه مقامت وبعد دموکراسی با تغییر قانون اساسی خلاصه انقلاب بی انقلاب بعد جنگ داخلی ولیلی سازی اگر مردم عراق به امامدحسیندع کمک می کردند هم کمتر کشته می دادند وهموحکومت اهل بیتی تشکیل می شد
  • علی اکبر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    دشمن را که نشناسی پرت والا می گویی با مقاومت هموهسته ای را داریم وهموجنگ نمیشه واگر جنگ بشه هزینه استقلال ونابود صهیونیسم وقدرت جهانی شدن ایران را می دهیم
  • علی اکبر IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مگر مردم لیبی با تسلیم شدن سرهنگ قذافی نانشان چرب تر شد یا کلا نان وجان وناموس ومملکت از دست دادند
  • صادق DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    حالا چه کسی میتواندنتانیاهوراراضی کند اسرائیل کلیدتوافق یادم توافق است
  • هادی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    شما عقل هم ندارید؟ امریکا و اسراییل چگونه میتونه هزینه جنگ با ایران رو متحمل بشه؟؟؟ مگه قراره به یه قبیله چادرنشین تو صحرای افریقا حمله کنه
  • نیره IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر غنی سازی صفر شود شک نکنید که جنگ بسیار شدید تری خواهد شد یک مساله ی واضح هست خودشون شمشیر به به دست دارن میگن باید چاقو رو بده من
  • باستان شناس US ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ می کنیم و بمب اتم هم میسازیم ..ولی پیروز نهایی ایران هست ..نابودی برای دشمنان و خوک های آمریکایی تمام
  • Omid IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آفرین.نظر شما کاملا منطقی بنظر می‌رسد و شفاف.
  • محمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ بهتر ازننگ هست. بیش از۳۰سال تحریم هسته ای کشیدیم تابه اینجا رسیدیم آمریکا میخواد فرمول لیبی روبه ایران پیاده کنه واینهم امکانپذیر نیست.
  • سلمان IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اسرائیل که هیچ، اربابش آمریکا هم توان تقابل با ایران رو نداره وگرنه بیش از ۴۵ سال از این انقلاب گذشته اگر حتی احتمال شکست ایران رو تا امروز میدادن مطمئن باشید یک ساعت هم معطل نمیکردن. مردم رو از شیطان نترسونید، مردم خدایی دارند که وعده پیروزی رو داده..
  • سلمان IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    حالا کارشناسی مطلب درج شده به کنار، چرا شما باید تو این کشور در راستای منافع امریکا و اسرائیل متن بذاری؟!!!
  • حسن IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    رهبر م سيد علی آماده ایم آماده
  • محسن IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    من یک فرد غیر سیاسی میگویم نه اسراییل ونه امریکا جرعت حمله به ایران را ندارند.چون از عواقبش می تر سند.
  • عرفان IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ترسو نباشید وگرنه شک نکنید ایران می شود سوریه حرف زور می زند تاسیسات هسته ای نداشته باشیم زودتر نابود می‌شویم موشکی نداشته باشیم زودتر نابود می شویم
  • ن IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایران شاهراه حیاتی خاورمیانه بودیم هرگز آمریکا جرات نخواهد کرد به آن حمله کند مردم ایران مردمی هستند که هرگز اجازه ندادند کسی به کشورشان دست درازی کند ترامپم این را خوب می‌داند ه ایرانی‌ها می‌توانند جنگ را به نفع خودشان مصادره کنند فقط کافیست که تنگه هرمز بسته شود تمام معادلات اقتصادی دنیا به هم می‌ریزد و ترامپ یک تاجر است اینجا عراق نیست که آمریکا با یک حمله بتواند آن را در اختیار بگیرد
  • محمد علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اگر غلطی بلد بود در مقابل یمن کرده بود و در ثانی سگی که پارس می کند فقط همان وق وق دارد هیچ عرضه دیگری ندارد آمر
  • کلیجدک IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ صورت پذیرد قطعا اختلاسگران و کاسبان تحریم و برادران قاچاقچی و آق زاده ها متضرر خواهند شد
  • میثم IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ای بابا، خود آمریکا هم معتقد هستش که مسئله ایران راهکار نظامی ندارد، فقط کلمه جنگ را برای نرساندن ایران بکار میبره
  • مجید IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    بایدسلاح هسته ای بسازیم بعدازان تحریم‌ها لغو خواهد شد
  • نظری IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا اسرائیل در شرایط فعلی جرات و قدرت حمله نظامی را ندارند با تهدید ارعاب و بلوف اهداف ظالمانه خودشان را می‌خواهند به ایران تحمیل کنند چون خسارات آنها بیشتر از ایران خواهد بود
  • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر جنگ بشود مردم چیزی ندارند ازدست به نظر شما کی بیشتر ضرر میکند مفت خورها
  • رامین IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایران نباید کوتاه بیاید،مذاکره از اول اشتباه بود،جنگ نخواهد شد ولی اگر هم بشود به گوه خوردن آمریکا و اسرائیل را پیش میبریم
  • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تحلیل درست انجام دهید مثل تحلیل های جنگ غزه نباشد
  • مجی موجی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    فقط خدا وند یکتای بی همتا. نه آن شود که منو تو خواهیم ،همان شود که خدا خواهد. وقتی که برداشتن تحریمها ،تاثیری بر زندگی مردم نداشته باشد،هیچ فرقی ندارد که باشد یا نباشد.
  • واقع بین IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آدمهای ترسو
  • مهدی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر زیر بار فشار آمریکا واسرائیل ایران سرخم کنه دیگر زیر بار تمام شرایط باید سر خم کنه....
