حبیب محمدقلیها از اسلامشهر به اطلاعات گفت: مشکلات عدیده ناترازی انرژی و مازوت سوزی در نیروگاهها از عمده مسائل دخیل در قطعی برق تهران و دیگر شهرها است که اگر با 1 تا 2 ساعت قطع برق امیدی به حل مشکلات انرژی میتوان داشت، مردم میتوانند بدون برق هم ساعاتی را بگذرانند. اما به نظر میرسد تا زمانی که مصرف اصولی برق در کشور آموزش داده نشود، این مشکل حل نخواهد شد.
البته چندی پیش مسعود پزشکیان رئیس جمهوری گفت: از مردم به خاطر این وضعیت عذرخواهی می کنیم.در وضعیتی قرار گرفتیم که مجبور هستیم امسال مقداری مراعات کنیم.
وی گفت: انشاالله سال آینده تلاش خواهیم کرد این اتفاقات نیفتد. یا راه پیدا میکنیم یا راه میسازیم و نمیگذاریم مردم کشورمان مشکل داشته باشند.