  • جعفر صادق IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آفرین بر این تحلیل منطقی و روشن ، ما در عالم کشورهای زیادی را دیدیم که از پس در افتادن با چند کشور قوی را نداشتند و کار به جایی رسید که با ذلت مجبور به قبول شرایط طرف مقابل شدند ، شاید ایران یک استثنا باشد شاید هم نه ولی آنچه مشخص است بالای نود درصد ایرانیها ازین وضعیت مستاصل شده اند و هیچ شخصی تبعات اشتباه خود را نمیپذیرد ، انگار عده ای با جنگ میخواهند مردم را پشت سر نظام جمع کنند
  • کیوان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اونا جنگ نمیخوان ونمیکنن..اول اوارنیوم میدن..ایران هم اگر تاالان نداده.چندتا مساله باهم گره خورده یکی مشورت روسیه که و جنگ با اکراین هست و دومی امریکا موشک ها رو میخواد...ایران موشک نمیده چون دیگه برای دفاع چیزی نداره..اگر نده اونا تحریم میکنن اگر بده ایران کنج رینگ میفته مثل لیبی وعراق. ۱۰۰٪ ایران موشک نمیده...اونا جنگ نمیخوان..اوناتا۲۰۲۷ موش وگربه بازی میکنن..اون موقع انشاله جنگ نشه.ولی اورانیوم
  • حافظ SG ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    کسانی که مسوول بوده و هستند آیا می دانند سیاست هاشون برای منطقه وایران چه نتیجه ای داشته جز ویرانی وگرانی وتورم وسایه جنگ،آیا اسرائیل قوی تر نشده آیا دبی وامارت وترکیه ورقبای دیگر دست برتر چه از نظر زیرساخت ومنافع اقتصادی و سیاسی در برابر ما کسب نکرده اند این همه هزینه برای ایران و ایرانی ساختید که خود و اطرافیان شعار بدهید وپشت شعار منافع ملی را قربانی منافع خود کنید سپاس از شما
  • بی‌نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    حالا یکی دو سال غنی سازی رو تعلیق کنید، اتفاقی نمی افته، جنگ آخرین راه حله ،آگه از طریق دیپلماتیک مشکل حل بشه بهتره، تندروی و جنگ طلبی فقط به ضرر مردم عادی است و خواص همیشه در شرایط سخت فلنگو می‌بندند
  • Hh DE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ما نظری نداریم فقط دلمون یه سیر گریه میخواد بحال خودمون
  • پیمان IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آقای به اصطلاح دانشمند مگر قذافی کلید تاسیسات هسته ای را به آمریکا تحویل نداد پس چرا جنگ کردند در مقابل غرب اگر از خود ضعف نشان دهیم حمله می کنند مسایل هسته ای بهانه ای بیش نیست
  • محمد حسین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اینا چرا ساکت نمیشن.آخه پررویی هم حدی داره.آمریکا از پس انصارالله نتونست بربیاد حالا چطور میخواد با ایران وارد یک جنگ واقعی بشه؟! دست از ترسوندن مردم بردارید‌.
  • علیرضا IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    درسته که سیاستمداران آمریکایی و غربی انسانیت و اخلاق ندارند وبه همه چیز از دید منافع اقتصادی نگاه می کنند، باید توجه کرد که آمریکا قراردادهای چند تریلیون دلاری با اعراب بسته، گذشته از دید صادرات نفت ، اعراب نیز از خلیج فارس تجارت بالایی دارند که در صورت نا امنی همه متضرر می شوند. اگر ایران نخواهد برنامه اعراب ، غربی ها، آمریکا همه بر باد می رود پس باید دست ها بالا باشه و پرچم سفید دست
  • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    با سلام و احترام با حرفهایی که این بنده خدا می کنه از الان باید بریم بمیریم بابا اینقدر هم که این آقا می که نترسیدبخدا 47سال هیچی نشده از این به بعد هم هیچی نمی سه فقط طبق معمول دهن مردم سرویس می سه آی آمریکا نشسته ما از مذاکرات بیام بیرون حمله کنه نه اگر بتونه چه با مذاکره چه بی مذاکره حمله می‌کنه پس مردم را نترسونید البته مردم ایران ماشاالله همه آگاه هستن و....
  • حامد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امان از دست خودتحقیرهای ترسوی داخلی.
  • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    هیچ وقت آمریکا مستقیم با ایران نمی‌جنگند چون همه‌ی جنگ‌های غیرمستقیم شکست خورده و اگر جنگ مستقیم شکست بخوره آن وقت ایران قدرت خواهد شد دیگه کسی برای آمریکا یونجه هم خورد نمی‌کنه
  • عبدالله IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    در جنگ بجز از بین رفتن زیر ساخت های کلیدی کشور و نابود شدن نیروی انسانی و سرمایه های مادی و معنوی پیامد دیگری ندارد مثال روشن حماس ،سوربه،لبنان و .....
  • رضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    نه سازش نه تسلیم جانم فدای رهبر
  • فرید مرادی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    خرمشهر را که خدا آزاد کرد بعد از ۴۵ سال هنوز مسئولین انقلابی نتوانستند آب و برق و هوا برای مردمشان تامین کنند و بعد از ۴۵ سال هنوز که هنوز ه خرابی های جنگ خدا نشناسان بعثی عراق مرتفع نشده است بر اساس واقعیت های خودمان نظر بدهیم و نه اینکه الکی شعار بدهیم .
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    بعید میدانم جناب محبعلی دیپلمات بوده باشد،اگر هم بوده دیپلمات ضعیفی بوده چون تحلیلهای ایشان اصلا با واقعیت منطبق نیست فقط در چند مورد جزئی شاید تا حدودی حق با ایشان باشد اما در کل انگار کاملا با واقعیت میدانی و سیاست جاری محوری آن ناآشنا پهلو میزند.البته شاید هم آدرس غلط دادن ایشان هم نوعی سیاست اتفاقا حول همین محور باشد.
  • نصیری IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آقای محبعلی شما دیگه آمده‌است را الک کردی و الکت را آویختی نگران نباش آقا امام خامنه‌ای کار را درست انجام می‌دهد شما صبح به صبح دعا کن که عاقبت بخیر از این دنیا بری
  • رسول IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
  • سجاد IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اینا ایرانی نیستن اینا جاسوس آمریکا واسرائیلن
  • روح الله IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    همانگونه که دشمنان با زیرکی و با بی رحمی با ما رفتار میکنن، ما هم مجبوریم مثل خودشان رفتار کنیم. بنظرم توافق کنیم تا مردم کمی از این حال و احوال رهایی پیدا کنن و در عین مخفیانه غنی سازی انجام بدیم.
  • حمید IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    شما راحت بخواب کاری به جنگ نداشته باش...حالا اگه جنگ بشه شما میخوایین برید بجنگید..
  • س IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تا نتوانند ایران مثل سوریه در نیارن ،که دودستی تسلیم اسراییل نشود تحریم هارا برنخواهند داشت پس انچه که دارید از دست ندهید .وبرتوان خود تکیه کنید .وبه افراد بی سوادی مثل این اقا هم اجازه ندهید ،هر چیزی بگوید
  • ناشناس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اصلا آمریکا جرات نمیکنه به ایران حمله کنه همش تهدید وطبل توخالی برای ترساندن امثال شماها که متاسفانه کم هم نیستید
  • بختیار IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    میدونم مردم خیلی گرفتار شدند وخیلی ها حداقل های زندگی ندارند اما باید با افتخار زندگی کنیم پنجاه سال دیگه شاید هیچکدوم از ما زنده نباشیم اما انتخاب ما میشه آینده نسل بعدی باید با اتحاد ایران عزیز حفظ کنیم حتی اگر قیمتش جنگیدن باشه تا پای جان برای ایران
  • آشنا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    کسی شک بخودش راه نده ما اول آماده جنگیم بعد مذاکره با فرعون آمریکا اگر لخواد بازهم بتونه لافبره و با شوک ترس و سپس پیروز در جهان باشه باید از حکله به ایران اجتماب کنه
  • دیار کریمان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    محبعلی اقتصاد ایران ربطی به توافق با آمریکا نداره آنهایی که قبلا جنگیدن باز هم برای شرفشان می‌جنگند تو نگران نشو سرت سلامت باد
  • داور پناهی US ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    پیش از هر چیز باید تاکید کرد که اگر ننها دو نفر از قبیل این آقای " غضنفر علی " در این مملکت وجود داشته باشند ، دیگر نیازی به " رجز خوانی" های جنگی صد تا یک غاز از سوی امثال نتانیاهو و ترامپ نخواهد بود. !!! اما واقعیت امر اینست که در حال حاضر بدلیل اقتصاد بیمار کشورهای غربی و امریکا بخاطر تامین ریخت و پاش های جنگی در اوکراین ، فلسطین و اسراییل ، سوریه و یمن دیگر رمقی رمقی برای جنگ جدید ندارند !!
  • حسن IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    باید خدا را شاکر باشیم بابت راهی که انقلاب برای رسیدن به این نقطه پیموده مدیون خون شهدای با غیرت و وطن پرست بوده نه دلقک بازی جماعتی آقازاده و یا تازه بدوران رسیده که برای چندصد دلار وطن را میفروشند!! پس نگران نباشید تا زمانی که یک ایرانی باغیرت نفس میکشد نه چیزی فروخته میشه و نه سفارت آمریکا باز میشود!!
  • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اولاً مارو از جنگ با این یانکی ها نترسون دیدیم جلوی چهارمین کشور فقیر دنیا چقدر قدرتشون واقعی چقدرش از پاراپاگنداس دوماً اگه چشم داشتید فکر کردن و که ... غزه از ۷ اکتبر متولد شد. اگر چشمی برای دیدن داشتید می دیدید اونا چرا دیوانه شدن و خنجری که حماس براشون ۷ اکتبر فرستاد و داشتن تا میتونن دارن به خودشون میزنن واقعاً نمی‌بینید!!!!
  • علی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امریکا جرات حمله به ایران رو نداره چون میشه ویتنام و شکست میخوره
  • مهدی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ جنگ تا پیروزی
  • یاسین IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایرا ن بیمه اقا ابولفظل عباس است هر کس درگیر بشه بد میاره..بنابراین دخالت نکنید بایدن ببینید به سرطان میتلا شد پس حواستان جمع کنید خدا نظارگر جهان است.....
  • سالار IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    چشم بسته غیب میگی شماها گروه خونتون به قاجاریه شباهت داره ،شماها با کوچکترین هجمه نصف ایران را تقدیم میکند
  • Ahmad IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    نگران نباشید، نه جنگ میشه نه صلح ، توافق میشه که اسرائیل مواضع هستی ایران بزنه ولی آمریکا کاری به حکومت نداشته باشه
  • Niman jons IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ چیزیه که دلالان و باندهای فاسد اقتصادی زالو صفت، در شیپور رسانه ها کردند ، آمریکا ۴۶ ساله انواع جنگها رو طراحی و شکست خورده مردم رو بازی ندید
  • Elahe DE ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا و اسرائیل با توافق هم به ایران حمله خواهند کرد، خلبانها و هواپیما ها همگی تعلق به آمریکا دارد لذا ایران به سازمان ملل فعالیت هردو را باید اطلاع بدهد و اطلاع بدهد در صورت تخریب اسرائیل و تمام سلاحهای جنگده آمریکا ، از خود دفاع کرده آییم و حتی تقاضای خسارت بکند
  • بیوتی فول IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا و اسراییل اگر بزن بودن می زدن تهدید نمی کردند شاید ۵۰سال پیش می توانستند غلطی بکنند الان دیگه نه اونا فقط زورشون به زن وبچه های بی دفاع می رسه
  • خانواده شهید IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    برو برادر دنبا کارت آمریکا هيچ غلطی نمی تون انجام دهد توافق چی بعد از ۴۵ سال بیام کارخانه دارو سازی مون تعطیل کنیم ما نیازی به آمریکا نداریم
  • ج IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اسرائیل رو بدجور بزنید ما ملت ایران پای همه چی هستیم
  • یک مهندس IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سنگ بزرگ علامت نزدنه...به هارت و پورت های آمریکا نباعث توجه کرد...قاطعیت جمهوری اسلامی تاکنون حداقل ۷ رئیس جمهور آمریکارو ضربه فنی کرده...!
  • حسین IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ما آماده همه چی هستم فقط زیر بار زور نریم تمام
  • حمید IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    نظر وپیش بینی این کارنشناس حرف جدیدی نیست، اسم آمریکا وجنگ که میآید کوپ میکنند.
  • ایرانی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ از آنچه که باید اتفاق بیفتد نمی شود فرار کرد
  • سربازوطن IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جناب .نه تنهاجنگی صورت نخواهدگرفت.بلکه امریکا مجبورخواهدشدتا بالحن خواهشانه باایران مذاکره کند.چون بارونمایی ازسلاح پلاسما.وسلاحهای جدید.ونشانه ترسی که باخارج کردن بمب افکن های B2 ازمنطقه داشت.فهمیده که موازنه قدرت به سمت جمهوری اسلامیه.گواینکه اینهادرجنگ یمن هم شکست خوردن.
  • یک هم وطن IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    زیادی خوردید رو. دل نکنید. امریکا جنگ ایران قهرمان این جا سرزمین دلیران است معلوم هست از چی حرف میزنید این جا بیشه ی شیران است 554
  • ایران قوی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد . اگر چه صد سال مرده ام برخیزم زگور که برکنم قلب اهریمن به نعره آنچنان خویش.
  • ملت بیدار IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جناب محب‌علی ما که دیپلمات هم نداریم سامسونیت هم نداریم ولی از ابتدا میدونستم که آمریکا کلا مخالف غنی سازی ایران است و این بهانه را راه انداخته که حکومت چپه کنه .حالا اسمش از اول روش بود توافق نه برجام یا مذاکره یعنی یه سری شروطی را آمریکا دیکته کرده یا بپذیریم یا درگیری نظامی و نهایتا قضیه لیبی تا سرنگونی حالا سیاسیون خود دانید جنگ غزه هم نشون داد درگیری تهش باخت
  • منیژه IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    خدا اونروز و نیاره حالا اونایی که هی میگن ما اماده ایم اماده ایم نمی دونم معنی اماده بودن را می دونند یا فقط از معده سیرشان واز تشک نرم زیرشان حرف می زنند غزه ولبنان وسوریه را ببارند جلوی چشمشان حالشون جا بیاد بعد کوری کوری بخونند وعقل شونو به کار بگیرند
  • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ما هم منتظر هستیم ببینیم آمریکا که از پس یمن نتوانسته بر بیا آیا میتواند به ایران نگاه چپ کند بابا ایران اگه هسته ای ندارد ولی آمریکا و اسرائیل مثل سگ میترسن
  • محمود IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    در هر صورت ایران شکست خورده است
  • جوجو IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    در هر صورت چه توافق شود چه نشود جنگ اتفاق هواهد افتاد چون کفار هرگز به عهد خود وفا نخواهند کرد اینها میخواهند اول تا میتوانند پارمترهای قدرت را از ما بگیرند بعد حمله کنند ولی کور خواندن؟!!
  • مصی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امریکا چهل سال پیش خمینی گفت هیچ غلطی نمیکنه الان گه تکلیف روشنه بله شاید نامردی و یا از پشت حمله ای بکنن ولی باید تا ابد از منطقه فرار کنن
  • رضا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا چ توافق بشه چ توافق نشه … نداره حمله کنه خودشم خوب میدونه چی در انتظارشه😂😂😂
  • ایران IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    چه تحلیل شرم آوری.
  • محمد حسین IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایرانیِ اصیل و انسان تسلیم زور پوشالی آمریکا نمیشه.از بمب اتمی هم نمیترسه(مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است)اگر هم آمریکا خریت کنه و به بمب اتم متوسل بشه ایرانی مجاهد این توان را دارد که به یاری خدا بمب‌های اتمی خودشون را روی سر خودشون بترکونه مثل شیمیائی هاشون توجنگ عراق.فقط میمونه عده ای خوش نشینِ پاریس و لندن و سانفرانسیسکو نشین که از سر ترسشون زود خودشون رو خراب میکنن و خواهان تسلیم کشور هس
  • علی عبداله IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    باسلام به همه ایرانیان اینکه آیا آمریکا به ایران حمله میکنه در جواب همه آنها بگم آمریکا اصلا به ایران حمله نمیکنه چون ایران در منطقه دشمن آمریکا و غرب می باشد و ایران را بعنوان گربه سیاه برای عربها و کل منطقه لازم دارد اگه میخواست انزمانی که ایران از الان ضعیف‌تر بود مثل عراق و افغانستان میزد و منافع خودش را می‌برد ولی بودن ایران قوی هم برای برای آمریکا لازمه تا عراق را بچاپد
  • امین IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    خاک بر سرتون که همش درحال ترسوندن مردم از جنگ هستید و آمریکا تا شما را داره نیاز به حمله نظامی به ایران را نداره
  • ناشناس IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اقایی که میگی باید حتما ساندیس خور نظام بود باید بگم خود بنده بارها و بارها خداشاه ه پول دکتر هم نداشتم سالها شرمنده یه مسافرت هرچند کوچک جلوی بچه هام هستم حتی بیمه هم نیستم ولی بیشرف هم نیستم حاضرم کمرم از اینم بیشتر خم بشه ولی پای توافق ننگینی که امریکایی هها میگن نشینم این نویسنده هم قشنگ مشخصه ویخاد ترس و واهمه راه بندازه کشورم ایران اصلا با غزه قابل مقایسه نیست ومردمی داره مه شرفشون براشون از
  • ناشناس IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    با وجود همچین سفیری که براحتی حاضر به گذشتن از حقوق یک ملت هست نباید توقعی بهتر از این از دشمنان داشته باشیم. وجود این عناصر در کشور هست که آمریکایی‌ها یاوه گویی میکنند و غلط زیادی. معنی ستون پنجم و یا پیاده نظام داخلی دشمنان در کشور آنهم در پوشش دلسوزی یعنی همین . اینها اورانیم بیست درصد برای مصارف پزشکی را از ما دریغ کردند آنوقت تمام غنی سازی را به آنها واگذار کنیم ؟؟
  • خداوردی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایران مقتدر بامردمان با غیرت و به امید خداوند لایزال پوزه دشمن را به خاک خواهد مالید.
  • علی GB ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    وقتی ما سوخت موشک را از چین وارد کردیم دگه آخرش فکر کنید چه هست
  • ناشناس IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    چرا اسراییل کودک کش و نسل کش و اشغالگر غنی سازی دارد با آن جمعیت کم و مساحت کم؟؟ ختی سلاح هسته ای دارد. آقای سفیر گذشته میشود بفرمایید چرا برای اسراییلیها با یک نیروگاه و کمبود معادن غنی سازی بصرفه هست اما برای ما نیست؟؟ آیا غنی سازی فقط برای مصرف در نیروگاه هست؟؟ فناوری هسته ای صدها مزیت دیگر از پزشکی تا کشاورزی و صنعت دارد. واقعا شما اینها را نمیدانید؟؟ تضمین میکنید بدون غنی سازی بهانه تمام شود
  • یک ایرانی IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جناب دیپلمات پیشین،،اولا: واق واق زیادی سگی که حمله نمیکنه از ترسشه، ۴۵ ساله میزنم میزنم دوماً: شما بهتر میدانید که تحریم‌های که بصورت قانون درمجلس سنای آمریکا به تصویب رسیده حتی اگر پسوندی در اول،وسط وآخر ایران اضافه شودبازتحریمها هستند چون ایران هست،یعنی بانام(♥️ ایران عزیز♥️)مشکل دارند و هسته ای،موشیکی بهانه ای بیش نیست سوماً: از اول تا آخر حرفهات فقط یأس وناامیدی و تودل خالی کردن بود
  • علی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امیدوارم مانند قطعنامه جنگ تحمیلی نباشد که مجبور به نوشیدن جام زهر نباشیم
  • ناشناس IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مردم ایران مردمی هستن که غیرت و شرفشون از نون شب براشون مهمتره این همه شهید دادیم سالها تحریم رو تحمل کردیم که حالا یه سگ بیاد بگه بدین بره هرگز تا پای جونمون پای کشورمون و خون شهیدامون می ایستیم
  • غلامرضا‌فردباف IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    باسلام‌وجدانان‌این‌آقا‌خودش‌راتحلیلگرمیدانداینهاهستندکه‌باحرفهایشان‌به‌احمق‌های‌امریکایی‌واسرائیلی‌خط‌میدهندتوی صحبت‌های‌این‌اقابوی‌ایرانی‌بودن‌رادیدید؟
  • ایرانی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنایتکاران کودگ کش اگر این جربزه را داشتن خیلی وقت قبل این کار را می کردن ...
  • ت ،م GB ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امریکا هر گاه توان و جرات حمله داشته باشد بدون درنگ حمله می کند و اصلا هم دنبال مذاکره نمی رود . این ها میخواهند ایران را بترسانند . امریکا توان حمله به ایران را ندارد .مطمئن باشید
  • م IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    شما بیخود میگید حواست به خودت باشه
  • عباس IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ضمن احترام به آقای دیپلمات اسبق، به اطلاع می رساندکه ما مطیعزامر رهبرمون سیدعلی هستیم. افتخارمیکنیم که امامی و رهبری همچون ایشان تکلیف رابرای مامشخص میکند. ضمنآ ماغزه و لبنان و یمن نیستیم، بقول حضرت آقا دوره بزن در رو تمام شده است.
  • وارث گمنامان IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است اینو شهدا بما یاد دادند همیشه هم با عزت خواهند ماند اوناییکه منافع نامشروعشان در خطر است قبلا هم روفوزه شدند عزت مرد میخواد و دل شیر جای شغال و کفتار در آغوش لاش خورهاست
  • س ع IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ایران زمان جنگ با عراق واقعا ابرقدرت جهان شد علتش هم این بود که فرمانده نظامی جلوتر از سرباز می‌جنگید مسئولین کنار مردم عادی بدون تجملات و محافظ زندگی میکرد رئیس‌جمهور مثل شهید رجایی بسیار ساده زیست بود مردم احساس تنهایی نمیکردن همه یک سطح بودن چه وزیر چه رئیس‌جمهور چه بقیه مسئولین اما حالا فرق کرده چون مسئولین فرق کردن شنیده میشه خیلی از مسئولین ایران زندگی نمیکنن دیگه اون دوران تکرار نمیشه #نفوذ
  • احسان IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آقای محبعلی هذیان نگو .... حیف اسم کارشناس و دیپلمات که روی تو گذاشته اند.... اینقدر نگاه سطحی و بچه گانه به مسایل مایه تاسف است
  • ایران IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    چه غلط ها،کی اومده کارشناس شده ترامپ اینقدر از ایران می ترسه جرأت نداره حمله کنه،صهیونست ها هم همینطور خودشون دارن میگن نمی تونن غلط اضافی بکنن،اون وقت تو وامثال تو خودتحقیر حرف … میزنید،لعنت خود برمنافقان تازه حتی اگر هم جنگ بشه ما پاسخ قرآنی داریم ومثل تو شلوارمونو … نکردیم
    • محمد IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
      میگم اگه برجام بد بود و به نفع غرب بود چرا آمریکا ازش خارج شد قطعا برجام به نفع ما وبه ضرر غرب بود
  • رضا IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تحلیل آبکی. اگر ایران سوخت هسته ای نداشت رادیو دارو برای سوخت تهران از کدام کشور تهیه می کرد
  • جعفر IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    من نظرم اینه که هرروز خبر از حمله اسراییل را امریکا به ایران خبر میدهد برای اینست که فشار بیاورد بر تصمیم سازان ایران چون امریکا واسراییل ،،دندانهای ایران را شمردن میدانند اهل مقابله نیستیم .سگی که پارس کند گاز نمیگیرد بلا نسبت روئسا هرروز تعداد وسلاحهای جدید را خبر سازی میکند سپاه وارتش وموشکی احتیاج به ترساندن نیست برای ترساندن باید موقع ترور هنیه وحسن نصرالله کاری میکردند وموقع حمله به تهران
  • Ya ES ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    چه بهتر مرگ یک بار شیون هم یک بار . دیگه برای من نجوشه بذار برای فاتحه فلانی بجوشه
  • علی وطن دوست IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگ به نوبه خود برای مملکت بد است تا راه صلح باز است چرا کشور را به بدبختی بکشونید از آب گل آلود ماهی بگیرید نه خیلی ملت تو رفاه سعادت ن
  • Hych IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکا اگه جرات حمله داشت حمله کرده بود .این مملکت چی میکشه از دست شما ترسوها
  • مج IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    از اولم معلوم بوده،وهس آمریکا با ایران توافق نمیکنه،کل دنیا دارن میگن ترامپ دیوانه حالا هرکسی خودشو در نظر بگیره میتونه با دیوانه معامله بکنه،فقط یک چیزی که هست افسار این دیوانه دست مجلس آمریکا هس اگر اونا با خودشان به توافق برسند احتمال جنگ هم هست
  • حبیب IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    سلام.نظرات همه محترم.ولی ما چندبار باید اعتمادبکنیم وچوبش رابخوریم؟.ازمصدق بگیرتا حالا. قرآن فرموده تا شما به آنچه یهود میخواهد تن ندهید شمارا اصلا نخواهندپذیرفت.تاما برای خودمان نباشیم همین آش وهمین کاسه
  • سعید US ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تا ابد جنگی با ایران نخواهند کرد چون همش جنگ زرگریه
  • حسن IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر امریکایها واسرائیلیها وکشورهای عربی فکر میکنند میتوانند بزنند و در امان بمانند خوب برای ما که چیزی برای از دست دادن نداریم امتحان کنند .
  • هادوی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    از این حرفها و اظهار نظر های تکراری زیاد شنیدیم. کدام بررسی دقیق و عوامل پیش رو باعث جنگ است . کدام موانع را مورد توجه قرار دادید که نمیگذارد جنگی حادث شود . آیا موانع اقتصادی و مشگلاتی که با وقوع جنگ پیش میآید چه عواقب منطقه ای و جهانی همراه دارد .
  • رضا IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    پسر خوب بیا یبار هم وضعیت آمریکا رو تحلیل کن اگه وارد جنگ با ایران بشه جایگاه اقتصادی و نظامی اش ممکنه چقدر ضربه بخوره.
  • علی اصغر غلامی نوده IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    به نظرم ایشان مانند یک جاسوس و نفوذی دارا مردم ما بگونه ای حرف بزنند تا مردم تصور کنند که تنها را تسلیم آمریکا شدن است در حالیکه جمهوری اسلامی قویتر از این حرفاست و آمریکا کوچکتر از آنست که بخواهد به ایران حمله کند. والله اگر میتوانست یک لحظه پای میز مذاکره نمی نشست کار این تحلیگر مانند کار یک نفوذی و خائن است
  • علی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    نترس ،میتونستن میزدن .اول هسته ای وبعد موشکی رو میگیرن بعد هم عین گوسفند میکشن
  • بنده خدا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    الله اکبر، خامنه ای رهبر آمریکا و اسرائیل سالها با ایران اسلامی در ستیزند از جنگ 8 سال عراق به نیابتی استکبار گرفته تا تحریم‌های اقتصادی و پزشکی و ظالمانه علیه ملت ایران، مجاهدان عرصه ولایت و عزت و شرافت اسلامی آماده دفاع از هرگونه تعرض به وطن هستیم تا درس فراموش نشدنی به جنایتکاران و تروریست‌های استکبار بین المللی بدهیم
  • ععع IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    منظور از توافق همون خلع سلاح شدنه همون کاری که لیبی انجام داد و مثلاً توافق کرد و بعد از توافق که هنوز بعضی‌ها دنبال مثلاً توافق هستند
  • پارسا IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اخه چه دیپلماتیِ، فقط داره تنورامریکاییها را باد میرنه،یعنی ما هرکاری که در زمینه تکنولوژی و دانش پروری می خواهیم انجام دهبم از نظر ایشان، باید ازامریکا و اسرائیل اجازه بگیریم درغیر این صورت جنگ می شود،ایشون معتقدند ما باید تحت نظارت وجضانت وقیومیت کشورهای جنایتکار و آدم کُش زندگی کنیم.
  • علی اهری IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    بسیار عالی و واقع بینانه بود. مخصوصاً اقتصادی بودن یا نبودن غنی سازی در ایران برای اولین بار در اینجا مطر ح شده است. البته یک چیزی هم من خودم اضافه کنم و آن هم این که اگر ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد به احتمال ۹۹ در صد آمریکا مخالفتی با غنی سازی ۳/۶۷ درصدی ایران نخواهد کرد. منتها گمان نمیکنم ایران هم چنین کاری بکند.
  • ر IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    این تحلیلگر با تحلیل ابدوغ خیاری خودش نشان داد که جز کدام دارودسته است سرتا پای تحلیلش مشگل دارد ونشان از عدم تشخیص شرایط روز است وبیشتر تحت تاثیر ترس از آمریکا قرار گرفته
  • محمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    تا زمانی که سست عنصرهایی وجود دارد اسرائیل وآمریکا حال و جرات حمله به تاسیسات را ندارن ترامپ همه سیاست‌هایش را صلح و قراردادهای منفعت طلبانه چیده است کوچکترین فکر جنگ ندارد همه تهدیدات برای امتیاز گیری بیشتر است ایران بخوبی به منتفی بودن جنگ آگاه است وهیچ امتیازی درمورد قطع کامل چرخه غنی سازی به آمریکا نخواهد داد مذاکرات طولانی تر تحریم‌ها سخت تر درنهایت هیج اتفاقی نخواهد افتاد
  • شریفی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    اگر از دشمن بترسی . قدم به قدم میاد جلو . چند سال پیش ناو هواپیما بر آمریکا را زدیم . پهلوی ناو چند متر شکاف برداشت . فقط قایق‌های تند رو ما حریف ناوهای آنها هستند چه برسد به موشکها و پهبادها و وووو باید چند جای منافع آمریکا را منهدم کرد تا حواسشان جمع شود .
  • حمید IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آره دقیقا هم پیاز رو میخوریم هم کتکه رو میخوریم هم جریمه رو پرداخت میکنیم
  • قلی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امریکا اگر میخواست جنگ بکند در خاورمیانه سرمایه گذاری کلان نمیکرد، پس در هیچ شرایطی امریکا حمله نمیکند تمام
  • محمد عظیمی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ملت ایران از جنگ با یانکی ها و اوباش و ارارلی چون نتانیالو هراسی ندارد. در صورت بروز جنگ بازنده اصلی آمریکا و نوچه هایش خواهند بود
  • K-h IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    مذاکره به نتیجه نخواهد رسید ،علت آن هم برای هر انسان عاقلی معلوم و مشخص است،نیتز به توضیح نیست ، اما ترسوها،دنیا طلب ها و ترامپ های داخلی بدانند جنگ نخواهد شد چون آمریکا طبل تو خالی است و توان مقابله با ما را ندارد،به لطف خدا
  • تقی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    انسان های ترسو وزودباور یا خودشان را به جهالت می زنند و یا....فقط متاسفم از این افراد که روحیه ترس وناامیدی را به جامعه تزریق می کنند و برخی از همین ها پیاده نظام دشمن هستند.همان کاری که با حضرت علی و حضرت امام حسین علیهم السلام کردند.
  • خلیج همیشه فارس IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آقای تحلیل گر حالا شماها خودتون نترسونید مگر موقع جنگ ایران و عراق شماها جنگیدید وقتی ترامپ زرد رنگ قاتل ریس جمهور سر زمین اولیه سرخ پوستاه یعنی آمریکا حرف زور می‌زند باید براش فرش قرمز پهن کنید سر زمین اولیه سرخ پوستاه جرعت جنگ با ایران را ندارد اگر داشت رحم نمی‌کرد ما ایستاده ایم
  • حسن IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    جنگی رخ نخواهد شد چون منافع امریکا در منطقه به خطر می افتد اینها بلو ف است
  • روئین تن IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    نظام رزمندگان ۸سال دفاع مقدس را بحال خودش رها کرد الان فرزندان همون رزمنده ها روبروی پدرشان میاستند میگن شما که با خون و مال وجان خودتان رفتید به جبهه الان چی دارید حقوق زیر 10تومن ,خانه اجاره ای ,عدم توان پرداخت هزینه های زندگی,نداشتن پول درمان و دارو) نظام میبایست رزمنده ای که حتی یک روز سابقه منطقه عملیاتی داره را ساپورت میکرد تا امروز نسل جوان ما با تمام توان در مقابل زیادی خواهی های دشمنان..
  • ناشناس IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    شما لازم نیست بترسی انشالله که جنگی نشه اگرم شد خیالت راحت ایران لیبی.سوریه.افعانستان.لبنان.فلسطین.ووووونیست اختلاف نطر داریم ولی برای ایران وایرانی پای کاریم مانند کره شمال نترس باشین ترامپ رفت دیدنش ولی برنامه هسته ای روتعطیل نکرد وانو هیچی حساب نکرد
  • منطق IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    انشاالله که جنگ بشه، بعد ببینیم که قویتره
  • همشهری IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    یعنی ایران آمادگی جنگ با آمریکا را دارد از ذهن دور است جنگیدن نیروی پشتیبانی میخواد کدام نیروی ایرانجوان و آماده جنگ است خدا بخیر کند
  • محمد IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    صحبت های ایشان کاملا منطقی ودرست
  • عبد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    ای ولا تنها کسی که سینه سپر می‌کند مردمند مابقی سوراخ موش. فقط خدا خودش بداد ما مسلمونا برسه
  • ناصر بحرانی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    چه بد بخت بودیم که امثال شما مدیر خاورمیانه و آفریقا وزارت خارجه بودید. شما مایه شرمساری مملکت بودید. شما نگذاشتند ارزشهای انقلاب صادر شود .
    • فدای وطن IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
      اگر اون یابو می تونست یا جرات میکرد می دونه آیران بزنه تا حالا چندبار زده بود داداش.
  • زهرا IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    آمریکایی غلطی نمیتواندبکند اگرمیتوانست انجام می‌داد آمریکا می‌داند که انگشت کوچیکه ایران هم نمی‌شود ایران رهبری داردکه که کل جهان ازایشان حساب میبرن
  • رضا IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    امان از مسخ شدگان لیبرال کدخدا پرست؟؟؟!!! خدای اینان آمریکا است؟؟،!!!
  • بهروز IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۳۱
    پشت سر رهبری حرکت کنید وبه‌خزعبلات بعضی‌ها گوش ندیدتا بحال هرچه کشیدیم از گوش ندادن به حرف رهبری بوده
  • حامی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    نیروگاه های هسته ای یکبار سوخت دریافت میکنن و بسته به سطح اورانیوم غنی شده در میل های سوختی از ۳۰ سال تا ۵۰ سال برق تولید میکنن و نیازی ندارن هر سال ۴۰۰ تن اورانیوم مصرف کنن تازه میل های سوختی تو قلب راآکتور ها به چند تن هم نمیرسه چه برسه ۴۰۰ تن این آقا کلا داره دروغ پردازی و سیاهنمایی میکنه این همه نیروگاه هسته ای در جهان هر کدوم ۴۰۰ تن اورانیوم سالی تولید کنن که جهان پر از
  • فدای ایرانی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    نظرمن آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .ما آب از سرما گذشته چه یک وجب چه......
  • سعید IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    جناب کارشناس شما که میدونی مشکل امریکا با ما سر بمب نیست، اونها وابستگی و باج دهی ما را می خواهند،مروری داشته باش بر گفته رایس به کرزای در زمان خاتمی که کاملا تسلیم بود.باز هم نشد،
  • شهروند IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    آخر نمی دانم شما به چه چیزی دل خوش هستین که از موضع قدرت صحبت می کنین سردار را زدند و گفتند ما زدیم و شما با اجازه خودش در و دیوار پایگاه را زدید بعد هم از ترس هواپیمای خودتون ساقط کردین دانشمند هسته ای را تو تهران زدند هیچ کار نتونستین بکنین اسماعیل هنیه را در مرکز کشور تو بغل تون زدند هنوز هم میگین نمی دانیم از کجا آمدند دفاع هوایی را با هواپیما آمدند زدند و رفتن شما نفهمیدین به چه چیزی امیدوارک
  • جنگ نخواهد شد IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    جنگ نخواهد شد نباید از ترس مرگ خودکشی کرد
  • حمید IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    دوباره دارن بحث سایه جنگ بر سر کشور و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم ، اولا مذاکرات بدون ثمر خواهد بود دوم جنگ هم نخواهد شد ، ایران نه عراق است و نه افغانستان که امریکا جرأت حمله را داشته باشد به ۳ دلیل اساسی ، ۱- توان نظامی و موشکی و پهبادی ۲- موقعیت جغرافیایی و تسلط بر خیلج فارس ۳- قطع صدور نفت و از منطقه و یخ زدگی اروپا، ضربه اقتصادی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • علی بایگان IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    به نظرم ایران باید نرمش قهرمانانه انجام بدهد در غیر این صورت وارد جنگی خواهیم شد که نه تنها باعث ضعیف شدن ایران میشود بلکه از لحاظ اقتصادی هم ایران فلج میشه چون همین الانم اقتصاد ماضعیف وبی بنیه هست ما باید چشمانمان رو باز کنیم و واقعیتها رو ببینیم نه الکی حرف بزنیم بگیم ما میتونیم در حالی که اقتصاد ما ضعیفه
  • سایه غم IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    فعلا این معشیت وگرونی وبدبختی مردم جنگ وکم داره
  • علیرضا IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    همه ماباتمام وجودمنتظرفرمان رهبریم وبه احتیاجی به نان به نرخ روزخوران نداریم شمابهتره کماکان گوش به فرمانBBcباشیدعلیرضاقاسمی۴۵۳
    • زهرا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
      سلام توافق کم رنگ خواهد شد که دوطرف بازنده بیرون نیان آینده نزدیک مشخص می کنه جنگ خواهد شد یانه
  • فاطمه IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    بنظر میاد گفته های این تحلیلگر بیشتر تهدید هست راهکار این هست که به این مسئله بصورت پنجاه پنجاه نگاه کرد یعنی اگر برای ما سخت میشه برای اونا هم سخت میشه بخصوص برای کشورهای خلیج فارس
  • احمدایرانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    جناب قاسم محبعلی شما از نماینده آمریکا ویتکاف خیلی بیشتر تهدید میکنی نکنه خدای نخواسته خدای نخواسته حقوقت از اونجا واریز میشه . خجالت داره کارشناس بین المکر
  • مسلمان ایرانی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    سلام درملام شماهم معلوم میشودازکجا آب میخورد.
  • زهرا IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    ترسیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • برهان فارسی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    زیر بار زور نمی رویم چرا باید اسراییل بم اتم داشته باشد ایران حق اینگه انرژی هسته ای صلح امیز نداشته باشد جنگ که شد. هم امریکا و اسراییل ضرر می کند هم ایران ما از جنگ حراسی ندا ریم وواگه جنگی در اسیا شعله. ور شود ضرر ببشتری اعراب می. کنند که طرفدار اسراییل هستن
    • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
      درود بر شما اگه جنگی اتفاق بیفتد همه مخازن انرژی عرب ها منفجر می شود هیچ کشتی از خلیج فارس تردد نمی کند اونها بیشتر ضرر می. کنند چون هم انرژی داریم هم امنیت. غذایی هم قدرت نظامی هم مردم سلحشور
  • پسر هوشیار IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    ترامپ گربه باز
  • حسن جانباز ۲۰ درصد اصفهان IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    خدا لعنت باعث و بانی این جنگ و خونریزی رو جنگ منفعت ای ارازل و اوباش
  • اکبر IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    به نظر من چند وقتی هست که آمریکایی واسرائیل دلشون می خواد یه جفتک بیازدارند ولی از همدیگه هم می ترسند
  • ناشناس IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    منظورش از جنگ در ایران حتمی خواهد بود چیه چرا نمیگه جنگ‌با ایران حتمیه
  • مختار IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
    کاش هرننه من غریبی راجع به هسته ای وجنگ نظر نمیدادندجنگ بعضی وقتهااجتناب ناپزیراست مردم جنگ نمیخواستندولی صدام حمله کردحالاهم همان است بهانه هسته ایست جلوی جنگ رانمیتوان گرفت
  • مهدی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    آقای منافقی ک اعلامیه میدی ما مردم بمب اتم می‌خواهیم و شما خائنین نه
  • علی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    این آقای محبعلی ایرانی که نباید باشد شما بفرمایید در کشور عزیزم ایران چه.......می کنه
  • حسن IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    بزار بشود مگر این چند سال مردم در شرایطی زندگی می‌کنند بگذارید بشود تا این کاخ نشینان کمی تشنگی و گرسنگی واوارگی را بکشند
  • Ali IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    پلنگ باش تا در امان باشی گرگوسفند شوی طمعه گرگان شوی سلاح هسته ای صلح امیز حق ملت ماست
  • ناصر IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    اولا مرگ بر یک مشت بر دل ترسو ثانیا جنگ با ایران یعنی جنگ نه در خاک ایران بلکه در خاک ایالات متحده
  • اصغر IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    این کار شناس فقط می ترساند ایران بقول خودش سرمایه گذاری زیادی کرده باید دفاع بکنه ما عراق نیستیم ملت ما شرایط ما فرق می کند ...
  • م IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    ما آماده ایم هیچ نگران نباش
  • معصومی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    این اظهارات پوچ و بیخود است
  • اصغرشاهین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    چ بهتر یا از این راه میشیم یا از اون راه
  • ابراهیمی ES ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    این کارشناسان واقعآ هیچی نمی‌دانند بابا حتی مذاکره هم نکنند جنگی در کار نیست
  • محمد رضا زارع IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    اقا گفتش نه مذاکره میکنیم ونه قراره جنگی اتفاق بیافته چون کشور ما نیازی به جنگ نداره .... امام زمان پشت مردم هستش... نظرات بیخودی ندین .قدری تفکر لازمه...؟!؟!
  • /سید IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    جناب محبعلی وقتی آمریکا بر سر مواضع خود پافشاری می‌کند چرا ما کوتاه بیائیم در ضمن اگر آمریکا جرات حمله داشت مطمئن باش حمله می‌کرد آمریکا می‌داند اما شما نمی دانید
  • ایرانی IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    اگر در هند امریکا ئیها غتی سازی می کنند پس هند چگونه سلاخ هسته ای تولید کرده؟
  • جهان IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    همیشه حق با حقدار ما اگر با منطق وبا حساب وکتاب کار و پیش ببریم سود دمون بیشتر وخسارت کمتر ولی اگر مثل کشور های عرب خوار وذلیل بشیم خسارتمون بیشتره
  • خان داداش IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    ترس برادر مرگه از قدیم گفتن چند نفر ذو هرگز ب عنوان مشاور خودت انتخاب نکن اولی ترسو است کسی ک همیشه نگران است و ایه یاس و نامیدی رو در همه‌ی کارها برات میخونه
  • جواد IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    ازامریکامیترسی؟نترس ماجوانهامیریم وازت دفاع میکنیم
  • Ali IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    جنگ خوب نیست این اقا جایگاه ایران در منطقه خوب بررسی نکرده جنگ با ایران یعنی خرابی منطقه وودر گیری خیابانی در غرب
  • فری دست قشنگه IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    این آقا غلط اضافه کرده.تحلیلش تحلیل آبکی بدون عمق استراتژیک و فنی است.درست مثل اینکه یک هوادار خیابانی آرزوهایش را بیان‌ میکند.
  • علی کرد IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    کارشناس نه و جاده صاف کن آمریکا و غرب
  • ر IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    این ترامپی که ما دیدیم ترسو تر از این آدم تو آمریکا وجود ندارد مثل سگ از جمهوری اسلامی میترسه فقط واق واق می‌کنه ثابت شده
  • ص آ IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    خداوند کسانی را که کشور را در موضوع هسته ای با نه جنگ ونه صلح به بن بست رساندن وما نع توافق تا الان شده اند به اشد مجازات گرفتار بکند
  • ام جی بی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    آقای کارشناش بی سواد هیچ وقت یک ایرانی رو تهدید نکن ایران هر موقع یه قدم عقب کشید دشمن دو قدم جلو اومد
  • سعید IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    آقا فرمودند جنگ نمی‌شود مردم را نترسانید ترسوها جوانان این کشور را شما نمی شناسید غیرت علوی دارند.
  • علی حیدری IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    به جنهم جنگ شروع می شود. هر باجی به وسیله هر اشغالی نباید به زور گوهای گثافت داده شود ، امریکا و هم پیمانان او اگر شرایط داشتند از کسی اجاژه نمی گرفتند..
  • مهدی CA ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    خوب الان آقای دیپلمات ترسیده ؟ داره از ترس ...‌‌ نگران چیه ؟
  • بینام IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    جنگ یعنی چی ، بد بختی، فلاکت ، خرابی، گرانی، فسادورانت بی‌خانمانی و کشتن انسان های بی گناه جنگ 8ساله هنوز هم دودش درچشم مردم است
  • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    از نظر افسادطلبان هر چیزی را میتوان داد تا زنده ماند یا حتی فقط به خاطر ترس از جنگ نه خود جنگ
  • ناشناس IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    واقعا تو چه کارشناسی هستی .من اگر دوتا بز داشتم هم دست تو نمی‌دادم.چون گرین‌کارت داری.این انقلاب برا امام زمان عجل ا..تعالی هست.ما پیروزیم.
  • فرزند ایران مقدس IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    پس بفرمایید نوکر و تسلیم بی چند و چون قلاده های وحشی آمریکایی و اروپایی شویم.
  • علی کریمی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    اقایون صلح طلب صلح با امریکا و اسرائیل که ذاتشون از کشتار و اشغال و زورگویی هست امکان نداره تجربه صدام قذافی و تا خدبچی اعتماد بشار اسد و زلنسکی
  • ایران IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    بهتره امریکایی ها با ایران توافق کنند ودرمقابل عدم دسترسی ایران به سلاح اتمی تحریم ها را بر دارند وگرنه جنگی تمام ناشدنی دنیا را فرا خواهد گرفت که حداقل ان حذف اسراییل از جغرافیای جهان است
  • صفیه IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    هنوز جنگی اتفاق نیفتاده درتمامی زمینه ها به قهقرارفتیم نه اب ونه برق داریم تورم کمرشکن امان ملت رابریده چه رسد به جنگ
  • مصطفی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند تازه اگر حمله کند تمام منافع اش در منطقه نابود میشود تازه رژیم غاصب صهیونیستی اسقاطیل هم از روی نقشه برای همیشه محو خواهد شد.
  • سامان IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    آمریکای ترامپ به هیچ عنوان جنگ نمیکنه ،اصلا ادم جنگ نیست ،پس بهترین فرصت برای امتیازگیری از امریکا همین دوره ترامپه ،اصلا نترسید آمریکا حمله نمیکنه ،مطمعن باشید.
  • محمد IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    مشکل این مملکت این بوده که امثال این بابا دیپلمات هاش بودن، ترسو، با تحلیل غلط، و....
  • Ata IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    ما نباید به هیچ کشوری کاری داشته باشیم و با کم کردن جمعیت و وابستگی مان به استکبار برای آذوقه و بنزین و برق کشور را اداره کنیم اابته افاغنه را هم اخراج کنیم
  • کامران IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    آقای تحلیلگر:مگه درلیبی ومصرتوافق نکردندنتیجه توافق چی شد؟
  • نجفی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    دایی پیرزن رو از خونه خالی نترسون !!! ما رو از جنگ میترسونی؟!!!
  • ابوالفضل IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    باسلام این جنجال رسانه‌ای راه غرب برای پیروزی است وستون پنجم غرب خط اول حجمه تبلیغاتی هستند نبرد دریایی یمن تست جنگ با ایران بود بعضی ها دچار توهمات هستند حرف آز رویارویی نظامی می‌زنند بدون تحلیل عواقب آن که ویرانگر است
  • هادی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    امریکااگرغلطی میخواست بکنه قبل ازوعده صادق۱و۲غلط اضافه شومیکردنه حالاکه دیده قدرت موشکی مارو
  • پدرام IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۲
    دروداگرسودامریکادرجنگ بودسالهاپیش راه مینداخت،ولی هرراهی میزندنمیتواندباایران بجنگد،چون100%به بن بست میخورد
  • رضا US ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۶/۰۴
    با سلام .. تشکر از اقای محبعلی با تحلیل دقیق و درست.. کاش اقایونی که اظهار نظر کردن بعد از گذشت ۳ ماه و حمله به ایران توهماتشون رو در قالب نظر یکبار دیگه مرور کنند باشد که رستگار شوند

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی